וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החות'ים טוענים: שיגרנו טיל שיוט לעבר אבו דאבי

3.12.2017 / 11:36

כלי תקשורת המזוהים עם המורדים בתימן טוענים כי שוגר טיל שיוט לעבר תחנת כוח גרעינית באיחוד האמירויות הערביות, אולם הם לא סיפקו הוכחות לכך. בנסיכות מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

החות'ים בתימן טוענים כי שיגרו טיל שיוט לעבר תחנת כוח גרעינית באבו דאבי שבאיחוד האמירויות הערביות - כך דיווחו היום (ראשון) כלי תקשורת המזוהים עם המורדים השיעים, המנהלים מאבק בקואליציה הסעודית בשנתיים וחצ האחרונות. עם זאת, הם לא סיפקו הוכחות לכך ובנסיכות לא דווח על פגיעה של טיל או על יירוט ונסיכות הכחישו זאת.

החות'ים, הנתמכים בידי איראן, שיגרו בחודש שעבר שני טילים לעבר ערב הסעודית, אחד מהם לעבר הבירה ריאד. לטענת הממלכה, הם יורטו, אך מנהיגיה הזהירו כי הם יגיבו על התקיפה.

"כוחות הטילים הכריזו על שיגור טיל שיוט לעבר תחנת הכוח אל-ברקן באבו דאבי", נכתב באתר הרשמי של החות'ים, מבלי לפרט מעבר לכך. בניית המיזם, שנבנה על ידי תאגיד האנרגיה של קוריאה, אמורה להסתיים ב-2018.

לקריאה נוספת בנושא
המלחמה בתימן: קרבות עזים בין כוחות הנשיא לשעבר לחות'ים בצנעא
איראן דחתה הצעה למו"מ על תכנית הטילים: "משמשים להגנה בלבד"

טיל בליסטי ששיגרו החות'ים מצנעא, תימן, אל עבר ריאד, ערב הסעודית, 4 בנובמבר 2017. רויטרס
שיגור טיל לעבר ריאד, בחודש שעבר/רויטרס

הלחימה במדינה מוכת הרעב והמחלות קיבלה תפנית נוספת בימים האחרונים, בעקבות קרע שחל בין החות'ים לבין הנשיא לשעבר עלי עבאללה סאלח, שדומה שערק לשורות הקואליציה הסעודית.

הצדדים שיתפו פעולה נגד ממשלו של הנשיא הגולה עבד רבו מנסור האדי כדי לכבוש חלקים נרחבים במדינה, אולם עימותים שהחלו בצנעא בשבוע שעבר התפשטו לשטחים נוספים. לפי סקיי ניוז בשפה הערבית, יותר מ-200 איש נהרגו בקרבות בצנעא מאז יום רביעי האחרון, ובמהלכם נעשה שימוש בטנקים ובארטילריה.

הקואליציה הסעודית מספקת סיוע אווירי לכוחות הקרקע של סאלח, אך תושבים בבירה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי החות'ים הצליחו להשיב לידיהם שטחים שאיבדו לסאלח בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully