וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בתל אביב: "על הממשלה להכיר בחטיפת ילדי תימן"

25.9.2017 / 20:44

המוחים התאספו מול קריית הממשלה והעלו עדויות קשות וטענות על המשך החיסיון בתיקי האימוץ. המפגינים מחו נגד הזלזול המתמשך מצד הרשויות. בשנה שעברה הוסר החיסיון מהפרוטוקולים שבדקו את הפרשה ונחשפו אלפי מסמכים של ועדות החקירה

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן.
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת משפחות ילדי תימן הנעדרים בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאות מפגינים מחו הערב (שני) בקריית הממשלה בתל אביב וקראו לממשלה להכיר בחטיפת ילדי תימן, המזרח והבלקן. ח"כ נורית קורן (הליכוד) סיפרה על הנעשה בכנסת והשיבה למפגינים שהביעו זעם על התנהלות הממשלה בנושא.
בני משפחה רבים העלו סיפורים קשים על צווי גיוס ושוטרים צבאיים שהגיעו לחפש את הילדים שהממסד הרפואי טען למותם, על גזל של תכשיטים וספרי קודש, על חיסיון תיקי האימוץ ועל זלזול שנמשך, לטענתם, שנים ארוכות.

בחודש דצמבר בשנה שעברה הוסר החיסיון מהפרוטוקולים בפרשת ילדי תימן. ארכיון המדינה, שסרק כ-3,500 תיקים שעליהם התבססו שלוש ועדות ממשלתיות שהוקמו במרוצת השנים לבדוק את הנושא, פרסם לראשונה את המסמכים בפרשה שהכתימה את המדינה מימיה הראשונים.

חשיפת מסמכי הארכיון הלאומי הנוגעים לפרשת ילדי תימן התקבלה בקרב המשפחות ברגשות מעורבים. בעוד חלקן מרגישות כי אבן גדולה נגולה מעל לבן, רבים טוענים כי האמת המלאה טרם התגלתה.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח חריף: "הדרג המדיני חסר השפעה על גיבוש תכניות צה"ל"
סריקות על סוסים באזור מבודד: מאמץ לאיתור הישראלית בקירגיזסטן
לראשונה מאז החלה המחאה: נכים קיבלו דוחות בגין חסימת כביש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully