וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז החלה המחאה: נכים קיבלו דוחות בגין חסימת כביש

יממה אחרי שהשביתו את נתיבי איילון וגרמו לפקקי ענק בגוש דן, פעילי המחאה שיבשו את התנועה בכביש 1 ממחלף לטרון. המשטרה, שהודיעה שתאכוף נגדם את חוקי התנועה, חילקה דוחות בסך 500 שקל. מובילי המחאה הבהירו: "לא נחסום כבישים עד פגישתנו מחר עם המשטרה"

צלמים זמניים מורשים

פעילי מחאת הנכים שבו הבוקר (שני) לשבש את התנועה על אף הודעת המשטרה אמש כי תפעל לאכוף נגדם את חוקי התנועה אם יוסיפו לחסום כבישים. קבוצת פעילים חסמה את כביש 1 לכיוון ירושלים בסמוך למחלף לטרון באמצעות שלושה כלי רכב. השוטרים שהגיעו למקום על מנת לכוון את התנועה אף חילקו דוחות לפעילים בסך 500 שקל. בשעות אחר הצהריים חסמו הנכים את הכניסה הדרומית לאשדוד.

עופר סופר, אחד הפעילים שקיבל דוח אמר כי מדובר "פשוט בחוצפה". לדבריו, "בן אדם מפגין שיעלו לו את הקצבה ואז נותנים לו דוח של 500 שקל. בן אדם שמקבל 2,300 שקל, מגדל ילדה נכה נותנים לו דוח. המדינה הזו מגעילה. אין יהודים במדינה".

בהודעת המשטרה אמש נמסר כי במסגרת הידברות עם ארגוני המחאה היא הציעה "מתווים חלופיים" שלא ייגרמו להפרעה לתנועה בכבישים. זאת, לאחר שאתמול שיבשו הפעילים את התנועה בנתיבי איילון בצפון תל אביב ובהרצליה בשעות הבוקר וגרמו לפקקי תנועה נרחבים.

עופר סופר נכה  שחסם כביש כחלק ממחאת הנכים, מצולם עם הדוח בסך 500  שקלים, כביש 1 מחלף לטרון, 25 בספטמבר 2017. עופר סופר, מערכת וואלה! NEWS
עופר סופר מציג את הדוח שקיבל, בחסימה במחלף לטרון/מערכת וואלה! NEWS, עופר סופר

מקבוצת המחאה "הנכים הופכים לפנתרים" נמסר כי "מחר תתקיים ישיבה עם משטרת ישראל בנושא חסימות הכבישים. עד אז אנו לא נצא לחסימות כבישים ולאחר מכן יוחלטו צעדי המשך המאבק ובאיזו צורה". זאת, לאחר שאמש הודיעה הקבוצה כי תשקול את החלופות להמשך המחאה.

יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן מסר אמש בתגובה להודעת המשטרה כי תפקידה של זו הוא אמנם שמירה על הסדר והחוק, אך כי החוק "מאפשר את זכות המחאה ואת הזכות לחיות". עוד מסר פרידמן כי "נמשיך לזעוק את מצוקת הנכים, בכל מקום, בכל זמן, ובכל הדרכים עד שקולנו ישמע תוך כבוד והערכה לשוטרים, בתקווה להדדיות".

מחר אמורים נציגי המחאה להיפגש עם פרופ' אבי שמחון העומד בראש הוועדה להעלאת הקצבאות, בלשכת ראש הממשלה. זאת, בהמשך למחאתם הנמשכת בחודשים האחרונים בקריאה להשוות גובה קצבת הנכות לשכר המינימום. שר הבריאות יעקב ליצמן אמר מוקדם יותר החודש כי לאחר החגים יציג ראש הממשלה בנימין נתניהו הקלות בתכנית הדיפרנציאלית להעלאת קצבת הנכות. אולם, על פי המסתמן, המתווה שהציג נתניהו לפתרון הסוגיה בעבר אינו צפוי להשתנות באופן מהותי.

(עדכון ראשון: 10:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully