וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים השימוע נגד נתניהו בפרשת המעונות: החלטה סופית תתקבל בקרוב

17.1.2018 / 17:34

רעיית ראש הממשלה לא נכחה בשימוע, שנערך בידי היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט. היא חשודה בניפוח ההוצאות הכספיות באמצעות הזמנת ארוחות בשווי עשרות אלפי שקלים. נתניהו: "שמים את מבטחנו בראשי המערכת שיוציאו את הצדק לאור"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דרישת בית המשפט לשנות את כתב התביעה של שירה רבן נגד שרה נתניהו)

ארבעה חודשים אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי הוא שוקל להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בשל חלקה ב"פרשת המעונות", התקיים היום (רביעי) שימוע בלשכתו בנושא. בשימוע נכחו פרקליט המדינה שי ניצן וגורמים בכירים נוספים, בנוסף לבאי כוחה של נתניהו. בתום השימוע סוכם כי החלטה סופית בפרשה תתקבל לאחר שעורכי דינה של נתניהו יעבירו טיעונים נוספים בכתב. ממשרד המשפטים נמסר כי טענותיהם "נשמעו בלב פתוח ונפש חפצה" וכי ההגנה צפויה להשלים את הטיעונים בכתב במועד קרוב.

מטעמה של נתניהו נמסר כי באי כוחה "הציגו במשך כארבע שעות שורה ארוכה של טיעונים משפטיים וראייתיים כבדי משקל המפריכים מכל וכל את הטענות כלפי הגברת נתניהו. חלק משמעותי מטיעונים אלה לא התפרסמו בתקשורת, וטוב שכך, מפני שראוי כי ההליך המשפטי יתנהל בהגינות ובמקצועיות על ידי רשויות האכיפה המוסמכות ולא בתקשורת".

עוד נמסר מטעם נתניהו: "אנו שמים מבטחנו בראשי מערכת הפרקליטות והיועמ"ש שישקלו את מכלול הדברים שהוצגו בפניהם היום בכובד ראש ויוציאו את הצדק לאור".

עוד בנושא
הקשר בין מקורבו של נתניהו - לתלונה נגד ההסכם עם מני נפתלי
מני נפתלי: "סיידוף אמר לי לשנות חשבוניות בשביל תקן עובד מדינה"
כתב ההגנה של שרה נתניהו: "שירה רבן מתחזה שאינה כשירה נפשית"

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו באירוע שדולת התנ"ך בכנסת. 31 בינואר 2017. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
חשודה בהזמנת מזון ממסעדות יוקרה בשווי 359 אלף שקל. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

נתניהו, שלא נכחה בשימוע בעצמה, חשודה כי פעלה לנפח הוצאות כספיות כשהזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות רבות-משתתפים במסעדות יוקרה בהיקף של 359 אלף שקלים, לכאורה תוך עקיפת הנוהל שאוסר על הזמנת מזון בזמן שבמעון מועסקת מבשלת. העבירות שבהן היא חשודה הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים.

פרקליטיה של נתניהו, עורכי הדין יעקב וינרוט, יוסי כהן ועמית חדד, הטילו בעבר את האחריות של ניפוח ההוצאות במעון על אב הבית לשעבר מני נפתלי. טענות אלה הועלו במסגרת הדיונים בתביעת הדיבה שהגיש נפתלי נגד מקורבי נתניהו - והדיונים בה נעצרו מאז כדי לא לפגוע בהליך הפלילי נגד רעיית ראש הממשלה.

עו"ד כהן טען אז בבית משפט השלום בהרצליה כי נפתלי "במתכוון, בזדון ומתוך אינטרסים זרים ופסולים גרם לכך שירכשו מוצרים שאין צורך בהם, כמויות עצומות... הוא זרק ארוחות שהכינו בבית וגרם לכך שיזמינו ארוחות מבחוץ".

טענה נוספת שהעלו מקורבי נתניהו ועורכי דינה של המשפחה היא כי הזמנת השפים אירעה בתקופה שבמעון לא הועסקו מבשלות. זאת, בניגוד לעמדת הפרקליטות לפיה הארוחות הוזמנו למרות שהיו מבשלות במעון, ונתניהו פעלה יחד עם עזרא סיידוף, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, כדי להסתיר את העובדה הזאת. השימוע של סיידוף בפרשה צפוי להיערך בשבוע הבא.

(עדכון ראשון: 9:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully