וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב ההגנה של שרה נתניהו: "שירה רבן מתחזה שאינה כשירה נפשית"

14.12.2017 / 16:14

רעיית ראש הממשלה הגישה באמצעות עורך דינה את המענה לכתב התביעה של העובדת לשעבר במעון, ודרשה למחוק אותו לחלוטין. על שעות העבודה: "עבדה 5 שעות ביום"; על התקרית האלימה: "גם מחבר של רומן זול היה מבין שאדם 'הנס על נפשו' לא מספיק להחליף בגדים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הגישה היום (חמישי) באמצעות עורך דינה יוסי כהן את כתב ההגנה כמענה לתביעתה של שירה רבן, עובדת המעון, שטענה ליחס בזוי ותנאי העסקה לא חוקיים במעון ראש הממשלה. כתב ההגנה תקף בחריפות את הטענות שהועלו בכתבי התביעה המקורי והמתוקן, דרש למחוק את התביעה והכחיש כמעט את כל סעיפיו.

בכתב ההגנה נטען כי "רבן בעצמה, מצהירה כי היא 'נמצאת במצב נפשי רעוע ועליה לעבור אבחון פסיכולוגי בכדי לאמוד את חומרת הנזק שנגרם לה בשל התעללות קשה' (ציטוט מכתב התביעה – א.ס.)". לפי כתב ההגנה, טענותיה של רבן נופחו במכוון, היא "זקוקה דחיפות לאבחון פסיכולוגי" ואינה כשירה משפטית וכי היא מתחזה שאינה חרדית. "כל הראיות מעידות על כך שלא מדובר בחרדית אלא במתחזה, שמלכתחילה עבדה במעון כדי לייצר יש מאין כותרות מזיקות", נכתב.

העובדת לשעבר במעון ראש הממשלה שהגישה תביעה נגד שרה נתניהו בריאיון לחדשות 2, 11 בנובמבר 2017. חדשות ערוץ 2, מערכת וואלה! NEWS
"התובעת במצב נפשי רעוע". רבן בריאיון/מערכת וואלה! NEWS, חדשות ערוץ 2

בנוגע לתקרית החמורה שתוארה בכתב התביעה, שבה נטען כי נתניהו התכוונה להכות את רבן – שנמלטה ממנה – נכתב בכתב ההגנה כי תיאור המקרה על יד ירבן אינו סביר, משום שציינה כי מיד לאחר התקרית החליפה את בגדיה. "אפילו מחברו של רומן זול מבין היה שאדם הנס על נפשו באימה אינו מחליף את בגדיו, ועוד מצליח להשקיף בזווית עינו (הדומעת – כך במקור), במתרחש סביבו (ומה עם התיק או יותר נכון המזוודה הענקית שאמורה להכיל את כל חפציה של התובעת?".

עוד נטען כי המסרונים שנמסרו עם כתב התביעה, והיו אמורים להוות הוכחה לתנאי ההעסקה הקשים במעון ולמצב שהם הביאו את העובדות אליו, מהווים למעשה ראיה למצבה הנפשי הרעוע של רבן. "ההודעות מעידות שהתובעת במצב נפשי רעוע", נכתב. עוד הופרכו הטענות למספר שטיפת הידיים והטקסים הנדרשים באמצעות משוואות חשבוניות, והובהר כי לפי כרטיס הנוכחות שלה רבן עבדה במעון "חמש שעות ביום", ולא "שעות רבות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שרה נתניהו. AP
"כתה התביעה מעורר ספקות בנוגע למודעות הנפשית של התובעת". נתניהו/AP

כתב ההגנה גם תקף את הריאיון שהעניקה רבן לגיא פלג בחדשות 2, וטען כי הוא מנוגד להצהרתה בכתב התביעה ולפיה היא נמנעת מחשיפה לאמצעי התקשורת. "הניתן להאמין שחרדית כה אדוקה וכה יראת שמיים עד שבביתה אין אפילו מכשיר רדיו תהפוך לפתע ל'כוכבת תקשורת' בערוץ 2?".
עוד נכתב בכתב ההגנה כי שינוי המונח "שפחה" למונח "אמה" בכתב התביעה המתוקן מהווה "זלזול בהחלטת בית הדין", שמתח ביקורת על השימוש במונח זה. כתב ההגנה גם הטיל ספק במודעותה הנפשית של רבן לתוכן כתב התביעה, ולאינטרסים שעמדו מאחורי הגשתו.

עוד נכתב, כי "כתב התביעה המתוקן הוגש באורח תקדימי מספר שעות לאחר שניתנה החלטת בית הדין לעבודה, אך למרבה התמיהה, פרט לתיקונים מוטעים שנעשו, אף הם ברשלנות, והשמטות של מספר סעיפים, עדיין עומדת לפנינו 'אותה גברת בשינוי אדרת'". עוד נטען כי "בעלי אינטרסים זרים" סיבכו את רבן וניצלו את "תמימותה והעדר הבנתה".

בכתב ההגנה נכתב גם כי נתניהו לא הייתה מעסיקתה של רבן, וכי לא קיבלה אותה לעבודה, לא הסדירה את תנאי עבודתה של רבן, לא קבעה את תנאי שכרה, לא שילמה אותו ולא הייתה יכולה לפטר אותה. עוד נכתב כי בכוונת נתניהו להגיש תביעה נגדית נגד רבן בגלל הסכם הפרת הסודיות שנחתם עמה עם כניסתה לעבודה במעון.

דיון בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בעניינה של העובדת שתובעת את שרה נתניהו 8 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד כהן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בכתב ההגנה של נתניהו היא סירבה להביע עמדה בנוגע לשאלת מחיקתה מכתב התביעה, וביקשה למחוק את כתב התביעה עצמו. כזכור, נתניהו סירבה להיות צד לתביעה נגד מני נפתלי וגיא אליהו, שעליה ביקשה לערער לאחר מכן כמי שנפגעה מתוצאות ההליך.

"התביעה היא ניסיון סחיטה מכוער שהגתה כשל, וקלונה נחשף ברבים", נכתב. "מסמך פגום, רשלני, מנוסח בלשון צהובה וקלוקלת וחסר כל בסיס משפטי". לסיכום, דרש עו"ד כהן בשמה של נתניהו למחוק את התביעה. "כתב התביעה הזוי, סתור ומעורר ספקות בקשר למודעותה הנפשית של התובעת לאמור בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully