וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה בה הועסקה עובדת מעון רה"מ: למחוק את שרה נתניהו מהתביעה

14.12.2017 / 13:50

בכתב ההגנה שהוגש לבית המשפט, נטען כי שירה רבן לא הועסקה על ידי המדינה, וכי אין לכלול אותה בטענות התביעה. החברה מספקת שירותים לגופים ממשלתיים שונים, וטענה כי לא התקבלה כל תלונה מצד העובדת על תנאי העסקתה בכל התקופה שעבדה במעון ראש הממשלה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

חברת מוריה, שדרכה הועסקה שירה רבן, לשעבר עובדת במעון ראש הממשלה הגישה אתמול (חמישי) את כתב ההגנה לבית הדין האזורי בירושלים, ובו טענה כי היא המעסיקה הבלעדית של רבן, וכי יש למחוק את שרה נתניהו ואת מדינת ישראל כנתבעות בהליך. החברה כתבה כי היא מוחה על השימוש "המוגזם והמעליב" במילה שפחות: "אף אחת מהעובדות שלנו אינה שפחה", נכתב.

בכתב ההגנה נטען כי חברת מוריה הינה "המעסיקה הישירה, הבלעדית והיחידה" של רבן – עובדה שנועדה כדי להתמודד עם טענת עורכי דינה של רבן, לפיה יש לראות בשרה נתניהו ובמדינה את מעסיקותיהן של רבן. לפי המתואר, רבן הועסקה במעון ראש הממשלה בהיקף של 58%, כ-110 שעות עבודה במשך 20 ימים). משכך, נטען, סכום הפיצויים שדרשה רבן בתביעתה מופרז, ביחס לכמות הימים שעבדה במקום. חברת מוריה היא חברת כוח אדם פרטית המספקת שירותי ניקיון לכמה גופים ממשלתיים, ובהם, ארכיון המדינה, ולשכת העיתונות הממשלתית.

עוד בוואלה! NEWS:
"אמה" במקום "שפחה": כתב תביעה מתוקן של שירה רבן נגד שרה נתניהו
העובדת שתובעת את שרה נתניהו: "היא כינתה אותי גוש של כלום"
נשיא בית הדין תקף את התביעה נגד שרה נתניהו: "עובדים יכלו לעזוב"

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס יום העצמאות. 21 במאי 2017. AP
שרה נתניהו/AP

בהמשך לטענות בנוגע לזהות מעסיקה של רבן, נטען כי לאחר שרבן עברה את המבחנים שנערכו לה מטעם משרד ראש הממשלה, היא נקלטה, לבקשת משרד ראש הממשלה, כעובדת מן המניין בחברת מוריה במסגרת "מיקור חוץ אותנטי של כל תחום הניקיון במעון", וסוכם כי תתחיל לעבוד שם. עוד נטען כי בהסכם ההתקשרות בין חברת מוריה למדינה נקבע כי לא יחולו יחסי עובד מעביד בין עובדי מוריה לעובדי מדינה.

בכתב ההגנה נטען כי יעקב קדוש, מנהל העבודה במוריה הבהיר לרבן כי עליה לדווח לו על כל בעיה במסגרת העסקתה, ואף סיפק לה לצורך כך את מכשיר הטלפון האישי שלו, כך שהיה אמור להיות ברור לה כי הוא מנהל העבודה שלה. לטענת החברה, בכל תקופת העסקתה של רבן במעון, היא לא דיווחה לאף גורם בחברה על התעמרות שבוצעה בה. בנוסף נטען כי אפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה, אמר לקדוש כי "קיימת שביעות רצון" מעבודתה של רבן.

תביעתה של רבן מתנהלת בימים אלו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בפני הנשיא, השופט אייל אברהמי. לאחר הביקורת שנמתחה על ידי הנשיא, הגישו עורכי הדין אורן גרוס ונעמי לנדאו, המייצגים את רבן, כתב תביעה מתוקן, שכלל את הביטויים "אמה" ובכמה מקומות גם את הביטוי "שפחה". כתב התביעה עצמו מגולל מסכת התעמרות חמורה שבוצעה, כך לפי הנטען, ברבן, שעבדה בעיקר בקומה השניה של מעון ראש הממשלה – קומת המגורים של בני הזוג נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully