וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין מקורבו של נתניהו - לתלונה נגד ההסכם עם מני נפתלי

4.1.2018 / 18:37

"התנועה למשילות ודמוקרטיה" התלוננה בפני שקד על כך שהובטחה חסינות לאב הבית שפוטר ממעון ראש הממשלה, במסגרת פרשת המעונות שבה מואשמת שרה נתניהו. בראש קרן שתורמת לתנועה עומד קנת אברמוביץ', תורם גדול לנתניהו. מנהל התנועה: "לא עובדים אצל אף אחד"

עריכה: יאיר דניאל

קנת אברמוביץ', מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואחד מתורמיו הגדולים, קשור ל"תנועה למשילות ודמוקרטיה" - שהתלוננה נגד ההסכם של הפרקליטות עם מני נפתלי. אברמוביץ' הוא בכיר בקרן שאחראית לשיעור ניכר מהתרומות שמקבלת התנועה בשנים האחרונות. שני הגופים מסרו כי לקרן אין קשר לפעילות השוטפת של התנועה.

ההסכם עם נפתלי, אב הבית שפוטר ממעון ראש הממשלה, הוא שאפשר את עדותו בפרשת מעונות ראש הממשלה בכך שהבטיח לו חסינות מפני הפללה עצמית. במסגרת הפרשה חשודה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, וממתינה בימים אלו לשימוע לפני הגשת כתב אישום.

בספטמבר פנתה עמותה בשם "התנועה למשילות ודמוקרטיה" לשרת המשפטים איילת שקד וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. התנועה ביקשה לפתוח "בבדיקה או בחקירה משמעתית נגד כל גורם המעורב באישור מעמדו של מני נפתלי כ'עד מדינה'". במכתב נטען כי נפלו פגמים מהותיים בהסכם עם נפתלי, וכי ישנו חשש כבד ששיקולים פוליטיים השפיעו על גיבוש ההסכמות עמו. לפני שבועיים השיבו אנשי משרד המשפטים כי התלונה "הועברה לטיפול הגורמים המקצועיים במשרד".

שרה נתניהו יוצאת מבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
ממתינה בימים אלו לשימוע לפני הגשת כתב אישום. נתניהו/נועם מושקוביץ

"התנועה למשילות ודמוקרטיה" עוסקת זה כמה שנים במאבקים שונים, שעיקרם צמצום כוחה של מערכת המשפט. "אנו פועלים לחיזוק המשילות ומנסים להשיב את מערכת המשפט למקומה הראוי", נכתב באתר האינטרנט של התנועה. אחד התורמים הגדולים ביותר שלה היא "קרן נחלת עצמאות", קרן אמריקנית שתורמת לארגוני ימין בישראל ומאחוריה עומד בעל הון אמריקאי בשם קנת אברמוביץ'.

לפני הבחירות ב-2015 תרם אברמוביץ' 10 אלף דולר לנתניהו, ובין 1,500 ל-5,000 דולר לשורת מתמודדים נוספים בליכוד, בהם אופיר אקוניס, זאב אלקין וציפי חוטובלי. איל ההון האמריקני גם עומד במשך שנים בראש אגודת "ידידי הליכוד בארה"ב" - ארגון שלפי החשד שילם את שכרה של אודליה כרמון בעת שבפועל היתה יועצת של נתניהו.

אברמוביץ' הוא דירקטור ב"קרן נחלת עצמאות" והגזבר שלה. הוא גם מי שחתום על הדוחות שמגישה העמותה למס ההכנסה האמריקני, והכתובת של הקרן, כפי שמצוין באותם דוחות, היא כתובתו. מהדוחות שהגישה התנועה למשילות ודמוקרטיה לרשם העמותות עולה כי בשנים 2015-2016 העבירה לה "קרן נחלת עצמאות" כ-200 אלף שקלים, שהיוו כרבע מסך התרומות הגדולות שקיבלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המדינה משכה את הערעור בעניין נפתלי; פסק הדין יעמוד על כנו. מערכת וואלה! NEWS
התנועה מתחה ביקורת על ההסכם שנחתם עם אב הבית לשעבר. נפתלי/מערכת וואלה! NEWS

יהודה עמרני, מנהל הפעילות של התנועה למשילות ודמוקרטיה, אמר כי התנועה לא מקבלת מהקרן "הנחיות, רמזים או הוראות. לא היה ולא נברא. זה ברור. אנחנו לא עובדים אצל אף אחד". עו"ד שמחה רוטמן, היועץ המשפטי של העמותה, אמר כי בעת ביקור בארצות הברית פגש את מנהל הקרן, אהרון פולבר ודירקטור נוסף בשם ג'ף וייזנפלד. מלבד אותו ביקור, שהוגדר "ביקור נימוסין", לדבריו, הקשר עם הקרן נעשה דרך פולבר ומסתכם בהגשת הבקשה להיכלל ברשימת הגופים להם ניתן לתרום דרך הקרן.

"לקרן אין שום השפעה על הפעילות שלנו", אמר רוטמן. "היא לא מקבלת עדכונים שוטפים, חוץ מכשאנחנו מבקשים להיות רשומים שם ושנוכל לקבל תרומות דרכם. כל קשר בין התרומות שלהם לבין הפעילות שלנו, זה שהם משמשים להעברה של כספים מתורמים אחרים". אברמוביץ' אמר בשיחה מניו יורק כי הוא אינו מכיר את התנועה למשילות ודמוקרטיה ואת התלונה שהוגשה נגד ההסכם עם נפתלי. הוא הפנה למנהל הקרן, פולבר, שלדבריו מעורב יותר בפעילות היומיומית שלה.

פולבר מסר בתגובה כי הקרן אינה מעורבת בפעילותה של התנועה למשילות ודמוקרטיה, וכי אנשיה לא עודכנו מראש או בדיעבד על הגשת התלונה נגד ההסכם. לדבריו, "הקרן ערכה בדיקה בתחילת העבודה עם התנועה למשילות ודמוקרטיה כדי לוודא שמטרותיה עולות בקנה אחד עם מטרות קרן נחלת עצמאות. תורמים שהביעו רצון לתרום לתנועה למשילות ודמוקרטיה, עושים זאת בעזרת הקרן". עוד הוסיף פולבר כי הקרן "גאה לממן פרויקטים חשובים כגון התנועה למשילות ודמוקרטיה, המחזקים את ערכי היהדות הציונות והדמוקרטיה במדינת ישראל".

"החזית להגנת הדמוקרטיה", התארגנות חדשה ששמה לעצמה למטרה להיאבק בהעברות הכספים החסויות לעמותות הימין, התייחסה לקשר בין אברמוביץ' לתנועה למשילות. "החשיפה, כמו תחקירים רבים שעשינו, מעלה חשש אמיתי שנעשה שימוש בצינורות כספיים של מקורבים על מנת לנסות לפגוע במחאה הציבורית החריפה נגד נתניהו", אמר אורי זכי, ממייסדי החזית. "זאת אינה הפעם הראשונה שבה אנחנו נחשפים לשיטות הפעולה האלו ולהעברות כספים ממקורבים של נתניהו לידי ארגוני שרת בימין הקיצוני. החשיפה הזו היא רק הצצה לתוך שיטה רקובה של ההעברות כספים, דוחות כוזבים וניסיונות של גורמים פוליטיים בכירים במדינה לנהל אותה על ידי עמותות קש ותרומות חסויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully