וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאות פקחים גויים": כך הח"כים החרדים נערכים לאכיפת חוק המרכולים

בהקלטות שפורסמו לראשונה ב"כיכר השבת" נשמע ח"כ משה גפני מדבר על הכוונה לקדם את אכיפת החוק ע"י הסבת פקחים לא יהודיים ממשרד הפנים המשמשים לאכיפת חוקי הגירה לטובת המהלך. בנוסף, גפני התפאר בהישג המפלגות במניעת קיצוץ במגזר החרדי ושינויים בסטטוס קוו בנושא השבת

באדיבות כיכר השבת

הסיעות החרדיות בכנסת נערכות לאכיפת חוק המרכולים שאושר רק לאחרונה בכנסת – כך עולה מהקלטות שפורסמו לראשונה ב"כיכר השבת". בהקלטות שנשמע ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מדבר בכנס סגור על מסלול האכיפה המוגברת שיופעל ועל הסיכומים בנושא שאליהם הגיע עם ראש הממשלה. במסגרת המסלול עליו דיבר חבר הכנסת, יתבצע שימוש בפקחים לא יהודיים במשרד הפנים כדי לאכוף את החוק בשבתות.

"הסיכום היה... היות שבמשרד הפנים יש מאות פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים... הנושא של האכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול, שהמסלול הזה הוא מסלול חיובי וחיוני", אמר גפני בנוגע לשימוש בפקחים למטרת אכיפת חוק המרכולים בכנסת, במהלך הכנס של ארגון איחוד הצלה.

עוד בוואלה! NEWS:
"רוקנתי מחסנית של 30 כדורים - אבל באוויר": העדויות מקוסרה נחשפות
גרסת השוטר שירה לעבר חברו בשוגג: "אמרתי לו לזרוק את האקדח"
הציל אלפי יהודים בשואה: ההכרה המאוחרת ב"שינדלר היפני"

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
על הפרק: הסבת פקחי ממשרד הפנים. ח"כ משה גפני/ראובן קסטרו

בהמשך ההקלטות נשמע גפני מתפאר בהישגי החקיקה האחרונים, על ביטול הקיצוץ במגזר החרדי, וכן על שינויים בסטטוס קוו שעתיד לצאת לפועל – לטובת הציבור החרדי. "לא להוציא את זה החוצה" הפציר גפני בנוכחים בכנס משום שהדבר עלול "לעשות נזק" למימוש המהלך. "אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת", הוסיף.

חוק המרכולים אושר לפני כשבוע בכנסת בתום דיון של 13 שעות. החוק עבר בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 58 תומכים מול 57 מתנגדים וייאפשר לאפשר לשר הפנים, אריה דרעי, למנוע פתיחת מרכולים בשבת על ידי ביטול חוקי עזר עירוניים עתידיים. לפי הפשרה שאליה הגיעו אתמול ראשי סיעות הקואליציה, חנויות נוחות בתחנת דלק יוחרגו מהחוק, ואולם העיר אילת לא תוחרג והמגבלות יתקיימו בשטחה. .

.

עוד באותו נושא

חוק המרכולים אושר בקריאה שנייה ושלישית - ברוב של קול אחד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידום מהלך לאכיפת חוק המרכולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות היעדרותו של ח"כ מוטי יוגב מההצבעה, בשל מות אמו הלילה, בקואליציה נאבקו במטרה להבטיח רוב בהצעה. בישיבת הסיעה של הליכוד, אמר נתניהו כי מפלגתו ממתינה לתשובת האופוזיציה בנוגע לקיזוז אפשרי. מרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, הבהיר בתגובה כי האופוזיציה לא תיענה לבקשה: "התשובה ברורה, כבוד ראש הממשלה - אין קיזוזים".

ארבעה ח"כים של סיעת ישראל ביתנו הצביעו נגד החוק. חברות הכנסת שרן השכל (הליכוד) וטלי פלוסקוב (כולנו) נמנעו והח"כים מוטי יוגב (הבית היהודי) ויוסי יונה (המחנה הציוני) לא נכחו בהצבעה בשל היותם באבל. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס התנגדה לחוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully