וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת השוטר שירה לעבר חברו בשוגג: "אמרתי לו לזרוק את האקדח"

15.1.2018 / 19:37

במהלך היום מסר השוטר את גרסתו במחלקה לחקירת שוטרים, שם צפויה להתקבל החלטה אם לפתוח בחקירה נגד השוטר או להסתפק בגרסה שמסר להשתלשלות האירועים. עורך דינו: "זו טרגדיה של טעויות אליה נקלע השוטר, הוא היה עושה הכול כדי להימנע מהתקרית"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

לאחר המרדף הלילי שבמהלכו ירה אחד השוטרים לעבר שוטר אחר ופצע אותו קשה, היום (שני) מסר השוטר היורה את גרסתו להשתלשלות האירועים בחקירת המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש). מגרסתו של השוטר עולה כי הוא זיהה את חברו כאחד החשודים בשל תנאי השטח ושדה הראייה הלקוי. על פי הגרסה שנמסרה, השוטר שנורה לבש מדי סיור והיה בתנוחת ירי, בזמן ששוטר אחר עמד בניצב לנשקו. השוטר שירה ומסר את גרסתו למח"ש סבר כי נשקפת סכנה לחיי השוטר שעמד בניצב לשוטר שנפגע, ולכן ירה לעברו מספר כדורים.

במח"ש טרם החליטו אם לפתוח בחקירה בנושא ולזמן את השוטר לחדר החקירות, או רק להסתפק בדוח בן כמה העמודים שמילא ובו שטח את גרסתו. החוקרים בדקו את זירת האירוע ובשלב זה הם בוחנים אם ניתן היה להימנע מהמקרה, או שמא מדובר באירוע שהתרחש בהתאם להגדרה המשפטית "פעולה בטעות יסודה", כך שהנסיבות לא אפשרו לשוטר להימנע מהתקרית.

עוד בוואלה! NEWS:
תוניסיה: שבע שנים אחרי המהפכה, מולדת "האביב הערבי" רועדת שוב
הפלסטינים: צעיר נהרג מירי צה"ל בעימותים באזור קלקיליה
נתניהו על נאום אבו מאזן: "אם לא ישנה עמדותיו - לא יהיה שלום"

שוטר נפצע באורח קשה 
בשוגג במהלך מרדף משטרתי
באזור לוד. גולשי החמ"ל, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע בנתיבי איילון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, גולשי החמ"ל

מגרסת השוטר, שנחשב לוותיק ומוערך בתחנת צפון תל אביב, עולה כי הוא הצטרף למרדף בנתיבי איילון ממחלף קק"ל, לאחר שרכב מסוג הונדה ובו שני חשודים פרץ מחסום משטרתי. לטענת השוטר, במהלך המרדף הבחין כיצד המכונית הנמלטת מנגחת ניידות משטרה ונוסעת נגד כיוון התנועה, מה שהגביר את חששו כי בכוונת יושבי הרכב לבצע פעולה המסכנת חיי אדם.

השוטר הגיע סמוך לרכב, לאחר שנעצר על ידי שוטרים אחרים. כשירד מהניידת והתקרב בריצה לעבר הרכב שעצר, שררה במקום עלטה מוחלטת. השוטר ציין כי בשלב זה זיהה שתי צלליות - האחת של שוטר שניגש לרכב וצללית נוספת שאותה זיהה בתחילה כעבריין שהיה במנוסה במהלך המרדף. ואולם, לאחר מכן התברר שמדובר בשוטר סיור מתחנת לוד.

את הדמות השנייה, לטענתו, זיהה כשהייתה בתנוחת ירי - כשהאקדח מכוון לשוטר אחר. בשלב זה, הוא כיוון את אקדחו לעבר הצללית וצעק לעברה "זרוק את האקדח - או שאני יורה". לטענתו צעק כמה פעמים את המשפט, אך הדמות קפאה במקום והמשיכה לכוון את האקדח לעבר השוטר השני. בשלב זה הוא ירה כמה קליעים, מתוך מחשבה שהוא מנטרל את הסכנה שבה נמצא חברו.

עוד באותו נושא

שוטר נורה בשוגג בידי חברו במרדף במחלף הסירה; מצבו קשה אך יציב

לכתבה המלאה
דרמה בנתיבי איילון
תיעוד: מרדף אחרי רכב חשוד באזור מחלף הסירה 
הסתיים בירי שוטר על חברו, במהלך ההשתלטות. אתר רשמי
תיעוד האירוע במצלמות התנועה במחלף הסירה/אתר רשמי

מיד לאחר האירוע מסר השוטר את גרסתו בדוח שהועבר למח"ש, ובמקביל התייעץ עם עורך הדין עופר ברטל. "מדובר כאן בטרגדיה של טעויות, שאליה נקלע השוטר", אמר עו"ד ברטל. "רכב נמלט לאורך כביש 1 משוטרים באזור לוד, פרץ מחסומי משטרה ואף נורו לעברו יריות כדי לעצור אותו, עקב הסכנה הרבה שנשקפה ממנו למשתמשים בדרך. לאחר שהרכב נעצר, נחזה אחד השוטרים כאילו הוא חשוד שמכוון את אקדחו לעבר שוטר אחר על מנת לירות בו. השוטר היורה רצה למנוע את הירי בחברו ולכן עקב טעות טראגית ירה בשוטר אותו חשב לחשוד. השוטר היורה היה עושה כל שאפשר היה כדי להימנע מטעותו והוא מאחל, מתפלל ומייחל, שהשוטר הפצוע יחלים מפציעתו במהירות האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully