וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שעבר תחת ידיו הפך לנכה": רב המרצחים של עולם הפשע נחשף

8.1.2018 / 0:50

עודה קוטייר, שנעצר יחד עם 19 מאנשי ארגונו בחשד לשלושה מעשי רצח, מוכר כאחד מהעבריינים האכזריים שידע עולם הפשע. את המוניטין שלו השיג בשל שורת מקרי אלימות קשים שזעזעו אפילו ותיקים בעולם התחתון, לאחר ששימש כ"גוף המבצע" של גורמים עבריינים אחרים. פרופיל

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

במשטרה מתארים את העבריין עודה קוטייר, שנעצר יחד עם 19 מאנשיו על ידי בלשי ימ"ר תל אביב, כאדם מסוכן שהשיג מוניטין רב בעולם הפשע בשל האירועים בהם היה מעורב. "האיש הזה מוגדר כרב מרצחים", אמר קצין במשטרה. "הוא אדם אכזר, מסוכן ואלים במיוחד שצבר מעמד בעולם העברייני בגלל האכזריות שלו וחוסר הפחד שלו לבצע פשעים אכזריים וחמורים".

במהלך היום רשמה המשטרה הישג במלחמה בפשיעה כשהוגשה הצהרת תובע נגד אנשי ארגונו של קוטייר. הוא עצמו נחשד בביצוע שורת פשעים, בהם שלושה מעשי רצח עשרה ניסיונות רצח ומספר רב של מקרי סחיטה, חטיפה, אלימות, סחר בסמים ובאמל"ח ועוד. "הוא השאיר לא מעט אנשים נכים לאחר שפעל נגדם באלימות קשה", סיפר גורם במשטרה. "יש אנשים שבגלל חובות הסתבכו איתו ולאחר שעברו תחת ידיו הם נפצעו קשות ולא יכולים יותר לחזור לשגרת חייהם".

עוד בוואלה! NEWS:
הישראלי שביקר בסוריה ומצא עצמו בלב הסערה: פחדתי רק שזהותי תיחשף
פשרה בנוסח חוק המרכולים: חנויות הנוחות בחוץ - אילת בפנים
רוסיה באוויר, חיזבאללה בקרקע: אסד בדרך למעוז המורדים האחרון

הארכת מעצר לעודה קוטייר במסגרת חשיפת שורות רציחות בעולם התחתון, שלום ת"א. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
"דמות אכזרית בעולם הפשע". קוטייר בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

קוטייר, בן 35, מוכר כראש ארגון פשע ששלט בשנים האחרונות בעולם הפשע באזור המשולש. את כוחו ומעמדו הוא השיג לאחר שעל פי המודיעין המשטרתי שימש כיד ימינם ואיש הביצוע של העבריין איתן חייא המוגדר כ"סנדק של עולם הפשע הישראלי" וכן של כנופיית הפשע של משפחת חרירי. בשנים האחרונות הוא ואחיו הקימו לטענת המשטרה ארגון משל עצמם. הם פועלים בעיקר במגזר הערבי במשולש תוך הפעלת אלימות קשה, ועל פי החשד עסקו בסחר בסמים, סחיטה, גביית דמי חסות ואף מתן הלוואות בשוק האפור.

עוד באותו נושא

חיסול מאופנוע ורצח בני זוג ביפו: הרציחות בעולם הפשע נחשפות

לכתבה המלאה
הלחימה בפשע המאורגן- המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד 19 חשודים בחברות בארגון הפשיעה של עודה קוטייר מג'לג'וליה. יותם רונן
אנשי ארגונו של קוטייר בבית המשפט, היום/יותם רונן

במשטרה סבורים כי האחים קוטייר עומדים מאחורי לפחות עשרה ניסיונות חיסול. זאת, בנוסף לשלושת מקרה הרצח שלגביהם יוגשו השבוע כתבי אישום. החוקרים טוענים כי עודה עצמו שימש כקבלן ביצוע עבור לא מעט ארגוני פשיעה בארץ שהבחינו בכישוריו האכזריים, והבינו כי הוא מתאים לביצוע משימות חיסול, חטיפה או גבייה אלימה. במשטרה אומרים כי שיטות העבודה שלו עוררו סלידה לא רק בקרב אזרחים נורמטיביים אלא גם בקרב עבריינים במגזר הערבי והיהודי.

בתאריך 13 בספטמבר 2017 נרשמה נקודת מפנה בכל הקשור במאבק המשטרתי נגד קוטייר. בשעת בוקר הגיעו לוחמי יחידה עילית של המשטרה לג'לג'וליה ופשטו על מתחם משפחת קוטייר. תלונה של איש עסקים הובילה למעצר חלק מאנשיו. פעולות החקירה המאומצת הניבו הצלחה נוספת – גיוס עד מדינה מבין חייליו הנאמנים של קוטייר. מכאן הדרך של המשטרה לפיצוח הארגון האלים של קוטייר הייתה קצרה.

(עדכון ראשון: 22:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully