וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול מאופנוע ורצח בני זוג ביפו: הרציחות בעולם הפשע נחשפות

7.1.2018 / 12:48

המשטרה עצרה 19 מחברי ארגון הפשע של עודה קוטייר מג'לג'וליה, בחשד למעורבות בשורת חיסולים וניסיונות רצח ברחבי המדינה. חוקרי מחוז תל אביב סבורים כי הארגון שימש מוציא לפועל של ארגוני פשיעה אחרים, בהם זה של איציק בר מוחא מ"הכנופיה הירושלמית", שנעצר אף הוא

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

המשטרה רשמה היום (ראשון) הישג משמעותי במלחמה בפשיעה החמורה באזור גוש דן והמשולש עם הגשת הצהרת תובע נגד 19 חשודים בחברות בארגון הפשיעה של עודה קוטייר מג'לג'וליה – אחד מארגוני הפשיעה האלימים, האכזריים והמסוכנים שפעלו בישראל בשנים האחרונות. חברי הארגון נעצרו ב-13 בספטמבר במהלך פשיטה על בתיהם. השוטרים תפסו מאות אלפי שקלים שהסליקו לצד כלי נשק ואמצעי לחימה רבים שהצליחו לקשור אליהם בעזרת בדיקות פורנזיות.

בהצהרת התובע שהגישה היום פרקליטות מחוז תל אביב מיוחסים לחברי הארגון שלושה מקרי רצח. בראשון נורה מרכב חולף אביחי ועקנין בטיילת בת ים בחודש פברואר בשנה שעברה ובשני בני הזוג מריה גאנם ונאדי פארס ביפו, בערב חג השבועות אשתקד.

בשני המקרים התכוונו הרוצחים לחסל אחרים אך פגעו בקורבנות בשל טעות בזיהוי. בנוסף מייחסת הפרקליטות לחברי הארגון שישה ניסיונות חיסול מתוך עשרה מקרים של ניסיונות רצח שהמשטרה טענה כי הם מעורבים בהם.

לקריאה נוספת:
הרוג ופצוע קשה בפיצוץ רכב במחלף קק"ל בתל אביב
עבריין ואישה בת 37 נורו למוות מכלי רכב חולף ביפו; היורה נמלט
חיסול בבת ים: בן 27 נורה למוות על ידי אופנוען בטיילת

הארכת מעצר לעודה קוטייר במסגרת חשיפת שורות רציחות בעולם התחתון, שלום ת"א. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
ארגונו נחשב לאחד המסוכנים שפעלו בישראל. קוטייר/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן
לא להשתמש- אינפו - שורת רציחות בעולם התחתון. -, מערכת וואלה! NEWS
לא להשתמש- אינפו - שורת רציחות בעולם התחתון/מערכת וואלה! NEWS, -

במסגרת הפרשה יוגשו בהמשך השבוע 16 כתבי אישום נגד חברי הארגון בגין עבירות של חטיפה, חברות בארגון פשיעה, רצח, ניסיון רצח, סחיטה וסחר בסמים. במהלך החקירה הסמויה של חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז תל אביב הצליחה המשטרה לגייס עד מדינה, שהיה מעורב באופן ישיר בכמה ממקרי הרצח וניסיונות הרצח. אותו אדם לא לחץ על ההדק במקרים אלו ולכן במשטרה ובפרקליטות יכלו לחתום עמו על הסכם עד מדינה.

במשטרה סבורים כי פיצוץ הרכב שאירע לפני כחודשיים בנתיבי איילון בסמוך למחלף קק"ל בתל אביב קשור לסכסוכים בין עבריינים וככל הנראה לארגון הפשיעה של קוטייר יש חלק במקרה. בתקרית נהרג תושב ג'לג'וליה עבד ערר ונפצע באורח קשה תושב כפר קאסם עלי עמר, אולם, לפי שעה לא הוגשו כתבי אישום בפרשה זו.

קצין בכיר: "קוטייר הוא עבריין אלים שפועל גם נגד אנשי ארגונו"

חוקרי המשטרה סבורים עוד כי שורה של עבריינים בכירים ממשפחות מפשע מובילות בארץ, שוהים בחו"ל וממתינים להתפתחות בחקירת ארגון הפשע של קוטייר. זאת, בשל העובדה כי לפחות שלושה ארגוני פשיעה השתמשו בשירותיו של עודה קוטייר ואנשיו כדי לבצע מעשי רצח, ניסיונות רצח וחטיפות בתל אביב, בגוש דן ובאזור המשולש – וכן באזור הצפון, באזורים נוספים בארץ.

במשטרה אומרים כי ברגע שאותם בכירים ישובו לארץ הם ייעצרו מיד. במקביל פועלת המשטרה מול יחידות משטרה בעולם כדי לשים את ידה עליהם ולעצור אותם. עד עתה נעצר איציק בר מוחא מ"הכנופיה הירושלמית" באחת הפרשות המיוחסות לארגון הפשיעה של קוטייר. בר מוחא נעצר בחודש ספטמבר האחרון יחד עם שישה מאנשי ארגונו בחשד שניסו לחסל עבריין יריב.

העבריין איציק בר מוחא. עומר מירון, מערכת וואלה!
נעצר לפני ארבעה חודשים. בר מוחא/מערכת וואלה!, עומר מירון

חקירת הפרשה החלה לאחר הרצח של אביחי ועקנין בטיילת בבת ים לפני כשנה מירי מאופנוע חולף. ועקנין חוסל שעה שנהג במכוניתו של העבריין יענקל'ה אמסלם. במשטרה סבורים כי אמסלם, שהיה מסוכסך עם כמה ארגוני פשיעה ובהם זה של האחים מוסלי, היה היעד לפגיעה. אולם, הקליעים שירה אופנוען שנצמד לרכב הסקודה שבו נסעו השניים פגעו בוועקנין והביאו למותו. כשלושה חודשים מאוחר יותר נורו מרכב חולף ביפו בני הזוג מריה גאנם ונאדי פארס, עבריין תושב רמלה המוכר למשטרה. החוקרים סבורים כי הרקע למעשה היה טעות בזיהוי.

מפקד מחוז תל אביב ניצב משה אדרי הטיל את חקירת שני המקרים על חוקרי ימ"ר תל אביב בפיקודו של תת ניצב אבי ביטון והורה להם לצאת מתחומי המחוז ולפעול גם באזור המשולש – מוקד פעילותם של חברי ארגונו של קוטייר. במהלך החקירה הופעלו כל שוטרי ימ"ר תל אביב, ובכלל זה כל המערכים המודיעיניים: יחידת הסיגינט, הזיהוי הפלילי, האיכון, הסמויה וגופים נוספים. במהלך החקירה התבהרה לחוקרים תמונה כוללת של פעילות הארגון והקשרים הענפים שהוא מנהל עם שורת ארגוני פשיעה.

פיצוץ רכב בנתיבי איילון מחלף קק"ל תל אביב. דוברות משטרת ישראל, מערכת וואלה!
נבדק הקשר לארגונו של קוטייר. הרכב שפוצץ במחלף קק"ל, בנובמבר/מערכת וואלה!, דוברות משטרת ישראל

הארגון של קוטייר היה למעשה המוציא לפועל של פעילות של ארגוני פשיעה אחרים. "ברור לנו שיש יחסי גומלין בין ארגוני פשיעה, כשהארגונים השונים ניצלו את היתרון היחסי של הארגון של קוטייר לביצוע משימות עבורם", אמר קצין בכיר במשטרה. "עודה קוטייר נחשב לעבריין אלים במיוחד, אדם מסוכן מאוד שלא בוחל באמצעים ובכלל זה ביצוע מעשי פשע אכזריים ונוראיים. הוא משתמש באלימות קשה כלפי אנשים תמימים, אבל גם נגד עבריינים ונגד אנשיו.

"השם שלו הולך לפניו כמי שמטיל חת ומורא בקרב תושבים ועבריינים, לא רק במשולש אלא בכל הארץ", הוסיף הקצין הבכיר.

במהלך החקירה גילו החוקרים עד כמה הארגון מטיל אימה בערי המשולש – קלנסווה, טייבה, ג'לג'וליה – וכיצד במקרים מסוימים חברי הארגון חטפו אנשים, הכניסו אותם לתאי מטען של כלי רכב, התעללו בהם פיזית תוך שהם גורמים להם לחבלות ופציעות קשות. בכמה מקרים מטרת אנשיו של קוטייר הייתה סחיטה או גביית חובות לשוק האפור, ובאחרים היה מדובר בסכסוכים בין ארגוני פשיעה.

חוקרי המשטרה אף אספו ממצאים על מעורבותם של חברי הארגון בעשרה ניסיונות רצח, אולם רק בשישה מהם הצליחו לגבש כתבי אישום. במשטרה אומרים כי במהלך הפעילות השתתפו כלל שוטרי הימ"ר, שאליהם הצטרפו חוקרי יחידת "יהלום" של רשות המסים וכן כמה פרקליטים ממחוז תל אביב. "הגענו למצב שבו חיו ביחידה וישנו בה שניים, שלושה פרקליטים של מחוז תל אביב שליוו את החקירה", אמר קצין בכיר במשטרת תל אביב.

זירת הרצח הכפול בתל אביב - יפו, מאי 2017. תומר אפלבאום, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
טעות בזיהוי. זירת החיסול ביפו, במאי/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום, הארץ

עורכת הדין נעמה אלחדד המייצגת את איציק בר מוחא אמרה בתגובה כי "יש כאן אוסף רב של שקרים מבית היוצר של עד המדינה. שקרים שחוסים תחת הבטחות שניתנו לו על ידי היחידה החוקרת. כמובן שבעניין של בר מוחא, מדובר שבמצב שבו בדוחק הכניסו אותו לתוך כתב האישום הזה. מה שמייחסים לבר מוחא זה בין היתר ניסיון רצח של אדם בדרום, סחיטה באיומים של אדם בצפון וירי וגם סיוע לרצח בבת ים, והחזקת מטעני חבלה".

"אני יכולה לומר לכם שבעימות בר מוחא הפריך אחד לאחד את כל השקרים של עד המדינה, שנותר אילם למשמע הדברים שהטיח בפניו בר מוחא", הוסיפה עו"ד אלחדד. "לכן אני אומרת, ואני עומדת על כך כבר בשלב הזה – בר מוחא נכנס בדוחק לתוך כתב האישום הזה". עו"ד ואליד כבוב, המייצג את עודה קוטייר אמר כי "נצליח להוכיח כי מדובר בעד מדינה ספקולטיבי, שקרן שכל כולו מבוסס על שקרים".

מאבטחו של  עבריין נורה הערב בבת ים ברחוב בן גוריון, 27 בפברואר 2017. מד"א
זירת הרצח של אביחי ועקנין בטיילת בבת ים, בפברואר/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully