וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בנוסח חוק המרכולים: חנויות הנוחות בחוץ - אילת בפנים

הצעת החוק של דרעי צפויה לעלת מחר להצבעה במליאת הכנסת, ומאזן התומכים והמתנגדים לה צמוד. בקואליציה ינסו לגייס לשורותיהם את חברת הכנסת לוי-אבוקסיס, אחרי שראשי הקואליציה להסכמה על נוסח החוק

צילום: מתוך ה-youtube של 'שבתרבות', עריכה: שניר דבוש

חוק המרכולים צפוי לעלות מחר (שני) להצבעה במליאת הכנסת, ולקואליציה יש רוב של קול בודד מול האופוזיציה, זאת לאחר שראשיה הגיעו להסכמה על נוסח החוק החדש. לפי הפשרה, חנויות הנוחות בתחנות הדלק יישארו פתוחות בשבת, אך אילת תישאר סגורה, למרות היותה עיר תיירותית. זאת, על אף הסתייגותו של שר התיירות יריב לוין, שביקש להחריג גם את העיר הדרומית.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם ינסה ביממה הבאה להשיג רוב משמעותי יותר, שכן ההצבעה על הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית עשויה להימשך זמן רב בעקבות מאות הסתייגויות שהגישה האופוזיציה, וההערכה כי יהיה קשה לאשר את החוק ברוב כה דחוק.

בליכוד פעלו בימים האחרונים מול יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ומפלגת יהדות התורה לרכך את החוק שנועד לאפשר לשר הפנים את הסמכות למנוע מסחר בשבת ברשויות מקומיות כך שיוחרגו ממנו חנויות הנוחות ואילת, וההסכמות נקבעו בישיבת ראשי הקואליציה. גורמים בסביבת ראש הממשלה התייחסו לפשרה ואמרו כי "נתניהו התעקש להוציא את חנויות הנוחות בתחנות הדלק, וכתוצאה מכך החוק יעלה רק הסכמה הזאת ובהתניה הזאת".

עוד בנושא:
מבוכה לש"ס ודריכות לקראת חוק המרכולים: השבוע המאכזב של דרעי
ליצמן על חוק המרכולים: "הוא יעבור, ואם יפרו איתי הסכם - אהפוך עולמות"
הליכוד מנסה להחריג את אילת מחוק המרכולים, החרדים מתנגדים

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם עם ח"כ ניסן סלומינסקי בדיון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק ההמלצות, 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הקואליציה נאבקת להשיג רוב. ח"כ אמסלם במליאת הכנסת, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

דרעי ושאר הנציגים ביהדות התורה ובש"ס הביעו התנגדות לשינויים בחוק המקורי, אך לבסוף הסכימו להם. באופוזיציה אמרו כי "לא יתנו חבל הצלה" לקואליציה, ולא יתמכו בהחרגות אלה אף שמדובר בניסיון לרכך את החוק. יש עתיד היא המפלגה היחידה שככל הנראה תתמוך בהחרגות. ח"כ שרן השכל (הליכוד) הודיעה שלמרות ההחרגות, לא תתמוך בחוק.

הקואליציה מונה 66 ח"כים והאופוזיציה 54, אולם נכון לעכשיו תומכים בחוק על פי ההערכות 59 ח"כים בלבד וההתנגדות לו עומדת על 58 ח"כים: ארבעה חברי כנסת מישראל ביתנו יצביעו נגד ההצעה והשרה סופה לנדבר צפויה לצאת מהמליאה כי היא מחויבת להחלטת ממשלה ולא יכולה להצביע נגד. ח"כ השכל צפויה להימנע, וחברת סיעת כולנו, ח"כ טלי פולסקוב צפויה להצביע נגד.

עוד באותו נושא

"בריונות": ניסיון להדיח את ח"כ שרן השכל בשל חוק המרכולים

לכתבה המלאה
גבי בן דוד, בעל מרכול בירושלים, 20 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
מרכול בירושלים/נועם מושקוביץ

קול אחד שחסר לאופוזיציה הוא זה של ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) שיושב שבעה על אחיו שנפטר בסוף השבוע. בקואליציה ינסו להפעיל לחצים על ח"כ אורלי לוי-אבקסיס שנחשבת סיעת יחיד ומצביעה על פי צו מצפונה כדי שתמנע או תצביע בעד. אולם, טרם ברור איך היא תצביע על החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully