וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריונות": ניסיון להדיח את ח"כ שרן השכל בשל חוק המרכולים

ח"כ אמסלם ותנועת הליכוד עתרו לבית הדין של המפלגה כדי לבטל את חברותה של הח"כית, שהודיעה כי לא תצביע בעד החוק. השכל הגיבה בחריפות וטענה כי "אמסלם חצה קו אדום; לא מתנהג לפי רוח הליכוד". השרים הנגבי וגמליאל התנגדו לניסיון ההדחה. נתניהו: "חייבים לאשר את החוק"

עריכת וידאו: ניר חן

סערה בליכוד - כל העדכונים

- ח"כ השכל תימנע בהצבעה על חוק המרכולים
- התנועה וח"כ דוד אמסלם עתרו בדרישה להפסיק את חברותה של ח"כ השכל במפלגה
- ח"כ השכל: "התנהגות בריונית"
- השרים הנגבי וגמליאל התנגדו למהלך
- גם השר אקוניס אינו תומך בחוק

תנועת הליכוד ויו"ר הסיעה ח"כ דוד אמסלם עתרו היום (ראשון) לבית הדין העליון של התנועה בדרישה להפסיק את חברותה של ח"כ שרן השכל בתנועה בשל הודעתה כי אינה מתכוונת לקיים את החלטת סיעת הליכוד בכנסת, להצביע בעד חוק המרכולים. ח"כ השכל צפויה להימנע מהצבעה.

מהליכוד נמסר כי הצהרתה של ח"כ השכל לפיה אין בכוונתה להצביע עם הסיעה בעד הצעת החוק מסייעת למפלגות אחרות ומפרה את החלטות הסיעה בכנסת. "נסיבות אלה מהוות עילה להפסקת חברות של המשיבה בתנועה לפי סעיפים 21א(ו) ו- 4 לחוקת תנועת הליכוד", נכתב בעתירה.

בתגובה לעתירה אמרה ח"כ השכל כי אמסלם "חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונית, שלא מתאימה לרוח הליכוד וההדר הבית"רי". עוד אמרה כי "הליכוד היא תנועה מגוונת ומורכבת משומרי מסורת, דתיים וחילוניים. אנשים שהולכים בשבת בבוקר לבית הכנסת ובצהריים יושבים בבית קפה. רוב מצביעי הליכוד מתנגדים לחוק המרכולים".

שרן השכל בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
האשימה את אמסלם בבריונות. ח"כ השכל/ראובן קסטרו

השכל הוסיפה עוד כי חוק המרכולים הוא "חוק של מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה וכופה אורח חיים על ציבור שלם. זה חוק שמפלה בין עיר לעיר, מעמיק את השסע החילוני חרדי ומחייה ומלבה את הסכסוך הקשה משנות ה-90 על צביון המדינה".

עוד אמרה השכל כי "הערכים הליברלים והרוויזיונסטיים שהנחילו אבות התנועה, זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין, הם הערכים שעליהם נשבעתי להגן, ולא על גחמות של שר כזה או אחר, שיוצרות קרע בעם ישראל. אני לא אתן לזה לקרות. שבירת הכלים בשבועות האחרונים גורמת לנזק אלקטוראלי חמור לתנועה שלי".

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם בדיון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק ההמלצות, 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הזהיר מפגיעה בעבודת הקואליציה. אמסלם במליאת הכנסת, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

לדברי ח"כ אמסלם, "היועץ המשפטי של הליכוד שוחח עם ח"כ השכל לפני כשבוע והבהיר לה כי בנסיבות המיוחדות שנוצרו, אם היא לא תצביע בהתאם להחלטת הסיעה בכנסת בעד החוק, זו עילה להפסקת חברותה בליכוד. אי הצבעתה עלולה לפגוע ביציבותה של הקואליציה ובהמשך בקיומה של הממשלה. בהתנהגותה זו היא מסייעת למפלגות המתחרות בליכוד ומחדל זה מהווה הפרה של הוראות חוקת התנועה, מטרותיה והחלטותיה".

אמסלם הוסיף עוד כי השכל "לא נבחרה לכנסת בבחירות ישירות, אלא בבחירות יחסיות" שבהן הצביעו בוחרים בעד רשימת המפלגה לכנסת ולא בעדה באופן אישי. בשל כך, הסביר, "יש לה חובת נאמנות לליכוד שהיא מכהנת מטעמו בכנסת. אני מצפה ממנה לקיים את התנאי הבסיסי - לכבד את החלטת הסיעה ולהצביע בעד הצעת החוק".

היועץ המשפטי של הליכוד: "השכל חייבת לקיים את החלטות התנועה"

עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד, ציין בעתירה כי ח"כ השכל "חייבת לקיים את החלטות התנועה, בהן החלטות סיעת הליכוד בכנסת ולסייע לקידומן". הלוי פנה לבית הדין של התנועה בבקשה לזמן את השכל בהקדם "עוד בטרם ההצבעה על הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית ולהורות על הפסקת חברותה בתנועה".

בישיבת שרי הליכוד השר צחי הנגבי התנגד להדחת ח"כ השכל מהליכוד בגלל התנגדותה לחוק המרכולים. הנגבי אמר שיש דרכים אחרות לגרום לשינוי עמדתה, ולא לפסול מחברות בתנועה. בישיבה גם השר אופיר אקוניס שב והביע את התנגדותו לחוק המרכולים בגרסתו הנוכחית.

גם השרה גילה גמליאל הצטרפה להנגבי ואמרה לרה"מ בנימין נתניהו שהמהלך לא מידתי, ושחוק המרכולים חוק גרוע יגרום נזק אלקטורלי לליכוד - של שלושה ארבעה מנדטים שיעברו ללפיד. בתגובה אמר נתניהו כי "חייבים לתמוך בחוק המרכולים ולאשר אותו השבוע". עוד אמר נתניהו כי "חוק המרכולים לא ישנה את הסטטוס קוו. יש מחויבויות של הקואליציה וצריך לעמוד בהן כדי להמשיך ולקיים את הממשלה שעושה דברים ענקיים למען הציבור".

השרה גילה גמליאל באולפן וואלה. תום רוכלין, מערכת וואלה! NEWS
השרה גמליאל. מתנגדת למהלך/מערכת וואלה! NEWS, תום רוכלין

יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון הגיב על פרסום העתירה נגד השכל ואמר כי "לאור המאבק האופוזיציוני ושיתוף פעולה עם ח"כים ישרים מהקואליציה נראה שגם השבוע חוק המרכולים המיותר לא יובא להצבעה וטוב שכך".

חסון ציין בדבריו כי, "לפני יותר מ-20 שנה הצביע חבר כנסת אלמוני בשם בנימין נתניהו נגד עמדת הליכוד בחוק להצבעה ישירה של ראש הממשלה. בזמנו נתניהו לא גורש על ידי שמיר שידע להכיל דעות שונות אך בקיסרות נתניהו כולם חייבים להיות ממושמעים. מסתבר שהבוקר התעוררנו למדינת איראן - סיימנו את שלב האיומים ועברנו לשלב הטיהורים הפוליטיים".

(עדכון ראשון: 8:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully