וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוות שלום או טקטיקה צינית? שתי הקוריאות מתכוננות למשחקי החורף

5.1.2018 / 20:50

בנוסף להסכמתה של פיונגיאנג לשלוח משלחת לתחרות, תיערך בשבוע הבא פגישה בין נציגי שתי המדינות בקרבת הגבול. המדינה המבודדת שביצעה בשנה האחרונה ניסויי טילים מעוררי מחלוקת, פתחה את 2018 בהושטת יד אל מעבר לאזור המפורז

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בתום שנה של שיגורי טילים בליסטיים וניסויי גרעין, הקולות שנשמעו השבוע מחצי האי הקוריאני עשויים לאותת על רגיעה במתיחות משני צדי הגבול. זאת, לאחר שמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר כי ארצו תשלח משלחת למשחקי החורף בקוריאה הדרומית ופיונגיאנג הסכימה לקיים מפגש עם נציגים מסיאול בשבוע הבא.

בנאום השנתי שנשא ביום הראשון לשנה האזרחית, ציין קים ש-2018 תהיה שנה חשובה עבור האומה הקוריאנית. ראשית, מכיוון שקוריאה הצפונית תציין ב-9 בספטמבר את יום השנה ה-70 שלה. שנית, מכיוון שמשחקי החורף שיתקיימו בחודש הבא בחלקו הדרומי של חצי האי הקוריאני ישמשו, לדבריו, "הזדמנות טובה להציג את היוקרה של האומה שלנו".

לאורך השנים, פיונגיאנג לא התבלטה במיוחד באולימפיאדת החורף. רק שמונה משלחות נשלחו מטעם המדינה המבודדת מאז ומעולם ולזכותה נרשמו רק שתי מדליות: מדליית כסף ב-1964 ומדליית ארד ב-1992. בשלב זה עדיין לא ברור האם קים מתכנן לשלוח למשחקים אלה ספורטאים או רק נציגים רשמיים.

עוד בוואלה! NEWS:
"ה-FBI חוקר תרומות ל'קרן קלינטון' בתקופתה של הילרי כשרת החוץ"
מחבר הספר על טראמפ: "הבן אדם הכי פחות אמין שהלך על כדור הארץ"
וואלה! גלובל עם אורן נהרי: המלחמה על השליטה בעולם שלא הכרתם

קים ג'ונג-און נואם לשנה החדשה 31 בנובמבר 2017. רויטרס
תקיעת טריז בין סיאול לוושינגטון או קריאה מעוררת תקווה לאיחוד? קים/רויטרס

קים אמר בנאומו כי על הקוריאנים לעבוד יחד לקידום איחוד מחדש של חצי האי, כדי "לסכל את המזימות של הכוחות המתנגדים לכך". בדבריו, רמז ככל הנראה לגורמים בקוריאה הדרומית הנחשבים לעוינים כלפי פיונגיאנג, וכן לארצות הברית ולשותפותיה.

בתוך כך, קים חידש את קו הקשר עם סיאול אחרי שנתיים שבהן היה מנותק. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין שיבח את המחווה ושני הצדדים עתידים להיפגש ביום שלישי הקרוב בעיירת הגבול פאנמונג'ום בפעם הראשונה מאז דצמבר 2015.

ספקנים יגידו שהצעתו של קים מהווה טקטיקה צינית שמטרתה לתקוע טריז בין וושינגטון לבין סיאול. האופטימיים רואים בכך סימן מעורר תקווה לשינוי בקו שמוביל קים. התשובה, ככל הנראה, נמצאת איפשהו באמצע.

עוד באותו נושא

עם חליפה מערבית וביטחון עצמי: הסגנון החדש והמפויס של קים

לכתבה המלאה
מון ג'יאה-אין מברך את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך ביקורו בסיאול, דרום קוריאה 7 בנובמבר 2017. רויטרס
דחו את התרגיל הצבאי השנתי. מון וטראמפ/רויטרס

לקראת סיומם של המשחקים הקרובים היה צפוי להיערך תרגיל צבאי גדול בהשתתפות עשרות אלפי חיילים מקוריאה הדרומית ומארצות הברית. בתרגיל, המתקיים מדי שנה, ארצות הברית צפויה להציג את מערכות הנשק המתקדמות ביותר שלה ואף להתאמן על מבצעים לחיסולו של קים.

השנה, לעומת זאת, מון שכנע את הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לדחות את התרגיל. מנהיג קוריאה הצפונית היה שמח לראות את התרגיל מבוטל לגמרי. הוא אף עשוי להאמין שהדבר האפשרי, נוכח נכונותו של מון לדחות אותו. אם לא, קים עשוי להשתמש בכך כהצדקה לשיגור טילים ולביצוע ניסויים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully