וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם חליפה מערבית וביטחון עצמי: הסגנון החדש והמפויס של קים

2.1.2018 / 18:11

מומחים סבורים כי הטון המפויס שהשמיע וסגנון הלבוש של מנהיג קוריאה הצפונית במהלך נאומו לרגל השנה החדשה מעידים על ניסיונו לצייר לעצמו תדמית טובה יותר, אחרי שהתקדם משמעותית בתכנית הגרעין. "הפגין מצב רוח משוחרר"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

החליפה האפורה והעניבה התואמת שלבש מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און במהלך נאומו לרגל השנה החדשה ככל הנראה נבחרו היטב כדי להציג תדמית רכה ונינוחה יותר לקראת הצעתו המפתיעה לקיים שיחות עם סיאול.

ללא החליפה השחורה או הכחולה הכהה השגרתית, קים הרכיב משקפיים עם זגוגיות שחורות ושיער משוח לאחור, דיבר ברהיטות ומיעט לקרוא מהדף בזמן שהעלה את האפשרות לשלוח משלחת למשחקי החורף הקרובים, שיתקיימו בחודש הבא בקוריאה הדרומית.

"נראה שקוריאה הצפונית עשתה מאמצים רבים עם התדמית שניסה להציג קים ג'ונג און", נכתב בניתוח שערך "מכון קוריאה למען איחוד לאומי" אחרי הנאום של קים. "השינוי מהחליפות המאואיסטיות הקודמות לחליפה אפורה בסכנון מערבי נועדה להביע תמיכה בשלום, שעליו דיבר קים בנאומו".

לקריאה נוספת:
מנהיג צפון קוריאה: הכפתור הגרעיני מונח על שולחני ומוכן להפעלה
דיווח: מכליות רוסיות סיפקו דלק לספינות מצפון קוריאה
השיגור שעלול להוביל לעימות כולל: התרחיש לפריצת מלחמה בקוריאה

קים ג'ונג-און נואם לשנה החדשה 31 בנובמבר 2017. רויטרס
משקפיים שחורים ושיער משוח לאחור. קים בנאומו/רויטרס

עוד נכתב בהערכת המכון הממשלתי של קוריאה הדרומית כי הסגנון של קים "משקף מצב רוח משוחרר", שככל הנראה נובע מהכרזות קודמות שלו על כך שפיונגיאנג השלימה את שאיפותיה הגרעיניות.

אחרי שנה של איומים ושל ניסויים, קים הכריז בנאומו אתמול כי ארצו היא "מעצמה גרעינית שוחרת שלום ואחראית" וקרא להפגת המתיחות הצבאית ולשיפור היחסים עם הדרום. הרודן הצעיר אמר אף כי הוא פתוח לדיאלוג עם סיאול, שהיום הציעה לערוך שיחות בין גורמים בכירים ב-9 בינואר בעיירת הגבול פנמונג'ום.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
מנסה לחקות את סבו. קים והחליפה המסורתית/רויטרס

מומחים אמרו כי נאומו של קים הראה על ביטחון רב יותר בהשוואה לשנים קודמים. כך, למשל, ההרגל שלו להתנועע מצד לצד בעודו נואם כמעט שלא ניכר לעין. בנאום הראשון שנא לרגל השנה החדשה, ב-2013, קים נשמע לעתים קרובות קצר נשימה, וקולו רעד מפעם לפעם. השנה, חוסר הנוחות שאפיין את נאומו הראשון אי-פעם ב-15 באפריל 2012 ובאלו אחריו נעלם.

לפי עריקים מהמשטר ומומחים שונים, סגנונו של קים במהלך הנאום האחרון הזכיר יותר את זה של סבו ומייסד המשטר, קים איל-סונג, שנחשב לפופולרי יותר מאשר אביו של קים ג'ונג און, קים ג'ונג איל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully