וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבר הספר על טראמפ: "הבן אדם הכי פחות אמין שהלך על כדור הארץ"

למרות הניסיונות המשפטיים של הבית הלבן לעצור את פרסום הספר "זעם ואש" הוא הופץ הבוקר במכירה מוקדמת ותורים ארוכים נרשמו בחנויות. לדברי המחבר מייקל וולף "כל הצוות של טראמפ סבור שהוא מתנהג כמו ילד". טראמפ: "הספר מלא בשקרים, מצגי שווא ומקורות לא קיימים"

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

לאחר ניסיונותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעצור את הפרסום, הספר החדש על אודותיו, "זעם ואש: בתוך הבית הלבן של טראמפ", הושק הבוקר (שישי) במכירה מוקדמת. הספר מעורר המחלוקת היה אמור לראות אור רק ביום שלישי הבא, אך המכירה הוקדמה בתגובה לאיומים המשפטיים ותורים ארוכים כבר נרשמו בחנויות.

מחבר הספר מייקל וולף, שראיין 200 מקרוביו ומכריו של טראמפ, בהם יועצו לשעבר סטיב באנון, הוא הצהיר כי הוא "עומד לחלוטין" מאחורי הכתוב. "כל הצוות (של טראמפ) סבור שהוא מתנהג כמו ילד", טען וולף בראיון ל-NBC. "מה שהם מתכוונים זה שיש לו צורך בסיפוק מידי. הכול סובב סביבו. האיש הזה לא קורא, לא מקשיב. הוא כמו כדור במכונת פינבול – עף מצד לצד".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 4 בינואר 2018. רויטרס
כינה את וולף "צבוע". טראמפ/רויטרס

טראמפ כתב היום בחשבון הטוויטר שלו כי "לא אושרה גישה לבית הלבן למחבר הספר הצבוע. מעולם לא דיברתי איתו על הספר שמלא בשקרים, מצגי שווא ומקורות שלא קיימים". את יועצו לשעבר באנון כינה "מרושל". וולף הגיב הבוקר לדברים ותהה: "מה עשיתי שם אם הוא לא רצה אותי שם? ללא ספק דיברתי איתו. הפגישה לא הייתה 'אוף דה רקורד'". בנוסף הוא אמר כי טראמפ הוא "אולי האדם הכי פחות אמין שהלך אי פעם על כדור הארץ".

עורכי דינו של טראמפ שלחו ליועצו לשעבר סטיב באנון מכתב התראה לפני נקיטת צעדים משפטיים, בטענה שהפר את הסכם ההתקשרות שלו עם הקמפיין. בנוסף הם דרשו מוולף ש"יפסיק מידית כל פרסום או הפצה של עותקי הספר" והאשימו אותו ב"שגיאות והצהרות לא מבוססות". וולף אמר כי הניסיון לעצור את פרסום הספר הוא מהלך "יוצא דופן", שלדבריו גם "מנכ"ל של חברה בינונית" לא היה מעז לעשות. כשנשאל האם ניסיונות אלה עזרו למכירות השיב: "איפה אני יכול לשלוח לו קופסת שוקולדים?".

מייקל וולף מחבר הספר "זעם ואש: בתוך הבית הלבן" על ממשלו של דונלד טראמפ. אי-פי, AP
רמז כי פעולות טראמפ סייעו בקידום המכירות. וולף/AP, אי-פי
סטיב באנון בכנס בוושינגטון, אוקטובר 2017. רויטרס
לטענת טראמפ הפר את הסכמי ההתקשרות עם אנשיו. באנון/רויטרס

לפי קטעים מהספר שפורסמו לפני ההפצה, טראמפ התרברב כי קיום יחסי מין עם נשותיהם של חבריו הם מה ש"הופכים את חייו לשווי ערך". בספר נכתב כי טראמפ נהג לאפשר לאותן נשים להאזין בחשאי לפגישה שקיים עם בעליהן ובהן אמר: "יש לי בחורות מלוס אנג'לס שמגיעות בשעה 15:00. אנחנו יכולים לעלות ולבלות. אני מבטיח".

באנון מצוטט בספר כשהוא מתאר פגישה שקיים דונלד טראמפ ג'וניור, בנו הבכור של הנשיא, יחד עם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא, ומנהל הקמפיין לשעבר שלו פול מנפורט, עם עורכת הדין הרוסייה במגדלי טראמפ ביוני 2016. באנון כי את הפגישה "בוגדנית ולא פטריוטית" ואמר כי החוקרים "ימחצו את דון ג'וניור כמו ביצה".

דונלד טראמפ מלניה טראמפ ערב השנה החדשה. AP
"הוכו בתדהמה" בערב הניצחון בבחירות. טראמפ ורעייתו מלניה/AP

באנון תיאר גם את ההלם והחרדה ששררו במחנה של טראמפ אחרי ניצחונו המפתיע בנובמבר 2016, בניגוד לאווירת הביטחון שתוארה על ידו ועל ידי מקורביו. "זמן קצר אחרי השעה 20:00, בליל הבחירות, כשהטרנד המפתיע – טראמפ עשוי לנצח באמת – נראה ממשי, דון ג'וניור סיפר לחבר כי אביו נראה כאילו שראה רוח רפאים", נכתב. "מלניה בכתה – ולא מאושר. בתוך שעה, טראמפ המבולבל הפך לחסר אמונה ואז לאחוז חרדה. אבל בסוף היה השינוי האחרון – לפתע, דונלד טראמפ הפך לאדם שמאמין כי הוא ראוי ומסוגל להיות נשיא ארצות הברית".

לפי באנון, טראמפ זעם מכך שכוכבי תרבות סירבו להופיע ביום ההשבעה והוא לא היה מרוצה מהאירוח בבלייר האוס. "הוא גם רב עם אשתו, שנראתה על סף דמעות. כמה מהאנשים סביבו תיארו כי לאורך היום, הוא עטה את פני הגולף שלו – זועם ומעוצבן, עם כתפיים כפופות, ידיים מתנועעות, מצח מקומט ושפתיים מכווצות".

וולף כתב בספרו כי "טראמפ, למעשה, מצא את הבית מעצבן ואף מפחיד. הוא אף עבר לחדר שינה משלו – לראשונה מאז כהונת קנדי שבה הזוג הנשיאותי ישן בנפרד". לפי המתואר בספר, בתו איוונקה רוצה להתמודד על הנשיאות ביום מן הימים, כשהיא אף השתעשעה ברעיון ש"הנשיאה הראשונה לא תהיה הילרי קלינטון, אלא איוונקה טראמפ". איוונקה תוארה כמי שמנותקת מאביה במידה מסוימת, ואף לועגת על התסרוקת שלו בפני חבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully