וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ה-FBI חוקר תרומות ל'קרן קלינטון' בתקופתה של הילרי כשרת החוץ"

על פי דיווחים בארה"ב חודשה החקירה, שהושהתה בשנת 2016, העוסקת בחשדות לפעולות לא חוקיות מצד הקרן כסיוע לתורמים. עוד דווח כי ייבדק מידע שמסרה הקרן לרשויות המס במדינה. דובר הקרן: "חקירה פוליטית"

הילרי קלינטון בעצרת בחירות באומהה, נברסקה, 1 באוגוסט 2016. רויטרס
מידע מהחקירה פורסם לפני הבחירות לנשיאות. הילרי קלינטון/רויטרס

הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) חידשה את חקירת החשדות כלפי "קרן קלינטון" בגין סיוע לתורמים באמצעות פעילויות בלתי חוקיות בתקופת כהונתה של הילרי קלינטון כשרת החוץ – כך דיווח היום (שישי) האתר "The Hill". הדיווח, שיוחס לגורמי אכיפת חוק, זכה לידיעת המשך בעיתון "וושינגטון פוסט", שבה אישרו את הדברים גורמים המקורבים לחקירה.

מדובר בחקירה שהחלה בעבר והושהתה במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2016 שבו התמודדה קלינטון נגד דונלד טראמפ. פרטים מהחקירה התפרסמו כחודשיים לפני הבחירות, בחודש ספטמבר באותה שנה, ובהם נחשפו רישומים מחקירה בשנת 2001 בנוגע לקשר לכאורה בין חנינתו של איש העסקים מארק ריץ' בתום כהונתו של ביל קלינטון כנשיא לבין תרומה שקיבלה הקרן בהמשך לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
מחבר הספר על טראמפ: "הבן אדם הכי פחות אמין שהלך על כדור הארץ"
איגואנות קפואות נופלות מהעצים: "פצצת הציקלון" מכה בארה"ב
וואלה! גלובל עם אורן נהרי: המלחמה על השליטה בעולם שלא הכרתם

ביל קלינטון נואם בועידת המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה. רויטרס
החקירה עוסקת גם בחנינה שהעניק למארק ריץ'. ביל קלינטון/רויטרס

על פי הדיווחים החדשים החקירה מנוהלת בעיר ליטל רוק במדינת ארקנסו, שבה נמצא מטה "קרן קלינטון", ומתמקדת בתרומות שהתקבלו בין השנים 2009 ל-2013, בתקופתה של קלינטון במחלקת המדינה. לא צוינו תרומות ספציפיות שאותן בוחנים חוקרי הבולשת אך ב"וושינגטון פוסט" דווח כי גורמים במשרד המשפטים וב-FBI הביעו ספק שהחקירה תוביל להגשת כתבי אישום.

על פי הדיווח של האתר "The Hill" החקירה עשויה לבחון שימוש בנכסים פטורים ממס לצרכים אישיים ופוליטיים מצד בני הזוג קלינטון וכן את דיווחי הקרן לרשויות המס. עוד צוין כי אדם שמסר עדות ל-FBI במסגרת החקירה סיפר כי נשאל על החלטות ממשלה ועל תרומות לגופים הקשורים לקרן במהלך כהונתה של קלינטון כשרת החוץ.

דובר "קרן קלינטון" קרייג מינאסיאן מסר בתגובה לדיווח כי "עמדנו בעבר כמה פעמים במוקד חקירות שנערכו מטעמים פוליטיים ופעם אחר פעם ההאשמות הללו הופרכו". לדבריו, "כפי שכבר הוכחנו, הקרן סייעה למיליוני בני אדם ברחבי אמריקה ומסביב לעולם וזכתה לדירוגים גבוהים בידי גופי מעקב וביקורת על עבודתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully