וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות משמעותית בחקירת ביטן; מקורבו משה יוסף מוסר עדות במשטרה

2.1.2018 / 13:34

החוקרים הצליחו להשיג התקדמות משמעותית בפרשה שבמסגרתה נחקרו בכירים בעירייה וראש הקואליציה לשעבר דוד ביטן בחשד להטיית מכרזים באתרי בנייה עבור טובות הנאה. איש העסקים משה יוסף העיד היום במשרדי להב 433, לאחר שפורסם על המגעים בינו למשטרה לקראת הסכם עד מדינה

ח"כ ביטן נחקר בפעם ה-4 במשרדי בלהב 433; רעייתו חגית, נחקרה בפעם השלישית/צילום: יותם רונן ושלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: חקירתו הרביעית של ח"כ דוד ביטן בחודש שעבר)

התפתחות משמעותית חלה היום (שלישי) בחקירת פרשת השחיתות בראשון לציון. במסגרת הפרשה נחקרו בכירים בעירייה וראש הקואליציה לשעבר דוד ביטן בחשד להטיית מכרזים באתרי בנייה עבור טובות הנאה.

בתוך כך, איש העסקים משה יוסף, הנחשב למקורבו של ביטן ואף נחשד במתן שוחד, מסר היום עדותבמשרדי להב 433. חקירתו החמישית של ביטן נדחתה בשל רצף ההצבעות בכנסת. מלבד ביטן, נחקר גם ראש עיריית ראשון לציון דב צור, בחשד למעורבות בפרשה.

לקריאה נוספת:
פרשת ביטן: המשטרה פשטה על הסטודיו של צלם חתונת בתו וחקרה אותו
פרשת השחיתות בראשל"צ: ביטן יעומת עם איש העסקים שעשוי לחתום על הסכם עד המדינה
ח"כ ביטן פרש מראשות הקואליציה: "לא רוצה לפגוע בתפקודה"

יו"ר הקואליציה דוד ביטן במליאת הכנסת, 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ דוד ביטן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

במסגרת חקירת הפרשה, המשטרה פשטה לאחרונה על חנותו של צלם שעבד בחתונת בתו של יו"ר הקואליציה לשעבר. ביטן עצמו התבקש למסור לחוקרים פרטים לגבי המוזמנים לחתונה וגובה מתנותיהם, אך סירב לעשות זאת ללא התחייבות המשטרה להטיל על החומרים חיסיון, מה שהתאפשר בשל חסינותו כחבר כנסת. הצלם נחקר גם הוא.

בחקירתו הקודמת של ביטן בשבוע שעבר, הוא התבקש על ידי החוקרים להעביר את רשימת המוזמנים לחתונה, שנערכה לפני כארבעה חודשים בצירוף גובה המתנה שנתן כל אורח. סנגורו של ביטן, עו"ד אפרים דמרי, אמר בתגובה כי "את רשימות החתונה נמסור לחוקרים תוך שמירה על כבודם ופרטיותם של האורחים שהביאו מתנות. לביטן אין מה להסתיר ברשימת המוזמנים".

משה יוסף, חשוג בפרשת ראשון לציון, בית משפט השלום רשלצ, 11 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
בדרך להסכם עד מדינה? משה יוסף בבית המשפט בראשון לציון/ניב אהרונסון

על פי החשד במשטרה, איש העסקים משה יוסף מימן את חתונת בתו של ביטן בכ-260 אלף שקלים, שהיו בפועל כספי שוחד. עם זאת, במשטרה חושדים כי גם חלק מהמתנות היו למעשה כספי שוחד במסווה. לפחות אחד מהעצורים בפרשה, איש הליכוד אלברט ביטון, נחקר לגבי הצ'ק שהביא לחתונה, בגובה 5,000 שקלים. ביטון הכחיש בחקירתו כי מדובר בשוחד. יוסף חשוד גם כי העביר שוחד מאנשי עסקים לביטן תמורת קידום אינטרסים שונים שלהם.

לאחר שהמשטרה הפעילה על יוסף לחצים כבדים להפוך לעד מדינה, והוא התמיד בסירובו, בימים האחרונים חלה פריצת דרך במגעים כאשר עלתה האפשרות לחתום איתו על הסדר טיעון במקום. מי שמלווה את החקירה היא פרקליטות מיסוי וכלכלה, אולם גם פרקליט המדינה, שי ניצן, מעורב מאוד בגיבוש ההסדר. את יוסף מייצגים עורכי הדין גיל דחוח, גלית רוטנברג ואילן סופר.

דוד ביטן מגיע לחקירתו הרביעית במשרדי להב 433 24 בדצמבר 2017. מגד גוזני / "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
ח"כ ביטן בדרכו למשרדי להב 433 בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני / "הארץ"

במקביל להתפתחות הדרמטית בפרשת ביטן, היום הסתיים מעצר הבית של הקבלן בני עוזיאל והמשטרה לא ביקשה להאריכו. פרקליטיו של עוזיאל, עורכי הדין קובי ואורי גולדמן, מסרו כי "כבר עם מעצרו של עוזיאל טענו כי שמו שורבב לפרשה ללא כל הצדקה. מן הפרסומים האחרונים עולה לכאורה כי אין בעדותו של יוסף דבר אשר נוגע לעוזיאל. לפיכך, נראה כי הגיעה המשטרה לכלל מסקנה כי אכן מעורבותו היא אף פחות משולית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully