וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בראשל"צ: ביטן יעומת עם איש העסקים שעשוי לחתום על הסכם עד המדינה

24.12.2017 / 21:00

לוואלה! NEWS נודע כי החוקרים מתכננים כבר בחקירתו הבאה של ח"כ דוד ביטן לקיים עימות בינו לבין היזם דרור גלזר שהוצע לו להפוך לעד מדינה בפרשה. עוד צפויים החוקרים לערוך עימות בין יו"ר הקואליציה לשעבר לבין מעורבים בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון

ח"כ ביטן נחקר בפעם ה-4 במשרדי בלהב 433; רעייתו חגית, נחקרה בפעם השלישית/צילום: יותם רונן ושלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

לאחר שהסתיימה היום חקירתו הרביעית, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה מתכוונים לעמת את ח"כ דוד ביטן (הליכוד) כבר בחקירה הבאה עם מספר מעורבים בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. בחקירה שתתקיים ככל הנראה ביום רביעי הקרוב יעומת ח"כ ביטן עם איש העסקים דרור גלזר, החשוד במתן שוחד בתמורה לקידום פרויקט יזמות שלו בשכונת פלורנטין בתל אביב.

דרור הוא אחיו של עופר גלזר שהיה נשוי בעבר לאשת העסקים שרי אריסון. בין היתר, החוקרים צפויים להציג בפני ביטן מסרונים והתכתבויות בינו לבין היזם גלזר, זאת לאחר שביטן שמר בחקירתו על זכות השתיקה.

לקריאה נוספת:
במשך חמש שעות: ח"כ ביטן נחקר בפעם הרביעית בפרשת השחיתות בראשל"צ
יו"ר הקואליציה החדש: ח"כ דוד אמסלם יחליף את דוד ביטן
ח"כ ביטן פרש מראשות הקואליציה: "לא רוצה לפגוע בתפקודה"

דוד ביטן מגיע לחקירתו הרביעית במשרדי להב 433 24 בדצמבר 2017. מגד גוזני / "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
יעומת עם החשודים במעורבות בפרשה. ח"כ דוד ביטן בדרכו לחקירה הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני / "הארץ"

לפני כמה ימים הציעו החוקרים לגלזר להפוך לעד מדינה. לוואלה! NEWS נודע כי בכוונת החוקרים לבצע את העימות בין גלזר לביטן כבר בשלב המקדים לפני שיושגו הסכמות בעניין זה.

אפרים דמרי, עורך דינו של ביטן, סירב להתייחס לדברים.

בתוך כך, ראש עיריית ראשון לציון דב צור ששוחרר ממעצר בית בעקבות החשדות נגדו בפרשה, הגיע למשחקה של קבוצת הכדורסל של עירו בליגת העל. בסוף השבוע, עם שחרורו, אמר צור כי יפרוש מתפקידו אם יוגש נגדו כתב אישום. "אבהיר כבר כעת שאם ייקבע שבמעשיי נפל דופי פלילי, אהיה הראשון להניח את המפתחות, אני משוכנע בכל ליבי שזה לא יהיה המצב", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש עיריית ראשלצ דב צור ששוחרר ממעצר בית הגיע למשחקה של קבוצת הכדורסל המקומית בליגת העל, 24 בדצמבר 2017. יוסי ציפקיס
דב צור במשחק הכדורסל, הערב/יוסי ציפקיס

במהלך היום נחקר ביטן במשרדי להב 433 במשך כחמש שעות. הוא חשוד בקבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, ובשבוע שעבר הוא התפטר מתפקידו כיו"ר הקואליציה בעקבות החקירה נגדו, שהתנהלה זה יותר משנה עד חשיפתה בתחילת החודש.

אשתו של ביטן, חגית, הגיעה מאוחר יותר לחקירה בפעם השלישית במסגרת הפרשה, וסיימה את חקירתה כעבור שעתיים

חגית ביטן, אישתו של חבר הכנסת דויד ביטן יוצאת מחקירתה במשרדי להב 433, 24 בדצמבר 2017. שלומי גבאי
חגית ביטן בצאתה מהחקירה במשרדי להב 433, הערב/שלומי גבאי

החוקרים חושדים שביטן קידם את עניינם של אנשי עסקים שונים, שבתמורה לכך סייעו לו לכסות חובות. את עבירות אלה ביצע לכאורה גם כסגן ראש עיריית ראשון לציון, וגם בתקופת כהונתו בכנסת. מקורבים לביטן נחקרו גם הם במסגרת הפרשה, בהם אשתו ונהגו שאול הכנעני, החשוד בכך שסייע לביטן בקבלת השוחד.

בין המעורבים העיקריים בפרשה הם ראש עיריית ראשון לציון דב צור ואיש העסקים גל יוסף. על פי החשד, ביטן לווה ממנו כספים, אולם ההחזר עבור ההלוואות נעשה מהקופה הציבורית. לפי החשד, בתמורה לסכומים, פעל ביטן להטות מכרזים בשטח ראשון לציון לטובת יוסף ומקורביו. בנוסף, בתו של יוסף, שנחקרה ושוחררה בתום חקירתה, מונתה לתפקיד בסביבתו הפוליטית של ביטן ואת שכרה קיבלה לכאורה מהקופה הציבורית, כחלק מתשלום החוב לאביה.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד ביטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully