וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטן פרש מראשות הקואליציה: "לא רוצה לפגוע בתפקודה"

20.12.2017 / 16:31

ביטן הודיע על פרישתו מהתפקיד לנוכח החקירות המתנהלות נגדו בפרשת השחיתות בראשון לציון. "מודה לראש הממשלה על האמון והתמיכה", אמר. ביטן ימשיך ליהנות מחסינות מפני מעצר כל עוד יכהן כח"כ מטעם הליכוד

צילום: מא'צי הוף, עריכה: תום זואילי

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הודיע היום (רביעי) על פרישתו מתפקיד יו"ר הקואוליציה לנוכח החקירות המתנהלות נגדו במסגרת פרשה 1803 העוסקת בחשדות חמורים לשחיתות בעיריית ראשון לציון. "מודה לראש הממשלה על האמון והתמיכה לאורך הדרך", אמר. ביטן ימשיך לכהן כח"כ מטעם הליכוד.

בהודעתו כתב ביטן כי "הבוקר ביקשתי מראש הממשלה לשחרר אותי מתפקידי כיו"ר הקואליציה, זאת בשל העובדה שהמצב הקיים מקשה על תפקודי ואינני רוצה לפגוע בעבודתה ובתפקודה של הקואליציה. אמשיך לכהן בכבוד רב כח"כ מטעם סיעת הליכוד ואעשה כל שביכולתי להמשיך ולייצג ציבור שלם שנתן בי אמון".

טרם נמסר מי יחליף את ח"כ ביטן בתפקידו. בימים האחרונים ניהל בפועל ח"כ יואב קיש מהליכוד את הקואליציה והוא נחשב לאחד המועמדים המובילים להחלפתו של ביטן. עם זאת, ראש הממשלה נתניהו טרם קיבל החלטה סופית.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן במליאת הכנסת, 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ביטן בדיון בכנסת, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

החוקרים חושדים שביטן קידם את עניינם של אנשי עסקים שונים, שבתמורה לכך סייעו לו לכסות חובות. את עבירות אלה ביצע לכאורה גם כסגן ראש עיריית ראשון לציון, וגם בתקופת כהונתו בכנסת. מקורבים לביטן נחקרו גם הם במסגרת הפרשה, בהם נהגו שאול הכנעני, החשוד בכך שסייע לביטן בקבלת השוחד. כנעני נעצר בשבוע שעבר למשך שלושה ימים שבסיומם שוחרר למעצר בית. לביטן עצמו יש חסינות מפני מעצר כל עוד הוא משמש חבר כנסת.

בפרשה נעצרו גם חוסאם ועדנאן ג'רושי, החשודים במתן שוחד לביטן בתמורה לקידום ענייניהם בתחום הבנייה. על פי החשד, ביטן סייע להטות מכרז בנייה ב"מתחם האלף" בראשון לציון לטובתם.

בשבוע שעבר שוחרר ממעצר איש העסקים משה יוסף, אחד החשודים המרכזיים בפשרת השחיתות שבמרכזה. אף שבית המשפט הורה להאריך את מעצרו עד ליום ראשון, המשטרה שחררה אותו מוקדם מהצפוי בצל לחצים שהופעלו עליו בימים האחרונים להפוך לעד מדינה. הוא חשוד במתן שוחד, ולפי השוטרים הוא "אחד ממחוללי הפרשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
נחשב לאחד המועמדים המובילים להחלפת ביטן. ח"כ קיש/ניב אהרונסון

על פי החשד, ביטן לווה סכומי כסף מאבי המשפחה, אולם ההחזר עבור ההלוואות נעשה מהקופה הציבורית. לפי החשד, בתמורה לסכומים, פעל ביטן להטות מכרזים בשטח ראשון לציון לטובת יוסף ומקורביו. בנוסף, בתו של יוסף, שנחקרה ושוחררה בתום חקירתה, מונתה לתפקיד בסביבתו הפוליטית של ביטן ואת שכרה קיבלה לכאורה מהקופה הציבורית, כחלק מתשלום החוב לאביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully