וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: דברי גבאי על פתיחת עסקים בשבת מנטרלים הסיכוי שנשב איתו

חבר הכנסת מראשי יהדות התורה הגיב לדברי יו"ר מפלגת העבודה, לפיהם הוא בעד פתיחת עסקים בשבת, וטען כי הוא "מנטרל כל סיכוי שהמפלגות החרדיות יישבו עמו בעתיד". לדבריו, גישתו של גבאי "עוינת לקדשי ישראל". בינתיים 5 ראשי ערים נוספים הודיעו כי יקדמו שינוי בחוקי העזר

עריכת וידאו: ניר חן

אחרי שיו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הצהיר כי הוא בעד פתיחת עסקים בשבת, ח"כ יעקב ליצמן, מראשי יהדות התורה, אומר היום (שני) כי "הוא מנטרל כל סיכוי שהמפלגות החרדיות יישבו עמו בעתיד". ליצמן שפרש לאחרונה מתפקידו כשר הבריאות בממשלה על רקע חילולי שבת ברכבת ישראל אמר כי גישתו של גבאי "עוינת לקדשי ישראל".

גבאי התייחס אמש לכוונת מועצת העיר גבעתיים לאשר שינוי בחוק העזר העירוני לפיו יתאפשר לפתוח בעיר עסקים בשבת. שינוי זה יאושר ברקע לקידום חוק המרכולים על ידי הקואליציה בכנסת. גבאי צייץ בטוויטר כי הוא "תומך בהחלטתו להעביר תיקון לחוק עזר עירוני שיאפשר להותיר את העסקים בעיר פתוחים בשבת". לדבריו, "חלק מהחזון למדינה הטובה בעולם הוא לאפשר לכל רשות מקומית לקבוע את אורח חייה בהתאם לאופיה. כך ראוי בחברה מודרנית וגם הפעם - מכבדים את הדת, אבל לא כפייה דתית".

עוד בוואלה! NEWS:
"שר החקלאות צריך לתת תשובות": הכנסת תדון היום במכת הכלבת
רונן נהרג בהתרסקות מטוס קל: "תמיד סייע בכל דבר"
אחרי הגינוי להכרה בירושלים: ארה"ב מקצצת רבע מיליארד מתקציב האו"ם

שר הבריאות יעקב ליצמן בפתח ישיבת הממשלה 25 ביוני 2017. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

ליצמן הגיב בחריפות ואמר על גבאי כי "התנהגותו התמוהה בהתייצבות לצד הפוגעים בשבת קודש, אינה מצביעה על דרך מאחדת את העם אלא להיפך, לא על חזון אלא על היגררות לצד של הלא - טובים, לא תהיה תפארתו על הדרך הנלוזה הזאת".

ועדת הפנים של הכנסת צפויה לדון מחר בחוק המרכולים שהגיש השר דרעי לקראת אישורה בקריאה שניה ושלישית. החוק נועד למנוע פתיחת עסקים בשבת אלא אם שר הפנים יאשר זאת. גורמים חרדים אמרו כי המהלך של ראש העיר גבעתיים הוא "חסר משמעות". לדבריהם, "אם העירייה תאשר את השינוי בחוק העזר, לשר הפנים יש 60 יום לעיין בו כדי להחליט אם לאשר אותו. בתקופה זו חוק המרכולים יאושר".

עוד באותו נושא

בגבעתיים מתכננים לחמוק מחוק המרכולים; "לעצור את ההידרדרות"

לכתבה המלאה
אבי גבאי באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
גבאי/ראובן קסטרו

ההצבעה הצפויה בשבועיים הקרובים תלווה ככל הנראה במסע אינטנסיבי של גיוס קולות הן באופוזיציה והן בקואליציה, לנוכח הודעת ישראל ביתנו כי יצביעו נגד החוק. קודם אישורה בקריאה ראשונה, ראש הממשלה נתניהו, קיצר את נסיעתו לאירופה בגלל ליל ההצבעות בכנסת, ולחץ באופן אישי על חברי הכנסת מהליכוד שאיימו שלא לתמוך בחוק, שרן השכל ויהודה גליק, מחשש לרוב דחוק. גליק הסכים לתמוך בחוק בתמורה להסכמה של הקואליציה לקדם הצעת חוק שתאסור על פרסום סיגריות ומוצרי טבק, מלבד בעיתונות המודפסת. הצעה זו אושרה אתמול בוועדת השרים לחקיקה.

מלשכת גבאי נמסר בתגובה: "כפי שליצמן יודע, אבי גבאי הוא היחידי היום במערכת הפוליטית שמבין את המורכבות של כל הצדדים ויפעל לשילוב הצרכים השונים של האוכלוסיות השונות במדינה, כך שנוכל לחיות זה לצד זה ללא כפייה ועם הבנה וסבלנות מכל הצדדים. זו הדרך להפוך את ישראל למדינה הטובה בעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיריות מקדמות חקיקה. am:pm/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, בית המשפט הוציא צו מניעה לדיון שעיריית גבעתיים הייתה אמורה לקיים בנושא, זאת בעקבות עתירת "קואליציית שוויון שבת", ובשל כך הדיון לא יתקיים היום. חרף החלטת בית המשפט, ערים נוספות הודיעו כי יקדמו יוזמות חקיקה דומה בתחומיהן.

באופן זה, ראש עיריית חולון מוטי ששון הודיע אמש בישיבת המועצה כי הוא מתכוון, לשנות את חוק העזר העירוני ולאפשר לעשרות בתי עסק להיות פתוחים במהלך שבת. "יש צורך שכמה עסקים יהיו פתוחים בשבת לרווחת התושבים. ככה שומרים על הסטטוס קוו", אמר. גם ראש עיריית ראשון לציון דב צור הכריז על כוונה דומה ולהעביר הצעה שתאפשר פתיחת עסקים באזורי התעשייה ובארבעה רחובות ראשיים בעיר.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הודיע הבוקר כי גם הוא יקיים מהלך חקיקה בעירו בישיבת מועצת העיר מחר. "אני מתנגד נחרץ לחוק המרכולים, אפעל לשמירה על הסטטוס קוו", אמר. חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי וראש עירית מודיעין מכבים-רעות, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS "מדובר בחוק בעייתי, נוצר מצב שכל הרשויות צריכות היום ללכת ולהעביר חוקי עזר שיגנו על הסטטוס קוו".

בעיריית רמת גן עמלים כבר במשך שנה על ניסוח חוק העזר העירוני במהלך נרחב שמקובל על כלל חברי הקואליציה בעיר הכוללת את ש"ס, הבית היהודי, ליכוד, מרצ ועבודה, לצד סיעתו של ראש העיר ישראל זינגר. בישיבת מועצת עיר שהתקיימה בשבוע שעבר הוקמה ועדה בהשתתפות נציגי ציבור ויועצת משפטית מטעם העירייה שעוסקת בנושא, שמטרתה לגבש את עיקרי חוק העזר ולהביאם לאישור מועצת העיר בישיבה שתיערך כבר במחצית הראשונה של חודש ינואר.


(עדכון ראשון: 10:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully