וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגינוי להכרה בירושלים: ארה"ב מקצצת רבע מיליארד מתקציב האו"ם

25.12.2017 / 9:29

המשלחת של וושינגטון לארגון הודיעה על צמצום חד לקראת התקציב של השנתיים הקרובות, זאת לאחר ההחלטה שעברה נגד ההכרזה של טראמפ וחרף איומיו. היילי: "נגביר את ייעול הארגון לצד שמירה על האינטרסים שלנו"

מתוך הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית הודיעה הלילה (שני) על קיצוץ נרחב בתקציב האו"ם בשנתיים הקרובות, כשתפחית 285 מיליון דולר מהתקציב בהשוואה לשנתיים הקודמות. וושינגטון תורמת כ-22% מתקציב הארגון, וההחלטה מגיעה ברקע הודעת הגינוי שהתקבלה בשבוע שעבר להחלטה של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

"בנוסף לחיסכון המשמעותי הזה, נפחית את תפקידי הניהול והתמיכה המנופחים, נגביר את התמיכה בסוגיות החשובות לנו בעולם ונטיל יותר משמעות ואחריות דרך מערכת האו"ם", נמסר בהודעת המשלחת האמריקנית לאו"ם. אחת מהמטרות המרכזיות של הממשל הייתה צמצום התקציב לארגון, וטראמפ הזהיר כי עלול לקצץ את הסיוע שהוא מעביר למדינות שהצביעו נגד הכרתו בירושלים.

התקציב הכללי של האו"ם ל-2016-2017 היה 5.4 מיליארד דולר, אך הוא אינו כולל את תקציב הארגון למשימות שמירת השלום שלו ברחבי העולם, שהסתכם ב-7.8 מיליארד דולר ב-2017 לבדה.

השגרירה האמריקנית באו"ם, ניקי היילי, אמרה כי הקיצוצים הם "צעד גדול בכיוון הנכון" עבור ארצות הברית, ושהיא תמשיך לחפש דרכים לייעול הארגון "לצד הגנה על האינטרסים שלנו". במהלך נאומה בשבוע שעבר, בטרם ההצבעה על הגינוי להכרה האמריקנית, אמרה היילי כי היא תוהה "מה ישראל עושה בארגון העוין הזה".

לקריאה נוספת בנושא
בתמיכת 128 מדינות: האו"ם אישר את ההצעה נגד ההכרה בירושלים

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי במהלך הדיון בעצרת הכללית נגד ההכרה בירושלים, 21 בדצמבר 2017. -, AP
גינתה את העוינות של הארגון כלפי ישראל. היילי/AP, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully