וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הבנק למסחר: עופר מקסימוב עתר נגד ההחלטה להותירו במאסרו

17.12.2017 / 17:15

בעתירה לבית המשפט המחוזי מרכז טען מקסימוב שכחלק מתכנית השיקום שלו הוא עובד מחוץ לבית הכלא ונוסע בתחבורה ציבורית וכי "התנתק מעברו באופן מוחלט". בחודש שעבר החליטה ועדת השחרורים להותירו במאסר - כשנה לאחר שאחותו אתי אלון שוחררה מהכלא

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(ראיון באולפן וואלה! NEWS עם בתו של עופר מקסימוב, נואל באוגוסט 2016)

עופר מקסימוב שהורשע במעורבות במעילת הענק בבנק למסחר בשנת 2006 עתר היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז נגד החלטת ועדת השחרורים שלא לקצר את מאסרו שהתקבלה בחודש שעבר. מקסימוב נושא בימים אלו בעונש של 18 שנות מאסר וחצי באגף השיקומי הפרטני בכלא מעשיהו בשל חלקו בפרשת הבנק למסחר. זאת, לאחר שבתחילת העשור הקודם הביא מקסימוב את אחותו אתי אלון לגנוב כרבע מיליארד שקלים מכספי הבנק, כדי לכסות את חובות ההימורים שלו. הכספים שנגנבו הפכו למקור הכנסה חשוב עבור עולם הפשע בישראל. אלון שוחררה בחודש אוגוסט בשנה שעברה לאחר שריצתה כמעט 15 שנות מאסר, ובשל החלטת ועדת השחרורים לקצר את מאסרה.

בעתירה שהגיש מקסימוב בעזרת עורכי הדין סוזי עוזסיני ארניה וערן זמיר צוין כי במסגרת תוכנית השיקום שלו הוא עובד מחוץ לחומות הכלא ואף מגיע לעבודתו בתחבורה הציבורית ללא פיקוח. עוד נכתב כי מקסימוב לוקח אחריות על מעשיו וכי התנתק מ"דפוסי חשיבתו ומהלך המחשבה שליווה אותו בעברו, באופן מוחלט".

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס
"טרור ופחד": סיפור ההתעללות של הקצין המעוטר בשב"ס
נער בן 14 ושני ילדים נפצעו קשה וקל בפיצוץ נפל פגז ליד אלעד

עופר מקסימוב אשר מרצה את עונשו של 18 שנות מאסר בעקבות פרשת המעילה מהבנק למסחר. מוטי קמחי, הארץ
נידון ב-2006 ל-18 שנות מאסר. מקסימוב/הארץ, מוטי קמחי

בעתירה צוינה התנגדות לכמה קביעות של ועדת השחרורים. ראשית, לקביעה לפיה לא הוכח שמקסימוב כבר אינו מסוכן לציבור, משום שלא עבר תוכנית שיקום ייעודית – שאינה קיימת בשירות בתי הסוהר; שנית, לקביעה לפיה מעשיו של מקסימוב חמורים במיוחד ושחרורו עלול לפגוע באמון הציבור במערכת המשפט או באפקט ההרתעה; ושלישית – משום שאלון נשפטה לתקופת מאסר זהה וכבר שוחררה. בעתירה נכתב עוד כי, "מסתבר כי הציבור הרחב הכיל בנקל את שחרורה של הגברת אלון, אשר חומרת מעשיה זהים לחומרת מעשי העותר, בבחינת 'מספיק ודי'. ואם כך הם פני הדברים לגביה, הרי שיש לגזור גזירה שווה בעניין על העותר".

בשבוע שעבר שלח מקסימוב מכתב חרטה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, במסגרת בקשת חנינה שהגיש. "אני חושב על הקורבנות של המעשים שלי, אנשים שאת פניהם ראיתי רק בטלוויזיה, עומדים מול הבנק עם שלטים שהלך להם הכסף", כתב מקסימוב. "תחושת הבושה קשה. אני לא ישן בלילה ושוב ושוב רואה את פני הקורבנות". הוא הוסיף כי "לקיחת אחריות היא כבר לא סיסמה עבורי. היא כלי משחרר. להודות באשמה שלי, להביע חרטה, אלה אמירות שאני מוכן לחזור עליהן היום פעם אחרי פעם, כי הן מה שמרחיק אותי מהנתיב ההוא, הן מה שמרפא את הזיהום".

עוד באותו נושא

מעילת הענק בבנק למסחר: ועדת השחרורים תדון מחר בשחרור מקסימוב

לכתבה המלאה
כלא מעשיהו. מגד גוזני
מקסימוב נידון ב-2006 ל-18 שנות מאסר. כלא מעשיהו/מגד גוזני
הפרקליטות לא תתנגד: אתי אלון תשוחרר מהכלא באוגוסט. אבי כהן
מקסימוב מחה על כך שאחותו שוחררה והוא לא. אתי אלון/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully