וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעילת הענק בבנק למסחר: ועדת השחרורים תדון מחר בשחרור מקסימוב

31.1.2017 / 21:30

לאחר שישב בכלא יותר מעשור והורשע במעילה ששינתה את פני עולם הפשע בישראל, תחליט הוועדה אם לקצר את תקופת המאסר של עופר מקסימוב בשליש. אחותו אתי אלון, שעמדה בראש הפרשה, הגישה את הבקשה לאחר שריצתה 17 שנות מאסר

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: אתי אלון משתחררת מהכלא, אוגוסט 2016)

ועדת השחרורים תדון מחר (רביעי) בבקשתו של עופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון, לקצר שליש מתקופת מאסרו ולשחררו לחופשי. זאת, לאחר שהורשע במעורבות במעילת הענק בבנק למסחר בשנת 2006. מקסימוב, מהמר סדרתי, הפך בתחילת שנות ה-2000 למקור ההכנסה העיקרי של ארגוני הפשע בישראל. זאת, כיוון שכספי ההימורים שלו נגנבו על ידי אחותו מהבנק ושימשו לכיסוי חובות ההימורים שלו.

לאחר חשיפת הפרשה, נמלט מקסימוב לרומניה ולאחר מבצע מודיעיני נעצר והוסגר לידי ישראל. בדומה לאלון, נגזרו עליו 17 שנות מאסר בשנת 2006, שאת רובן ריצה בכלא רימונים בשרון. באוגוסט האחרון, שוחררה אלון לאחר 14 שנים בכלא נווה תרצה, והגישה עם משפחה בקשה לקיצור תקופת המאסר של אחיה.

אלון, שהיתה אחראית למעילת הענק, גנבה כ-250 מיליון שקלים מתחת לאפם של מנהלי הבנק למסחר והובילה לקריסתו. בעקבות המעילה, שנמשכה לאורך מספר שנים מבלי שהתגלתה, יזם בנק ישראל שינויים רבים בפיקוח על הבנקים ובאופן הדיווח של העובדים. בעקבות המעילה נאלצה המדינה לשלם כחצי מיליארד שקלים לפיצוי לקוחות הבנק שכן הייתה ערבה לחסכונותיהם.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שנת מאסר: אולמרט הגיש בקשת חנינה לריבלין
צה"ל החל בהכנות לפינוי עמונה: רק תושבי המאחז מורשים להיכנס
מח"ט כפיר במשפט אזריה: "טעיתי כשהבטחתי לאביו שיפגוש בכירים בצה"ל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפך למקור ההכנסה העיקרי של ארגוני הפשע. מקסימוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully