וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט כפיר במשפט אזריה: "טעיתי כשהבטחתי לאביו שיפגוש בכירים בצה"ל"

31.1.2017 / 19:25

אל"מ גיא חזות העיד בשלב הטיעונים לעונש במשפט החייל, וסיפר כי אמר לחוקרי מצ"ח בזירה: "אלאור לא פושע". לדבריו, נפגש עם צ'רלי אזריה כי רצה לוודא שהעונש של בנו יהיה קל ככל האפשר. האב הטיח לעבר המח"ט: "תוריד את המדים, בושה לצה"ל"

ספק 500

מפקד חטיבת כפיר אלוף-משנה גיא חזות אמר היום (שלישי) בעדותו בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה, בהמשך שלב הטיעונים לעונש במשפטו של החייל אלאור אזריה, כי "אלאור לא אויב שלי, הוא עדיין חייל שלי, ועונד את הכומתה המנומרת". חזות נקרא להעיד בעקבות השיחה שקיים עם צ'רלי אזריה, אביו של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון.

חזות התייחס גם לפגישת הכנה שתוכננה להיערך בינו לעורכי דינו של אזריה, אייל בסרגליק ואילן כץ, טרם מתן העדות, וטען: "אני לא מבין למה הייתי צריך להיפגש איתכם אחרי שהתגאיתם באמצעי התקשורת שטמנתם לי מלכודת. אני רגיל שרק שהאויבים שלי טומנים לי מלכודות".

"איני יודע אם הרמטכ"ל עודכן שאני הולך להיפגש עם צ'רלי אזריה", הבהיר חזות. "עדכנתי רק את עוזר הרמטכ"ל, אין לי קשר ישיר לרמטכ"ל. טעיתי בכך שאמרתי לצ'רלי שאפגיש אותו עם גורמים מרכזיים בצה"ל, והרמטכ"ל העמיד אותי על טעותי. השיחה בטלפון עם צ'רלי הייתה ידידותית מאוד וגם הפגישה התקיימה באווירה טובה".

עוד בוואלה! NEWS:
שלב הטיעונים לעונש: סניגורי אזריה רשמו ניצחון ראשון
אחרי השיחה עם אביו: מח"ט כפיר יזומן להעיד במשפט אזריה
משפט אזריה: הפרקליטות תבקש שלוש עד חמש שנות מאסר

הסנגורים שלי החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי בקריה, 24 בינואר 2017. מגד גוזני
"אני רגיל שרק האויבים שלי טומנים לי פח". צוות ההגנה של אזריה/מגד גוזני

חזות טען כי שוחח עם אלאור אזריה פעמיים בלבד. "לא הכרתי אותו, והפעם ראשונה שנפגשנו הייתה שש שעות לאחר האירוע", סיפר. "אלאור הגיע לתחקיר מבצעי, אמרתי לו שאני ממליץ לו לפנות לסנגור הצבאי". הוא הוסיף כי פנה לחוקרי מצ"ח ואמר להם: "אלאור לא פושע, ולא ייצא מפה עם אזיקים או בניידת".

חזות הסביר כי ביקש לקיים את הפגישה עם אביו של אזריה מתוך דאגה לחייל ורצונו כי עונשו יהיה קל ככל האפשר. "אני יודע שהעונש על הריגה גבוה וכבד", אמר. "אני לא חושב שמגיע לאלאור עונש כזה, לכן היה חשוב לי לפגוש את המשפחה ואת צ'רלי בדחיפות, כדי שיפגוש את סגן הפרקליט הראשי וישמע דעה נוספת ואולי זה יסייע לו לקראת גזר הדין". בשלב מאוחר יותר של העדות הבהיר כי "לא דנתי בערעור או בהקלה לעונש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אלאור אזריה נכנס לבית הדין הצבאי לפניי הגעת מח"ט כפיר להעיד במשפטו, קריה בתל אביב. מגד גוזני
"אלאור לא פושע". אזריה והוריו בבית המשפט, היום/מגד גוזני

הוא הוסיף כי פגישה נוספת בין השניים נערכה שבועיים לאחר מעצרו של אזריה. "הפגישה הייתה מוזרה", טען. "אלאור לא הסכים לענות לשאלות שלי, ורק אמר לי 'בעצת עורכי הדין אני לא עונה לשאלות'. שאלתי אותו אם הוא רוצה סיוע ממישהו מהיחידה והתשובה שלו הייתה 'לא'". בשלב זה התפרץ אביו של אזריה וקרא: "לא היה ולא נברא". אמו של אזריה, אושרה, עזבה את האולם.

"אני עובר סערה לא פשוטה בשבועות האחרונים", הוסיף חזות. "עד לפני שלושה שבועות שמי לא הוזכר בהקשר האירוע. כשהלכתי להיפגש עם צ'רלי, אשתי שאלה אותי 'למה אתה צריך את זה?'. עניתי לה שזאת חובתי המוסרית".

"תקפתם אותי בתקשורת לאחר הפגישות", הוסיף חזות. "ראיתי אתכם יושבים באולפני טלוויזיה ומטיחים בי דברי שקר. אף גורם בצה"ל לא שלח אותי לדבר עם משפחת אזריה", הבהיר. בהמשך הטיח לעברו האב צ'רלי: "יש תמלולים - תוריד את המדים, בושה לצה"ל".

אופיר סופר, קצין במילואים שתיווך בין אביו של אזריה לחזות, סיפר מוקדם יותר כי הוא זה שיזם את השיחה בין השניים. סופר הוסיף כי שיתף את המח"ט בקושי של המשפחה להתמודד עם סעיף ההריגה שבו מואשם בנם. "הרגשתי שאין פה ערוץ תקשורת והעסק תקוע. היה לי חשוב לומר למשפחה שהם שוגים", אמר.

עו"ד סא"ל נדב וייסמן, התובע במשפט אלאור אזריה, הקריה 24 בינואר 2017. מגד גוזני
"במחבלים יש דרך אחרת לטפל". סא"ל ויסמן/מגד גוזני

בהקלטת השיחה נשמע חזות מציע לצ'רלי אזריה להיפגש עם גורמים בכירים בצה"ל על מנת להיטיב עם בנו. בין היתר, הציע חזות כי המשפחה תקבל ייעוץ נוסף מהסנגוריה הצבאית ואף תוסיף פרקליט מטעמה. השניים הסבירו כי לא כדאי לערער על ההרשעה, וחזות הבהיר לאב כי לא ניתן יהיה להימנע מתקופת מאסר.

סופר הוסיף כי שוחח עם הוריו של אזריה והציע להם לשמוע חוות דעת נוספת לגבי הייעוץ המשפטי. בהמשך דבריו העיד כי בשיחתו עם הסנגור הצבאי הראשי שאל כיצד אזריה יוכל לקבל חוות דעת נוספת ונאמר לו שעליו להביע נכונות לכך. "אני בעד שיחננו את אלאור, אני חושב שהוא ומשפחתו שילמו ושילמו הרבה", הוסיף. "ההורים חינכו אותו לציונות, חינכו את הילד לתת למדינה. הוא הלך מתוך זה, מתוך שליחות". סופר הוסיף כי אף התייעץ עם שרת המשפטים, איילת שקד, לגבי אפשרות של הגשת ערעור בעניינו של אזריה וכי עדכן את צ'רלי בשיחתו עמה. לדבריו, שקד אמרה כי סיכויי הערעור להתקבל הם "קלושים".

"ניגשתי לפגישה עם צ'רלי מתוך כאב אמיתי, ומתוך הבנה שהייתה תוצאה קשה בבית הדין וכך פעלתי", אמר סופר, כיום מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, בפתח דבריו. הוא אף פירט על היכרותו עם חזות במהלך שירותו הצבאי כששירת תחתיו כסגן מפקד גדוד. "אני מכיר אותו כאדם מהימן והלכתי אחריו בסמטאות הקסבה", אמר.

לדבריו, צ'רלי שיתף עמו את שעבר על המשפחה מאז תחילת המשפט ולאחר מכן הוא שוחח עם חזות על כך. "אמרתי לו שנפגשתי עם המשפחה ושיש להם דימוי אחר מהדימוי הציבורי. פגשתי משפחה שאוהבת את הצבא והמדינה למרות כל מה שהיא עוברת עכשיו ואדם שמתקשה לעכל את האירוע המטורף שעבר עליו ועל בני משפחתו".

צ'רלי אזריה, לפני הדיון בטיעונים לעונשו של אלאור  אזריה, הקריה 24 בינואר 2017. מגד גוזני
ניסו להשפיע על המשפחה? צ'רלי אזריה בבית הדין/מגד גוזני

בדיון האחרון הציגו סנגוריו של אזריה את ההקלטה, וביקשו להביא את חזות וסופר למתן עדות בחשד לשיבוש מהלכי משפט. לטענת צוות הסנגורים, חזות נשלח על ידי מפקדיו להציע הצעה ואף ללחוץ על האב במטרה למנוע לכאורה הגשת ערעור בתיק. הם הוסיפו כי מעשה זה משליך על התנהלות הצבא לאורך ההליך כולו, ומחזק את טענתם לזיהום ההליך מראשיתו.

השופטים קיבלו את בקשת ההגנה, אך הבהירו כי היא רלוונטית לשלב הטיעונים לעונש בלבד ולא תוכל להשפיע על הכרעת הדין, שניתנה עוד לפני פגישתם של השלושה. כמו כן, לא נענו השופטים לבקשת הסנגורים להוצאת פלט הטלפונים של השניים, כדי לבחון אם הפגישה נערכה על דעתם של קצינים בכירים בצה"ל. בפרקליטות הבהירו כי לאחר מתן העדות, ניתן יהיה לשקול זאת.

בנוסף לשני העדים, יגיעו ככל הנראה עוד שלושה עדי אופי שלא הספיקו לדבר ביום הדיונים הקודם. לאחר מכן, כל עוד עדויותיהם של חזות ושל סופר לא יתפתחו ויחזקו את החשד לשיבוש הליכים, תציג התביעה הצבאית את טיעוניה לעונש ואת מתחם העונש שהיא רואה לנכון להשית על אזריה.

התביעה צפויה לבקש עונש מאסר בפועל של בין שלוש לחמש שנים

התביעה צפויה לבקש עונש מאסר בפועל של בין שלוש לחמש שנים. כיוון שהתביעה כבר הצהירה כי אין מחלוקת לגבי טיב שירותו של אזריה לפני הירי במחבל המנוטרל בזירת ניסיון הפיגוע בחברון בחודש מרץ האחרון, הבקשה תהיה, על פי הערכות, קרובה יותר לקצה הנמוך של מתחם העונש.

התובע, סא"ל עו"ד נדב ויסמן אמר בדיו כי "הנאשם אמר במפורשות, שהיה חוזר על המעשה גם מחר וכי למחבל הגיע למות לאחר שניסה לפגוע בחברו והגיע לו למות". לטענתו, אזריה פעל בכוונה, והשופטים קבעו זאת מפורשות. "לנאשם לא הייתה הזכות להרוג את המחבל גם אם בזוי, במחבלים יש דרך אחרת לטפל. ברור שהעבירה, היא אינה פרי תכנון ומחמת הספק שאותה מחשבה פלילית היא רגעית או קצרת מועד. העדויות מלמדות אותנו שהמעשה שעשה היה חריג לאופיו".

בהמשך יציגו סנגוריו של אזריה את טיעוניהם לעונש, ויסבירו מדוע לשיטתם הוא כלל לא צריך לשבת במאסר. המילה האחרונה שמורה לאזריה עצמו, שככל הנראה יבקש לומר כמה מילים בניסיון לשכנע את השופטים להמתיק כמה שיותר את עונשו. בתום הדיון ינקוב בית הדין בתאריך שבו יינתן גזר הדין, מועד שצפוי על פי ההערכות תוך שבועיים או שלושה.

(עדכון ראשון: 8:05)

אלאור אזריה נכנס לבית הדין הצבאי לפניי הגעת מח"ט כפיר להעיד במשפטו, קריה בתל אביב. מגד גוזני
גם הוא צפוי לשאת דברים לקראת סיום ההליך. אזריה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully