וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנת מאסר: אולמרט הגיש בקשת חנינה לריבלין

31.1.2017 / 18:10

ראש הממשלה לשעבר, שהורשע בעבירות שוחד, הגיש בקשה לקיצור עונשו. מבית הנשיא נמסר כי בקשת החנינה מטופלת מול הגורמים הרלוונטיים, ככל בקשת חנינה, והועברה למשרד המשפטים לקבלת חוות דעת. אולמרט החל לשאת את עונש המאסר שלו בפברואר אשתקד, ונותרו לו עוד 15 חודשים

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בקשת חנינה הוגשה בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לנשיא המדינה ראובן ריבלין, כך נמסר היום (שלישי) מבית הנשיא. בהודעה נכתב כי הבקשה מטופלת מול הגורמים הרלוונטיים, ככל בקשת חנינה והועברה למשרד המשפטים לקבלת חוות דעת.

אולמרט החל לשאת את עונש המאסר שלו לפני כ-11 חודשים, ונותרו לו עוד 15 חודשים. הוא הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש.

זמן קצר לפני כניסתו לכלא פרסם אולמרט סרטון שבו אמר כי הוא חף מפשע. "אני ממשיך לכפור באישומי השוחד שיוחסו לי", אמר. "זה יום כואב עבורי. במהלך פעילותי הענפה עשיתי גם טעויות, למרות שלדעתי הן לא היו בעלות אופי פלילי ועל חלקן אני משלם היום מחיר יקר, אולי יקר מדי. בלב כבד אני מקבל על עצמי את גזר הדין".

עוד בוואלה! NEWS:
הצעה: נשיא ורה"מ שהורשעו בעבירה חמורה לא ייקברו בחלקת גדולי האומה
20 שנות שלטון בחקירה: למה המנהיגים שלנו מסתבכים עם החוק?

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אולמרט נכנס לכלא מעשיהו, פברואר 2016/ראובן קסטרו

בספטמבר דחה בית המשפט העליון את כלל הערעורים הנוגעים לשלושת תיקיו של אולמרט. בעקבות הפסיקה, נדחה הדיון בשחרורו המוקדם, מאחר שהוא עדיין לא הגיע לתקופה במאסר שבה יכול לעשות זאת.

בחודש שעבר יצא אולמרט לחופשה מכלא מעשיהו, במהלכה השתתף בחגיגת בר המצווה של בן שותפו לתא, מאיר רבין. הוא הגיע לאולמי "רפאל" שבתל אביב מלווה במאבטחיו, ונראה לוחץ ידיים לכמה מהנוכחים בעת כניסתו. כעבור כשעה יצא אולמרט את המקום. רבין לא דיבר במהלך הערב, אף שהדבר מקובל בציבור החרדי, ככל הנראה בשל היותו אסיר. גם אולמרט כמעט ולא דיבר עם הסובבים אותו, מסיבה דומה גם כן.

אולמרט בילה את צהריי חופשתו בביתו עם רעייתו עליזה, ויום לפני כן נראה בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS כשהוא רוכש עיתון בסופרמרקט ברחוב וייצמן בתל אביב, בסמוך לדירה שהוא מחזיק באזור. עדי ראייה סיפרו כי אולמרט הגיע למקום מלווה במאבטחי השב"כ, יצא מכלי הרכב שלו לכמה רגעים על מנת לרכוש את העיתון, ומיד שב למכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully