וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל החל בהכנות לפינוי עמונה: רק תושבי המאחז מורשים להיכנס

31.1.2017 / 17:51

דובר צה"ל הבהיר כי הצבא נערך לפינוי. כחלק מההיערכות פורסם צו לתיחום מבנים במקום, כדי לאפשר פינוי תשתיות ורכבים בשטח המאחז שלגביהם לא הוצאו צווי הריסה. נציג הפרקליטות בעתירת הפלסטינים לבג"ץ: "הולכים לפנות את עמונה בהקדם"

צילום: מתוך דף הפייסבוק של העם עם עמונה, עריכה: יאיר דניאל

צה"ל הודיע היום (שלישי) כי הוא נערך לפינוי המאחז עמונה לפי הנחיית הדרג המדיני, וכי הופץ צו צבאי המורה לתושבי המאחז להתפנות מבתיהם עוד יומיים. הצו, כך עולה מהודעת דובר צה"ל, אינו סותר את יישום מתווה הפינוי, אלא נועד לאפשר את פינויים של מבנים שלגביהם אין צווי הריסה.

"בזמן הקרוב צפוי להתחיל פינוי עמונה, ויתחילו חסימות על ציר 60 - בין סינג'יל למעבר מכמש", נמסר בהודעה לתושבי בנימין. "לקראת תחילת הפינוי תתאפשר תנועת רכבים רק לתחבורה ציבורית, הסעות תלמידים ולתושבי עפרה, עמונה, גבעת אסף ובית אל רק עם הצגת תעודות זהות. אנא סעו בדרכים חלופיות והצטיידו בתעודות זהות. יש להתקשר למוקד בנימין 1208 רק בשעת חירום". הציר לעמונה נחסם החל מהצהריים, והתנועה מותרת רק לתושבים.

לקריאה נוספת:
בעמונה נערכים לפינוי בימים הקרובים: "נילחם על הארץ"
"זה לא נגמר בחוק ההסדרה": מאות מפגינים בירושלים נגד פינוי עמונה
המדינה מבקשת מבג"ץ לאשר את מתווה עמונה: יאפשר פינוי בדרכי שלום

צו המורה על פינוי המאחז עמונה ומפציר בתושבים להתפנות כבר הלילה, 31 בינואר 2017. ספק 500
הצו הצבאי שנתלה בעמונה/ספק 500

תושבים בעמונה מסרו כי הם "לא נרתעים משום דבר. מחכים למדינה שתתעשת ותסדיר את עמונה. הכוח בידם למנוע את ההריסה המיותרת הזו".

הצו מכריז על מבני המאחז בלתי מורשים. "לאחר 48 שעות מיום פרסום צו זה לא ייכנס אדם לתחום ההכרזה ולא ישהה בו", נכתב בצו. "בעליו או מחזיקיו של כל רכוש המצוי בתחום ההכרזה חייב להוציאו אל מחוצה לו". שוטרי מחוז ש"י הונחו אתמול להישאר בכוננות של 12 ואף 24 שעות לקראת הפינוי, עד לאחר סוף השבוע. כמו כן, כוחות משטרה מהצפון יגיעו לתגבר באזור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"לפני עשר שנים עמונה פונתה באלימות"

בצהריים החל דיון בבג"ץ בנוגע לעתירה שהגישו בעלי הקרקעות הפלסטינים באמצעות ארגון "יש דין" נגד מתווה הפינוי. אתמול הגישה המדינה את תגובתה לעתירה וטענה כי יש לדחות אותה, ולאפשר את יישום המתווה. בתגובתה, מסרה המדינה כי "מדובר באירוע נפיץ ובעל השלכות מיוחדות וקיים אינטרס ביטחוני רב משקל בהשגת פתרון שיאפשר פינוי בהסכמה של עמונה".

כוחות מג"ב וצה"ל על הציר המוביל לעמונה. 31 בינואר 2017. אהוד אמיתון, תצפית TPS
כוחות מגיעים לעמונה, היום/תצפית TPS, אהוד אמיתון

בדיון הביע נציג "יש דין", שלומי זכריה, חשש מפתרון המתווה, ואמר כי "המתווה מדאיג בגלל זמניותו. אם רוצים למצוא פתרון למתיישבי עמונה – רצוי שהמתווה יהיה קבוע. לפי הניסיון שלנו אין יותר קבוע מזמני. התכנון הוא לשנתיים אבל זה יכול לקחת יותר".

"זה לא נעים שכל כמה שנים המשפחות עם הילדים יעברו ממקום למקום. היה רצוי שההסדר יהיה סופי. מדוע שההסדר לא ייעשה על אדמות מדינה ויתאפשר למנוע חיכוכים?", תהה זכריה.

השופט ניל הנדל שאל בדיון את נציג הפרקליטות אבינעם סגל, אם בכל פינוי ייעשה הסדר דומה לזה שהושג בעמונה, לפיו תימצא קרקע בסמוך לקרקע שפונתה. הנציג ענה בתגובה כי "הצו בעמונה ייחודי". הוא הסביר כי המצב במאחז הצריך פתרון אחר, כיוון ש"יש חוות דעת שפינוי עמונה יכול להתפרס למעגלים נרחבים מבחינת אלימות".

כוחות מג"ב וצה"ל על הציר המוביל לעמונה. 31 בינואר 2017. אהוד אמיתון, תצפית TPS
כוחות מגיעים לעמונה/תצפית TPS, אהוד אמיתון

"זהו אירוע בסדר גודל גדול", הבהיר נציג הפרקליטות, "המדינה הייתה מעורבת בהקמת היישוב ויש לה אחריות כלפי התושבים. הצו בעניין עמונה הוא לא ניצחון לבריונים".

"צריך לזכור שבעמונה היה פינוי לפני עשר שנים, שהידרדר לאלימות", הוסיף נציג הפרקליטות. "זה חלק מהסמל של עמונה, לכן היא שונה. סמל יכול לעורר אי שקט רב יותר מכל פינוי רגיל". בתגובה לצו שהוציא הצבא אמר נציג הפרקליטות כי "זה פורסם באמצעי התקשורת, הולכים לפנות את עמונה מהר".

תושבי המאחז התחייבו השבוע להתפנות ללא התנגדות, ללא אלימות וללא עימותים עם הכוחות. עם זאת, בשטח נערכים למאבק שקט נגד הפינוי. אתמול נערכה בירושלים עצרת נגד הפינוי ובמהלכה חולקו כרוזים שבהם נקראו הפעילים להגיע בדחיפות להר לנוכח החשש מפינוי ביום רביעי.

כוחות מג"ב וצה"ל על הציר המוביל לעמונה. 31 בינואר 2017. אהוד אמיתון, תצפית TPS
בתי עמונה/תצפית TPS, אהוד אמיתון

אתמול בשעות אחר הצהריים החלו כוחות הביטחון בפריצת הדרכים המובילות לעמונה, וכ-40 מפגינים ניסו להפריע לפעילותם במקום והתעמתו עם כוחות המשטרה. שבעה מהם נעצרו, רובם קטינים.

כמו כן, פעלו הכוחות בצד הדרומי של עפרה ובאזור תשעת הבתים הלא חוקיים המיועדים גם הם לפינוי. הדרכים פונו ככל הנראה כדי למנוע עיכובים בכניסה לעמונה עקב הפגנות בנתיבים המובילים אליה, וכדי לאפשר לכוחות דרך כניסה קלה.

(עדכון ראשון 12:51)

נערים ונערות הולכים לעמונה, 31 בינואר 2017. תצפית TPS
נערים ונערות בדרכם לעמונה/תצפית TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully