וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא נגמר בחוק ההסדרה": מאות מפגינים בירושלים נגד פינוי עמונה

30.1.2017 / 12:30

יותר מאלף מפגינים צעדו לעבר הכנסת במחאה נגד פינוי המאחז, שעל פי פסיקת בג"ץ אמור להתפנות עד השבוע הבא. למרות איסור להפגין על חשבון הלימודים, מרבית המשתתפים היו תיכוניסטים, שנשלחו באוטובוסים של מועצות יהודה ושומרון

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

מאות מפגינים צעדו היום (שני) לעבר כנסת ישראל בירושלים במחאה נגד פינוי המאחז עמונה, שעמור להתפנות על פי פסיקת בג"ץ עד ה-8 בפברואר. זאת, במסגרת עצרת מחאה שנערכת מול הכנסת, שבה משתתפים, בין היתר, רבנים וראשי הרשויות המרכזיות ביהודה ושומרון.

מרבית משתתפי ההפגנה, שמספרם עלה על אלף, היו תלמידי תיכון. זאת, למרות שהשתתפות תלמידים במחאה פוליטית על חשבון זמן הלימודים אסורה. המועצות ביהודה ושומרון הודיעו כי בתי הספר באזור לא שובתים, וכי כל תלמיד בחר באישור הוריו אם להפגין, או להגיע ללימודים כרגיל.

ואולם, רוב האוטובוסים שהובילו את המפגינים לעצרת נשלחו מטעם המועצות השונות ביהודה ושומרון. אם המועצות האזוריות הן אלו שמימנו את ההסעות, יכול להיות שהן עברו על החוק האוסר על מועצות לממן פעילות פוליטית.

עוד בוואלה! NEWS:
ההצבעה על חוק ההסדרה השנוי במחלוקת נדחתה למחר
"שכחו את ירושלים": אלפי עובדי עירייה הפגינו נגד משרד האוצר
הרב הראשי לשעבר יונה מצגר הודה והורשע בשוחד במסגרת הסדר טיעון

הפגנה נגד פינוי צועדים לקריית הממשלה, 29 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
מרבית המפגינים היו תלמידים. ההפגנות בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

"חוק ההסדרה שעולה היום בכנסת הוא פרי מאבקם העיקש והצודק של תושבי עמונה - לא ניתן לממשלה להפקיר אותם לגורלם ולהשאיר אותם מחוץ לחוק", נמסר ממטה המועצות המשותף. "אנחנו כאן היום כדי לומר בקול ברור: דרושה מנהיגות אמיצה. מנהיגות עם קווים אדומים. מחיקת ישוב בן 20 שנה הוא קו אדום, וזה לא יעבור בשקט. כולנו עם תושבי עמונה במאבקם".

"באנו לכאן כי אנחנו מצפים מהממשלה שלנו שתביא תוצאה ופתרון שלא כולל עקירת ישוב סתם. בשביל זה באנו לכאן ואת זה אנחנו דורשים", הוסיף יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. "אנחנו כולנו שמחים לשמוע יחד עם הרוב השפוי במדינה שהיום יעבור חוק ההסדרה, שהוא בסך השוואה של התנאים בתוך הקו הירוק ליהודה ושומרון. בושה שאנחנו צריכים לחוקק חוק בשביל זה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנה נגד פינוי עמונה בקרית הממשלה בירושלים , 30 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
"מצפים מהממשלה לפתרון". ההפגנות בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

היום צפוי חוק ההסדרה לעלות להצבעה במליאה לקריאה שנייה ושלישית. זאת, על אף עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שאמר כי יגן על החוק בבג"ץ. "אנחנו מברכים את הממשלה ובעיקר את חלוצי עמונה שבזכות המאבק שלהם החוק הזה יאושר", הוסיף דגן. "אבל אנחנו באנו לכאן היום כדי להגיד לך מכובדנו ראש הממשלה, מכובדנו השרים וחברי הכנסת בחוק ההסדרה זה לא נגמר. יש כאן ישוב שלם, יש כאן תשעה בתים בעפרה. ואנחנו מצפים לפתרון".

בימים האחרונים הופעל על התושבים לחץ מצד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושרת המשפטים איילת שקד לחתום על הבהרה שלפיה הם עדיין מחויבים למתווה עמונה ולהבטחתם להתפנות ללא מאבק וללא תנאים. טרם התברר אם התושבים הסכימו להתחייבות הזו, אך לפחות בעל פה ציינו כי אם יוצבו מבנים חלופיים על ההר בשלוש החלקות שיועדו למפונים במתווה, הם יתפנו ללא התנגדות.

ואולם, המתווה כולו עומד בסכנה בעקבות עתירת ארגון "יש דין", ולפיה הפלסטינים שחלקים מהקרקעות שייכים להם, מתגוררים בגדה המערבים ואינם נפקדים, ולכן לא ניתן ליישב את החלקות שלהם. המדינה הייתה אמורה להשיב היום לטענות, אך ביקשה הארכה של 24 שעות. הדבר יכול להעיד על כך שהתושבים עדיין לא התחייבו בפני המדינה שיתפנו ללא מאבק.

הפגנה נגד פינוי עמונה בקרית הממשלה בירושלים , 30 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנות בירושלים, היום/נועם מושקוביץ
הפגנה נגד פינוי צועדים לקריית הממשלה, 29 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנות בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully