וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעמונה נערכים לפינוי בימים הקרובים: "נילחם על הארץ"

31.1.2017 / 0:18

למרות התחייבות תושבי המאחז לשתף פעולה, תושביו חשים מצוקה ונערכים להתנגד לפינוי. עשרות מפגינים התעמתו עם כוחות ביטחון שהחלו בפריצת הנתיבים להר, ובמשטרה נערכים לקיום משמרות כוננות פינוי של 12 ו-24 שעות במקום

צילום: צעירי עפרה, עריכה: ורד לידני

למרות התחייבות תושבי עמונה לשרת המשפטים איילת שקד, לפיה יתפנו ללא התנגדות, בשטח נערכים אנשי המאחז למאבק נגד פינוי שעשוי להתרחש עוד השבוע. בכרוזים שחולקו בעצרת שהתקיימה אתמול (שני) בירושלים נקראו הפעילים להגיע בדחיפות להר לנוכח החשש מפינוי כבר מחר או ביום רביעי. בשעות אחר הצהריים החלו כוחות הביטחון בפריצת הדרכים המובילות לעמונה, וכ-40 מפגינים ניסו להפריע לפעילותם במקום והתעמתו עם כוחות המשטרה. שבעה מהם נעצרו, רובם קטינים.

לאחר העצרת מול משכן הכנסת, שבה הפגינו כאלף משתתפים נגד הפינוי, החלו פעילים מעטים לחזור למאחז. באחת ההודעות שנשלחו לפעילים בווטסאפ נכתב: "עכשיו זו הדקה ה-90 להגיע לעמונה ולהצטרף לחבר'ה שהגיעו בשביל להילחם על הארץ. יכול להיות שיהיה יותר מסובך מבחינה לוגיסטית, אבל לא יהיה מי שיעצור את המאבק".

כוחות הביטחון החלו בפריצת הדרכים בצדה הצפוני של ההתנחלות עפרה, לכיוון הכביש העולה להר שעליו נמצאת עמונה. כמו כן, פעלו הכוחות בצד הדרומי של עפרה ובאזור תשעת הבתים הלא חוקיים המיועדים לפינוי. הדרכים פונו ככל הנראה כדי למנוע עיכובים בכניסה לעמונה עקב הפגנות בנתיבים המובילים אליה, וכדי לאפשר לכוחות דרך כניסה קלה.

עוד בוואלה! NEWS:
המדינה מבקשת מבג"ץ לאשר את מתווה עמונה: יאפשר פינוי בדרכי שלום
"זה לא נגמר בחוק ההסדרה": מאות מפגינים בירושלים נגד פינוי עמונה
בעמונה מתחייבים להתפנות ללא אלימות - אך ממשיכים במאבק

עמונה, ינואר 2017. ראובן קסטרו
מחר יתקיים הדיון בבג"ץ, שעשוי לפסול את המתווה. עמונה/ראובן קסטרו

בתוך כך, שוטרי מחוז ש"י הונחו להישאר בכוננות של 12 ואף 24 שעות לקראת הפינוי, עד לאחר סוף השבוע. כמו כן, כוחות משטרה מהצפון יגיעו לתגבר באזור.

השמועה על פעילות הכוחות עברה בין פעילי המאבק נגד פינוי עמונה במהירה, אז הגיעו 40 הפעילים, רובם נערים, והפריעו לפריצת הדרכים. לאחר שהורחקו מצדה הצפוני של עפרה, עברו המפגינים לצד הדרומי, שם ניצת עימות עם הכוחות. כוח משטרה הגיע למקום כדי להרחיק את המפגינים, וכאמור, שבעה מתוכם נעצרו.

מחר צפוי להתקיים בבג"ץ דיון בדבר העתירה שהגישו בעלי הקרקעות הפלסטינים באמצעות ארגון "יש דין" נגד מתווה הפינוי. המדינה ותושבי המאחז הגישו את תגובתם לעתירה וטענו כי יש לדחות אותה. על אף שהמדינה ממשיכה לקדם את המתווה, הכולל את העתקת המבנים לקרקעות סמוכות, פעילים רבים במטה המאבק ותושבים בעמונה מאמינים שהסיכוי שהעתירה תידחה אינו גבוה. בעקבות זאת, חלקם פועלים כדי להביא כמה שיותר פעילים לעמונה במטרה להתנגד לפינוי ולמתווה. האווירה במאחז בימים אלו קשה, ולדברי התושבים, קיים כאב גדול ותחושה שרוצים להרע להם ללא סיבה. "אנחנו במצוקה אמיתית ועל כלום. הולכים לגרש אותנו מבתינו ללא סיבה וללא שום הצדקה וחבל שבמדינה שלנו כך מתנהגים לאזרחים מן המניין", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה נגד פינוי עמונה בקרית הממשלה בירושלים , 30 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנה נגד פינוי עמונה בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

התחייבותם של התושבים לפנות את המאחז ללא התנגדות הוצגה בתנאי שבג"ץ לא יקבל את העתירה. אם יקבל אותה ויפסול את המתווה, אמרו פעילי המאבק כי יחדשו את מלחמתם נגד הפינוי המתוכנן. בין תושבי המאחז ישנה קבוצה המתנגדת לפשרה, ואינה מתכוונת להתפנות מרצון למרות ההתחייבות לכך. קבוצה זו אינה מתכחשת לסמכותו של יו"ר מטה המאבק, אביחי בוארון, אך היא לא מתכוונת ליישר קו עם המהלך.

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, אתמול קיימה השרה שקד פגישה עם קבוצת נשים מעמונה ומעפרה. הפגישה תואמה בידי גורם שלישי והתקיימה בכנסת. במהלך הפגישה השמיעו הנשים את טענותיהן לגבי תשעת הבתים בעפרה והמאחז עמונה, ושקד הסבירה להן את פעולתה ופעולות מפלגתה בנושא. לדברי הנשים, הפגישה לא התקדמה לפתרון כלשהו עבורן ועבור משפחותיהן.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully