וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעמונה מתחייבים להתפנות ללא אלימות - אך ממשיכים במאבק

30.1.2017 / 0:06

ראשי המאבק נגד פינוי המאחז הבלתי חוקי הודיעו כי הם מתחייבים שיפעלו בדרכי שלום. בתוך כך, הבוקר תיערך שביתה במועצות ביו"ש ותתקיים עצרת בירושלים, בזמן שבשטח נערכים שוב הכוחות לפנות את עמונה

צילום: יותם רונן

ראשי המאבק נגד פינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה הודיעו הלילה (שני) כי הם מתחייבים לפינוי בדרכי שלום וללא אלימות, עימות או התנגדות, בניגוד לעמדתם בשבוע שעבר. בתוך כך, לקראת פינוי המאחז ותשעת הבתים בהתנחלות עפרה שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית החלו אתמול כוחות הביטחון בהיערכות לפינוי הצפוי שייערך ככל הנראה עד ל-8 בפברואר, על פי הוראת בג"ץ. בתגובה לכך, ראשי המתנחלים יערכו היום עצרת בירושלים מול משרד ראש הממשלה נגד הפינוי ויקיימו שביתה בחלק מהמועצות ביהודה ושומרון.

כבר לפני חודשיים תרגלו הכוחות ונערכו לקראת הפינוי ואף החלו להתפרס באזור בנימין, אך נאלצו להתקפל לאחר שבג"ץ נענה לבקשת המדינה ודחה את הפינוי בחודש וחצי, והעניק לה ארכה שעומדת לפוג בעוד שבוע וחצי. היום הוקם מחדש המחנה הזמני שאמור לשמש את הכוחות המיועדים לפינוי בסמוך לחטיבת בנימין ליד בית אל.

בנוסף לכך, מדווחים המתנחלים על הגעת רכבי קשר לאזור, שככל הנראה יסייעו בעת הפינוי. בשטח מעריכים גורמים שונים כי המשטרה תפרוס את כוחותיה באזור ההר כבר ביום שלישי כדי למנוע הגעת פעילים המתנגדים לפינוי. ביום זה גם ידון בג"ץ בעתירת בעלי הקרקע באמצעות "יש דין" נגד מתווה עמונה. היום הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לדרג המדיני כי אין בכוונתו לייצג את המדינה בעתירה בנושא פינוי עמונה, אך הודעת ראשי המאבק עשויה לשנות הלילה את דעתו. אם שופטי העליון יקבלו את העתירה ויפסלו את המתווה, המתנחלים באזור חוששים כי השטח ייסגר מיד והכוחות יחלו בפינוי המקום.

לקריאה נוספת:
בממשלה פועלים להרגעת הרוחות, בזמן שתושבי עמונה נערכים למאבק
נתניהו הורה לקדם את חוק ההסדרה: יובא לקריאה שנייה ושלישית השבוע
תושבי עמונה חידשו את המאבק: "הדרג המדיני כשל במימוש ההסכם"

עמונה, ינואר 2017. ראובן קסטרו
המחנה הזמני שהוקם בעמונה, היום/ראובן קסטרו
יישוב ברקן, ינואר 2017. ראובן קסטרו
כתובת מחאה נגד פינוי עמונה בברקן/ראובן קסטרו

בתוך כך, כחלק ממאבק המתנחלים נגד פינוי המאחז, הוכרז "יום זעם", שבמסגרתו יעלו ראשי המתנחלים להפגנה מול משרד ראש הממשלה, ותיערך שביתה בהתנחלויות. המחאה יוצאת לפועל ביוזמת יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, וראשי מועצות נוספים ברחבי יהודה ושומרון.

האירוע הרשמי יחל בשעה 10:00, ובמהלכו יצעדו המשתתפים ממוזיאון ישראל לגן הוורדים, שם תתקיים עצרת מרכזית מול משרד ראש הממשלה. על פי תכנית "יום הזעם", בעצרת שתתקיים ישתתפו רבנים, אנשי רוח, וותיקי תנועת ההתנחלויות שיביעו "מחאה חריפה" על כוונת הממשלה להרוס את עמונה.

בחלק מהמועצות תתקיים שביתה חלקית, ובאחרות תמשיך השביתה עד תום העצרת. כמו כן, בחלק ממוסדות החינוך העל-יסודיים בכמה מהמועצות ישבתו. במקום לימודים, יצאו התלמידים לירושלים וימחו נגד הפינוי. עם זאת, במועצות הדגישו שהכול ייעשה לפי בחירת ההורים, ותלמידים שיגיעו ללימודים בבתי הספר יוכלו לקיים יום לימודים רגיל.

בניית מבנים בעפרה עבור המשפחות שיפונו מהמאחז עמונה בתחילת פברואר , 29 בינואר 2017. הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
בניית הבתים החלופיים למפוני עמונה ועפרה/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר

בהודעה שבה הוכרזה השביתה נכתב בין השאר כי "לאור התחדשות המאבק בימים האחרונים, ובעקבות הכוונה לפנות את היישוב עמונה בשבוע הקרוב, החליטו ראשי הרשויות המרכזיות ביו"ש להשבית את שגרת החיים ביישובי יהודה ושומרון ביום שני הקרוב, ולעלות לירושלים לעצרת מחאה מול הכנסת".

ראש המועצה האזורית שומרון הסביר: "אנחנו עולים לירושלים ומשביתים את כל מוסדות המועצה כדי לומר: 'די'. לא נמשיך להתנהל ללא תגובה הולמת במדינה המתייחסת אלינו כאל אזרחים סוג ב'. לא נקבל את האי-שוויון בפני החוק של תושבי יו"ש הישראלים. ידוע לי שראש הממשלה, ראש הסגל שלו, עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות וגורמים נוספים השקיעו שעות רבות במציאת פתרון למשבר עמונה, ועדיין משקיעים. יחד עם זאת אנחנו מצפים שהתוצאה תהיה מניעת עקירה של היישוב", אמר דגן.

לדבריו, "מעבר לבעיה הערכית שיש בגירוש משפחות מבתיהן יש כאן אפליה בוטה בהשוואה לכל מקום אחר בתוך הקו הירוק. המקרה שקרה לתושבי עמונה לא היה קורה לתושב תל אביב או לתושב רעננה. זאת משום שהחוק הקובע כי המדינה תפצה את בעל הקרקע אם המדינה אפשרה בטעות התיישבות במקום לא חל ביו"ש. אנחנו נשבות ונביע את מחאתנו ונשקול את צעדינו הלאה".

בניית מבנים בעפרה עבור המשפחות שיפונו מהמאחז עמונה בתחילת פברואר , 29 בינואר 2017. הלל מאיר, תצפית TPS
הבנייה בעיצומה/תצפית TPS, הלל מאיר
בניית מבנים בעפרה עבור המשפחות שיפונו מהמאחז עמונה בתחילת פברואר , 29 בינואר 2017. הלל מאיר, תצפית TPS
בניית הבתים/תצפית TPS, הלל מאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully