וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשלה פועלים להרגעת הרוחות, בזמן שתושבי עמונה נערכים למאבק

29.1.2017 / 15:28

עשרה ימים נותרו עד למועד פינוי המאחז, ובעמונה טוענים כי השרה שקד והיועמ"ש מנדלבליט ביקשו שיתפנו ללא מאבק, בהתאם להבטחתם לבג"ץ. ואולם, מבחינת המפונים, קריסת המתווה לא מותירה להם ברירה. "בלעדינו חוק ההסדרה לא היה נולד, וכעת נשארנו בחוץ"

צילום: יותם רונן

עשרה ימים לפני מועד פינוי מאחז עמונה, התושבים עדיין מנסים להיאחז בפתרונות האחרונים שישאירו אותם על ההר, אך כבר הודיעו כי הם מחדשים את מאבקם – בניגוד להתחייבותם לבג"ץ. בימים האחרונים הופעל על התושבים לחץ מצד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ושרת המשפטים איילת שקד לחתום על הבהרה שלפיה הם עדיין מחויבים למתווה ולהבטחתם להתפנות ללא מאבק וללא תנאים.

טרם התברר אם התושבים הסכימו להתחייבות הזו, אך לפחות בעל פה ציינו כי אם יוצבו מבנים חלופיים על ההר בשלוש החלקות שיועדו למפונים במתווה, הם יתפנו ללא התנגדות. ואולם, המתווה כולו עומד בסכנה בעקבות עתירת ארגון "יש דין", ולפיה הפלסטינים שחלקים מהקרקעות שייכים להם, מתגוררים בגדה המערבים ואינם נפקדים, ולכן לא ניתן ליישב את החלקות שלהם. המדינה הייתה אמורה להשיב היום לטענות, אך ביקשה הארכה של 24 שעות. הדבר יכול להעיד על כך שהתושבים עדיין לא התחייבו בפני המדינה שיתפנו ללא מאבק.

עוד בנושא:
נתניהו הורה לקדם את חוק ההסדרה: יובא לקריאה שנייה ושלישית השבוע
תושבי עמונה חידשו את המאבק: "הדרג המדיני כשל במימוש ההסכם"
בעקבות עתירת פלסטינים: בג"ץ הורה לעכב את העתקת המאחז עמונה

יישוב ברקן, ינואר 2017. ראובן קסטרו
לא מתחייבים לפינוי שקט. מאחז עמונה/ראובן קסטרו

במטה המאבק ממשיכים לנסות להחזיר את הפעילים אל ההר, אך רק בודדים הגיעו היום. אם העתירה של "יש דין" תתקבל והמתווה יבוטל, ביום שלישי יחודש המאבק סופית ומחר גם ישבתו כמה מועצות ברחבי יהודה ושומרון ובירושלים נגד הפינוי בעמונה ובעפרה. ואולם, אף שמדובר בלוח זמנים צפוף, התושבים יודעים כי אם המתווה יאושר על ידי שופטי בג"ץ ביום שלישי, יוכלו בתוך 72 שעות להציב את המבנים על ההר. זאת, על בסיס העובדה שמחציתם כבר נבנו באזור עפרה, וכשיהיה את האישור – יוכלו להעלות אותם להר.

בתוך כך, מותחים בעמונה ביקורת חריפה על הדרג המדיני ובראשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט, על כך שבזכות התעקשותם ומאבקם חוק ההסדרה עלה לסדר היום - אך המאחז נשאר בחוץ. לדברי התושבים, אף אחד לא האמין בחוק ההסדרה, ורק בזכותם הוא עלה לקריאה טרומית - והשבוע להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. "בלעדינו החוק הזה לא היה נולד בכלל, ועכשיו מקדמים אותו אבל משאירים אותנו בחוץ", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עמונה, ינואר 2017. ראובן קסטרו
אם המתווה יאושר, בתוך 72 שעות יוצבו המבנים על ההר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully