וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עתירת פלסטינים: בג"ץ הורה לעכב את העתקת המאחז עמונה

23.1.2017 / 19:03

לאחר שקיבל את עתירת ארגון "יש דין", הטוענת לפגיעה בבעלי האדמות אליהן מתוכננת העתקת המאחז, הורה בג"ץ להקפיא את יישום המתווה שנחתם. בתגובה, פעילי המאבק, שטענו ל"לבגידה מצד הממשלה", נערכים לחידושו

עריכת וידאו: ניר חן

בית המשפט העליון נתן היום (שני) צו ארעי בעתירת "יש דין" ובעלי הקרקע הפלסטינית במאחז עמונה, שמורה לא לבצע שום שינוי בשטח ולא לקדם את פירוק השותפות בשלוש החלקות על הר עמונה, שאליהם מתוכננת העתקת המאחז.

כך, המדינה לא תוכל לממש את ההסכם שנחתם מול התושבים במטרה לקיים פינוי ללא מאבק. בשבוע שעבר נודע לוואלה! NEWS כי יותר מ-20 תביעות בעלות הוגשו על שתיים מארבע החלקות שמיועדות למפוני המאחז, שעלולות לצמצם את השטח המיועד לתושבים ולהביא לקריסת המתווה.

במסגרת העתירה, ביקש הארגון מבג"ץ להוציא צו שימנע קידום של הליכי הבניה בשלוש החלקות, או כל שינוי במצב הקיים – עד להכרעת בית המשפט בנושא. כמו כן, נטען כי ההחלטה לעשות שימוש בנכסים נטושים לטובת תושבי עמונה נעשתה בניגוד לחוק הבינלאומי, תחת הטענה שמדובר בצורך דחוף. עוד טענו הפלסטינים כי פירוק השותפות פוגע בבעלי האדמות. במנהל האזרחי טרם התקבלה הנחייה לעצור את העבודות על מתווה הפינוי.

עוד בנושא:
ראש הסגל בלשכת נתניהו: המתווה החלופי לפינוי עמונה לא אפשרי
מתווה עמונה בדרך לקריסה; התושבים נערכים לחידוש המאבק
בניגוד לחוק: קרוואנים למפוני עמונה הוצבו על קרקע פלסטינית

מאחז עמונה בוקר הגשת מתווה פשרה חדש לפניי הפינוי המיועד ב25 בדצמבר, 18 בדצמבר 2016. תצפית TPS
"המדינה התחייבה אבל שום דבר לא קודם". עמונה/תצפית TPS

מנגד, תושבי המאחז, הטוענים ל"הפקרה מצד הפוליטיקאים", יערכו מחר כנס חירום במטרה לחדש את המאבק נגד הפינוי. לטענת התושבים, במשרד ראש הממשלה לא התקיימו מגעים עמם במהלך השבועות האחרונים. "המדינה התחייבה לנו, ולכן חתמנו על מתווה הפינוי. בפועל, שום דבר לא קודם", אמר אחד מתושבי המאחז. "הם רצו להרוויח זמן ולכפות עלינו פינוי ללא מאבק. כעת הושפלנו מול בג"ץ והגענו לתוצאה שבה אנו עומדים היום", קבע תושב אחר.

מטה המאבק עמל על רשימת המוזמנים לכנס, בהם רבנים בכירים בציונות הדתית שיצטרפו לתביעתם להתנגד לפינוי. לדבריהם, מדובר במכה עבור שר החינוך, נפתלי בנט (הבית היהודי) שהדגיש את יתרונות המתווה לאורך גיבושו. "המדינה היא זו שהפרה את ההסכם. הפוליטיקאים ידעו מראש שאין סיכוי למתווה", קבע אחד התושבים. "זה היה במטרה לייצר מצג שווא כאילו נערכים ניסיונות להסדיר את המצב. בפועל התגלה שהכל היה בלוף".

פעילי המאבק כבר נקראו לחזור להר לקראת סוף השבוע הקרוב, שיהיה יריית הפתיחה לחידושו. לטענתם, בשל התסכול הרב מנסיגת הממשלה מהמתווה ותחושה שהמדינה "רימתה את עמונה", יגיעו פעילים רבים יותר מאלו שהגיעו לפני מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully