וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק: קרוואנים למפוני עמונה הוצבו על קרקע פלסטינית

21.1.2017 / 18:50

חלק מהמבנים, שהוצבו במסגרת מימוש המתווה לפינוי המאחז, לא קיבלו אישור מהמנהל האזרחי והוצבו על אדמה פלסטינית פרטית בסמוך לעפרה. "על הצבא להחזיר את השטח לבעליו, אין למתנחלים ולו אבק זכות בשטחים אלו"

עריכת וידאו: ניר חן

קרוואנים המיועדים למפוני המאחז עמונה הוצבו שלשום (חמישי) באופן בלתי-חוקי. זאת, במסגרת מתווה עמונה שמטרתו להוביל לפינוי תושבי המאחז ללא התנגדות. לוואלה! NEWS נודע כי הקרוואנים החלופיים הוצבו על קרקע פלסטינית פרטית בסמוך להתנחלות עפרה – שהוקמה על שטח בלתי חוקי גם כן.

אתמול פורסם בעיתון "הארץ" כי בימים האחרונים הוצבו יותר מ-20 קרוואנים בשלושה מתחמים שונים ללא אישור המנהל האזרחי. למעט מתחם אחד שקיבל אישור הקמה, שני האחרים לא עברו אישור כנדרש, אך טרם נעשו פעולות אכיפה בנושא. בחלק מהמתחמים שהוקמו אף עובדים על הקמת מבנים נוספים.

לדברי דרור אטקס, חבר בארגון "כרם נבות" העוסק במעקב אחר מדיניות הקרקעות הישראלית בגדה, "מדובר במהלך מלוכלך נוסף של מקימי עמונה, שחלקם יושבים בעפרה וחלקם במשרדי המנהל האזרחי בבית אל, שבצר להם נזכרו עתה בשטחים שהופקעו ל'צרכי ציבור' לפני 35 שנה ולא נעשה בהם כל שימוש". לטענתו, "הצבא צריך להחזיר את השטחים הללו לבעליהם ובכל מקרה בוודאי שלמתנחלים אין ולו אבק של זכות בשטחים הללו".

עוד בוואלה! NEWS:
ניפוץ חלונות וחסימות כבישים: הפגנות בנתיב המצעד החגיגי של טראמפ
פגע וברח בעוטף עזה: גבר בן 30 נהרג מדריסת טרקטור

קרוואנים למפוני עמונה שנבנו על קרקע פלסטינית, 21 בינואר 2017. צעירי עפרה, תמונות גולשים
הקרוואנים שהונחו על קרקע פלסטינית/תמונות גולשים, צעירי עפרה
מאחז עמונה בוקר הגשת מתווה פשרה חדש לפניי הפינוי המיועד ב25 בדצמבר, 18 בדצמבר 2016. תצפית TPS
ביום שני יכנסו התושבים ישיבה לחידוש המאבק. עמונה/תצפית TPS

בתוך כך, החליט המנהל אזרחי לוותר על אחת החלקות הסמוכות לעמונה בעקבות התנגדויות מצד ארגון "יש דין", המייצג את בעלי הקרקע הפלסטינים. כמו כן, הוחלט לצמצם חלקה נוספת ונבדקים מסמכים הנוגעים לשתי חלקות נוספות, שייתכן וירדו גם הן מסדר היום. בימים הקרובים צפוי לצאת צו חדש על פירוק השותפות בחלקות המדוברות.

פינוי עמונה היה אמור להתרחש בחודש דצמבר האחרון, אולם לאחר שהושג מתווה פינוי מול התושבים על ידי בג"ץ אושרה דחייתו. עם זאת, לתפיסת מטה המאבק של המאחז, המתווה קרס ודרישותיהם לא מולאו. ביום שני הקרוב תכונס ישיבת חירום של התושבים שמטרתה לחדש את המאבק ולדרוש את החזרת חוק ההסדרה בניסיון למנוע את הריסת הבתים. אם אכן המתווה יקרוס, תעמוד על הפרק האפשרות של הקמת התנחלות חלופית – ומבחינת התושבים יחודש המאבק והתומכים ייקראו לשוב אל ההר כדי להתנגד לפינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully