וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הסגל בלשכת נתניהו: המתווה החלופי לפינוי עמונה לא אפשרי

יואב הורביץ הודיע לשרי הליכוד כי פתרון נכסי הנפקדים לפינוי המאחז אינו ניתן ליישום, לאחר שהתקבלו ההתנגדויות לשימוש בחלקות החלופיות. עם זאת, המנהל האזרחי ממשיך בעבודות כמתוכנן. התושבים מתכוונים לחדש את המאבק

עריכת וידאו: ניר חן

ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ הודיע הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד כי המתווה החלופי לפינוי תושבי המאחז עמונה לא ניתן ליישום, שכן ההתנגדויות שהוגשו נגד השימוש בחלקות שאליהן היה אמור להיות מועתק המאחז, במסגרת פתרון נכסי הנפקדים, התבררו כנכונות. הורביץ הבהיר לשרים כי מחפשים כעת חלופות לתושבי עמונה, כמו מעבר להתנחלות עפרה או הקמת יישוב חדש ברכס בנימין.

אתמול פורסם כי המנהל אזרחי החליט לוותר על אחת החלקות הסמוכות לעמונה, שמספרה 54, בעקבות התנגדויות מצד ארגון "יש דין", המייצג את בעלי הקרקע הפלסטינים. כמו כן, הוחלט לצמצם חלקה נוספת, מספר 28, ונבדקים מסמכים הנוגעים לשתי חלקות נוספות, שייתכן וירדו גם הן מסדר היום. בימים הקרובים צפוי לצאת צו חדש על פירוק השותפות בחלקות המדוברות, כמו גם בחלקה נוספת, שמספרה 38.

עוד בוואלה! NEWS:
בניגוד לחוק: קרוואנים למפוני עמונה הוצבו על קרקע פלסטינית
מתווה עמונה בדרך לקריסה; התושבים נערכים לחידוש המאבק
תושבי עמונה לנתניהו: אם ההסכם יופר - נשקול צעדינו מחדש

עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
דורשים להישאר על ההר. עמונה, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

מבחינת תושבי המאחז, המתווה בוטל והם צפויים לחזור בהם מההחלטה שמסרו לבג"ץ להסכים לפינוי ללא התנגדות. ביום שלישי הקרוב יערכו התושבים כנס חירום במסגרת חידוש המאבק נגד פינויים, שבמהלכו יציגו דרישה לקידום חוק ההסדרה, כך שיכלול את הסעיף הרטרואקטיבי, ולהכשיר למעשה את חוקיות הקמת המאחז על אדמות פלסטיניות פרטיות. לפי שעה, התושבים מסרבים להקמת יישוב אחר ברכס בנימין, ודורשים להישאר על אותו ההר.

עם זאת, מבחינת המנהל האזרחי יישום הפתרון ממשיך כמתוכנן, גם לאחר הוויתור על חלק מהחלקות. פקחי המנהל לא קיבלו עד כה הנחייה חדשה, והיום אף מדדו את חלקות 28, 29 ו-30 בשטח שאליו מיועדים להיות מועתקים בתי המאחז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פקחי המנהל האזרחי בחלקות החלופיות למאחז עמונה, 22 בינואר 2017. שבתי בנדט
פקחי המנהל האזרחי ממשיכים בעבודה כמתוכנן, היום/שבתי בנדט
פקחי המנהל האזרחי בחלקות החלופיות למאחז עמונה, 22 בינואר 2017. שבתי בנדט
העבודות על חלקות 28, 29 ו-30, היום/שבתי בנדט

פינוי עמונה היה אמור להתרחש בחודש דצמבר האחרון, אולם לאחר שהושג מתווה פינוי מול התושבים על ידי בג"ץ אושרה דחייתו. אתמול פורסם כי קרוואנים המיועדים למפוני המאחז הוצבו ביום חמישי באופן בלתי-חוקי, ולוואלה! NEWS נודע כי הקרוואנים החלופיים הוצבו על קרקע פלסטינית פרטית בסמוך לעפרה – שהוקמה על שטח בלתי-חוקי גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully