וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עמונה לנתניהו: אם ההסכם יופר - נשקול צעדינו מחדש

6.1.2017 / 12:18

כחודש לפני המועד לפינוי המאחז הבלתי חוקי, פונה מטה המאבק בדרישה לראש הממשלה: קדם את העבודות בשטחים המיועדים ליישוב החדש על הר עמונה. "בעוד כמה ימים נגיע לנקודת האל-חזור", נכתב

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פנייה של נתניהו לתושבי עמונה, בחודש שעבר)

"לא נסכים למציאות בה מוליכים אותנו ואת הציבור שולל, אם המדינה לא תעמוד בהתחייבויות ותפר את ההסכם, אנו ניאלץ לשקול מחדש את דרכינו", כך מאיים מטה מאבק תושבי עמונה, במכתב שנשלח אמש (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו. התושבים זועמים על כך שבחלוף כשלושה שבועות מחתימת ההסכם עמם על פינוי מרצון של המאחז והתיישבות במקום אחר על הר עמונה, טרם החלו העבודות בשטח. מועד הפינוי המיועד הוא ה-8 בפברואר, בעוד כחודש.

"ההערכה הרווחת במערכת היא שחלקה 38, אבן הפינה של ההסכם כולו, לא תושמש כלל, וכי העבודות יחלו לכל המוקדם ב-18 בינואר", מסבירים התושבים. "זאת 20 ימים בלבד לפני מועד ביצוע פסק הדין, בניגוד מוחלט לאמור בהסכם, לפיו העבודות יחלו לאלתר". התושבים מוסיפים כי "האמת צריכה להיאמר, ויפה שעת אחת קודם – נראה שהמדינה אינה מתכוונת לעמוד בהתחייבותה כלפי אנשי עמונה".

עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
תושבי עמונה, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

התושבים מחריפים באיומיהם, ואומרים כי "לא נאפשר לקרוע אותנו מבתינו ולהשליך אותנו לרחוב, תוך אי עמידה בהתחייבויות שגובשו. הציבור לא יקבל מציאות שבה ממשלה לאומית בראשותך מוחקת יישוב יהודי שלום". את המכתב מסיימים התושבים בפנייה לראש הממשלה שיפעל למען השמשת השטחים, ואומרים כי "בעוד כמה ימים נגיע לנקודת האל-חזור בה אובייקטיבית לא תהיה אפשרות לבצע את המתווה".

"חלק מהתומכים במתווה לפינוי מרצון מתחילים לפקפק באמינותו, ומתחרטים שתמכו בו", אמר השבוע תושב עמונה. תושב אחר, שהצביע בעד המתווה, מציין כי "לא בטוח שזה בכוונה, וככה הביורוקרטיה עובדת, אבל זה מתסכל. יש כאלו שחושבים שהממשלה רצתה לכבות שריפה, ולאחר שוויתרנו על המאבק הם מורחים את הזמן ואולי לא מתכוונים לממש אותו על חלקות נכסי הנפקדים על הר עמונה".

עוד באותו נושא

תושבים בעמונה מתחרטים שוויתרו על מאבק: "המתווה הוא פלופ"

לכתבה המלאה
מתפלל צופה על עמונה, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
מתפלל צופה על עמונה, בחודש שעבר/רויטרס

עוד עלה משיחה עם תושבי כי בפגישת נציגיהם עם ראש לשכת הממשלה יואב הורביץ לפני כשבוע וחצי, הובהר כי במידה ופתרון נכסי הנפקדים בהר עמונה לא יתממש בשל קשיים משפטיים, הסעיף על הקמת התנחלות חדשה בשטח אחר לא מקובל עליהם, למרות שחתמו עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully