וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עמונה חידשו את המאבק: "הדרג המדיני כשל במימוש ההסכם"

24.1.2017 / 20:42

יו"ר מטה המאבק של התושבים הבהיר בכינוס חירום כי "ההסכם הופר". הוא קרא "לחברינו להגיע מתחילת השבוע לעמונה", ימים לפני הפינוי המתוכנן. הרב דרוקמן: "הפינוי הוא עוול, אי אפשר להצדיקו"

צילום: יותם רונן

תושבי המאחז עמונה הכריזו היום (שלישי) בכינוס חירום על חידוש מאבקם הציבורי למנוע את פינויים, לאחר שהמתווה החלופי להעתקת מבני המאחז לגבעה סמוכה לא יצא לפועל. יו"ר מטה המאבק של תושבי המאחז, אביחי בוארון, קרא: "לא נותר לנו אלא להודיע על חידוש המאבק למנוע את הריסת היישוב עמונה".

לדבריו, ההחלטה התקבלה "לאחר לבטים רבים", ולאחר ש"ההסכם עם תושבי עמונה הופר". בוארון התייחס למתווה החלופי, ואמר: "היום, 36 ימים לאחר החתימה על ההסכם ו-14 ימים לפני המועד לפינוי עמונה, בניגוד למה שנאמר בהסכם, נכון לעכשיו לא החלו העבודות. הדרג המדיני כשל במימוש ההסכם הזה ולא עמד בהתחייבויות שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש הסגל בלשכת נתניהו: המתווה החלופי לפינוי עמונה לא אפשרי
מתווה עמונה בדרך לקריסה; התושבים נערכים לחידוש המאבק
תושבי עמונה לנתניהו: אם ההסכם יופר - נשקול צעדינו מחדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שנית עמונה לא תיפול". כינוס החירום בעמונה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפני כמה שבועות התכנסנו פה כמה אלפי אנשים, כדי למנוע את פינוי עמונה", הוסיף. "רגע לפני שזה קרה נקראנו לראש הממשלה ונתבקשנו על ידו, לאחר שהוא ושר החינוך נפתלי בנט הבטיחו לנו שבעמונה ייבנו 52 מבנים, לחתום על הסכם למתווה לפתרון ליישוב עמונה ולהסדרת היישוב על ההר. לאחר לבטים ארוכים, תושבי עמונה הסכימו למתווה, שהמשמעות המאוד כואבת שלו הייתה הריסת הבתים שלהם ומעבר לבתים חלופיים".

בוארון הבהיר: "אנחנו קוראים הערב הזה לחברינו ומבקשים מהם החל מתחילת השבוע הבא לבוא לעמונה ולומר לדרג המדיני - יישוב יהודי בן 20 שנים לא נמחק מעל פני האדמה". לדבריו, "300 נפשות לא נזרקות ככה סתם מהבית. באותו יום, ביישוב הסמוך לנו בעפרה אמורים להרוס תשעה בתי אבן". הוא סיכם: "תמיד אמרנו שעמונה זה אבן הדומינו הראשונה, והגיע הזמן לעשות סטופ לתהליך הזה ולעצור את ההרס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"ייעשה הכול כדי שעמונה תישאר על ההר". עמונה/ניב אהרונסון

הרב חיים דרוקמן, מבכירי הציונות הדתית, טען כי "פינוי עמונה זה עוול. שום דבר לא יכול להצדיק את זה". לדבריו, "ייעשה הכול כדי שעמונה תישאר על ההר. ההצעה הזאת של חוק ההסדרה היא בוודאי קיימת ועומדת". הוא הוסיף: "אנחנו נמשיך ונבנה ביהודה ושומרון. אף אחד לא יוציא אחתנו מכאן. אנחנו נמשיך ונבנה כי זו ארצנו".

פינוי עמונה היה אמור להתרחש בחודש דצמבר האחרון, אולם לאחר שהושג מתווה פינוי מול התושבים על ידי בג"ץ אושרה דחייתו עד לתחילת החודש הבא. בשבוע האחרון דווח כי מתווה נכסי הנפקדים נתקל בקשיים בירוקרטיים וחוקיים במימושו, וראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ אף הודיע לשרי הליכוד כי הוא אינו אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully