וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה לקדם את חוק ההסדרה: יובא לקריאה שנייה ושלישית השבוע

28.1.2017 / 23:54

ראש הממשלה הנחה את יו"ר הקואליציה ביטן להביא את החוק השנוי במחלוקת להצבעה במליאת הכנסת, בהמשך לוועדה שאמורה לדון בנושא ותתכנס ביום שני. ראש הסגל בלשכתו נועד עם אנשי ההתנחלות עפרה בפעם השנייה

צילום: יותם רונן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (שבת) את יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) להביא השבוע את חוק ההסדרה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, בהמשך להצבעה בוועדה המיוחדת שהוקמה לדון בנושא שצפויה להתקיים ביום שני בבוקר. בפגישה שקיים הערב ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, יואב הורביץ, עם אנשי ההתנחלות עפרה, סיפר הורביץ לתושבים על תמיכתו של ראש הממשלה בקידום חוק ההסדרה, בהמשך להחלטת יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט להחזיר את החוק לסדר היום של ועדת חוקה.

מדובר בפגישה שניה שמקיים הורביץ עם אנשי עפרה, בניסיון למנוע עימות אלים בעת פינוי תשעת הבתים שבג"ץ קבע שיש להרוס עד תחילת פברואר. בפגישה הקודמת עדכן הורביץ כי נתניהו הנחה לקדם תוכנית בנייה ל-68 יחידות דיור בעפרה במקום הבתים שייהרסו.

עמונה, ינואר 2017. ראובן קסטרו
מטרת החוק היא הסדרה בדיעבד של בתים שנבנו על קרקעות פרטיות. עמונה/ראובן קסטרו

חוק ההסדרה נועד להכשיר בדיעבד מאות בתים בהתנחלויות, הבנויים על קרקע פלסטינית פרטית, ובמקור הוא נולד כדי לייצר אפשרות משפטית שתמנע את פינוי עמונה ותשעת הבתים בעפרה. עם זאת, בגרסתו הנוכחית הוא אינו חל על מאחזים ובתים שיש לגביהם פסקי דין חלוטים של בית המשפט העליון, לנוכח התנגדותו של יו"ר כולנו, משה כחלון, לסעיף הרטרואקטיבי בחוק, מחשש לפגיעה ברשות השיפוטית.

הנהגת עפרה קראה לפני כשבוע לשביתת רעב מול הכנסת מחר, בדרישה כי הממשלה תימנע מהרס הבתים, מהלך המתוכנן לצאת לפועל עד ל-8 בפברואר. בהודעה מטעם ההתנחלות נמסר כי על אף שהצהרתו של ראש הממשלה בנושא מחוייבותו להתיישבות ביהודה ושומרון התקבלה בברכה, יש להעדיף מעשים על פני הצהרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
עמונה, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

ההודעה מגיעה גם על רקע הכרזתם של תושבי המאחז עמונה השבוע על חידוש מאבקם הציבורי למנוע את פינויים, לאחר שהמתווה החלופי להעתקת מבני המאחז לגבעה סמוכה לא יצא לפועל. יו"ר מטה המאבק של תושבי המאחז, אביחי בוארון, קרא: "לא נותר לנו אלא להודיע על חידוש המאבק למנוע את הריסת היישוב עמונה".

לדבריו, ההחלטה התקבלה "לאחר לבטים רבים", ולאחר ש"ההסכם עם תושבי עמונה הופר". בוארון התייחס למתווה החלופי, ואמר: "היום, 36 ימים לאחר החתימה על ההסכם ו-14 ימים לפני המועד לפינוי עמונה, בניגוד למה שנאמר בהסכם, נכון לעכשיו לא החלו העבודות. הדרג המדיני כשל במימוש ההסכם הזה ולא עמד בהתחייבויות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully