וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איום השביתה: הארגונים החברתיים ינהלו מו"מ על המעונות

13.12.2017 / 13:12

נציגי הארגונים החברתיים המפעילים את מעונות היום איימו להשבית מחר את הלימודים, במחאה על תנאי העבודה. שר הרווחה כץ ביקש מהארגונים לדחות את השביתה כדי לנהל משא ומתן מרתוני מול האוצר, והשביתה לא תתקיים

עריכה: שניר דבוש

ארגונים חברתיים איימו להשבית מחר (חמישי) את הלימודים במעונות היום. ארגוני נעמת, ויצ"ו, אמונה, נאות מרגלית, נשי חירות ובית יעקב קיימו ישיבת חירום עם שר הרווחה חיים כץ ומנכ"ל המשרד אביגדור קפלן, בניסיון לפתור את המשבר במעונות היום, בהם לומדים יותר מ-40 אלף פעוטות ברחבי הארץ. במהלך הפגישה ביקש כץ לדחות את הפגישה כדי לקיים משא ומתן מרתוני, והארגונים נעתרו, כך שהשביתה נדחתה לעוד שבועיים.

הארגונים דורשים להגדיל תקנים בכוח האדם, שיביא להוספת מטפלת בכל כיתה. היום עומד מצב כח האדם על מטפלת אחת על כל שישה תינוקות (עד שנה ושלושה חודשים), תשעה פעוטות (עד שנתיים), או 11 פעוטות שנגמלו (עד שנתיים ותשעה חודשים).

עוד בוואלה! NEWS:
עובדי ויצו מאיימים לשבות: "נלקחנו כבני ערובה לניהול בזבזני"
בגלל הרפורמה של כחלון: ויצו תפסיק להפעיל צהרונים באזור המרכז
ממשלת ישראל, תתעוררי – התפרצות הכלבת הורגת את הצפון

מעונות יום במגזר הבדואי. מערכת וואלה!
ארגונים חברתיים מאיימים: מחר שביתה במעונות היום/מערכת וואלה!

במשרד העבודה והרווחה תומכים בדרישה, אך מסבירים כי משרד האוצר הוא שמונע את העברת התקציב. בשנה שעברה הארגונים איימו בהשבתה בשל תנאי העסקת המחנכות במעונות, והמשבר הסתיים בתוספת שכר למטפלות. הארגונים התריעו כי השכר הוא חלק אחד מהבעיה בתחום המעונות, וכי תנאי העבודה הם גורם מרכז נוסף בחוסר היכולת לגייס עובדות שיישארו במערכת לטווח ארוך.

העברת התקציב לתקינה חסרה תלויה במשרד האוצר, שעושה את השכלול של כמה מטפלות צריכות להיות ביחס למספר הילדים. במשבר הצהרונים משרד האוצר קבע הוספת סייעת לגנים אך במקרה של מעונות היום טרם ייצרו תקינה הולמת לכמות ההולכת וגדלה של ילדים.

"המשרד תומך בחלק ניכר במאבק לתוספת תקציב ומקווה כי תמצא אוזן קשבת שתבטל את השביתה. בשנתיים האחרונות הוביל שר העבודה והרווחה כץ פרויקט בנייה מסיבי של מאות מעונות יום. לאחר האצת הבינוי, הגיע הזמן שהאוצר יתגבר תקינת והכשרת מטפלות", מסר משרד הרווחה. משרד האוצר לא מסר תגובה לטענות.

עוד באותו נושא

בוטלה השביתה בוויצו: מעונות היום יפעלו כסדרם ביום ראשון

לכתבה המלאה
ישיבת ארגונים חברתיים עם נציגי משרד העבודה והרווחה ברקע משבר מעונות היום. -, מערכת וואלה! NEWS
ישיבת הארגונים עם השר כץ/מערכת וואלה! NEWS, -

בחודש מאי איימו עובדי ארגון ויצו להשבית מעונות, במחאה על אי תשלום תוספות השכר למטפלות ולמבשלות, ושופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אופירה דגן, הורתה להנהלה לשלם את התוספות במלואן באופן מידי, מכוח ההסכם שנחתם עם משרד הרווחה והאוצר. בשל כך, בוטלה השביתה, ונציגת העובדים רחל מירון הסכימה להקפיא את המחאה, ולהיכנס למשא מתן על תכנית הבראה, זאת, לדבריה, "בתנאי שההנהלה תנהג בתום לב ובשקיפות".

(עדכון ראשון 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully