וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ויצו מאיימים לשבות: "נלקחנו כבני ערובה לניהול בזבזני"

3.5.2017 / 23:32

187 מעונות היום של הארגון צפויים להישאר סגורים ביום ראשון, במחאה על עיכוב כספים מהמדינה שנועדו להעלאת שכר המטפלות - ומשמשים, לטענת העובדים, לכיסוי גרעונות. ההנהלה: "צעד לא אחראי, פועלים לקדם הידברות". משרד הרווחה: "מצפים שהתקציב יגיע ליעדו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעון ויצו. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועד עובדי ויצו הודיע הערב (רביעי) על השבתת 187 מעונות היום של הארגון ביום ראשון הקרוב. לטענת העובדים, ההנהלה לא העבירה להם כסף שהתקבל ממשרד הרווחה להעלאת שכר המטפלות, ואילו המשרד לא אוכף את העברת הכסף - ובכך ההסכם שהושג בנושא לפני כחצי שנה אינו ממומש.

העובדים מאשימים כי ההנהלה משתמשת בשבעה מיליון השקלים שהתקבלו מהמדינה לצורך כיסוי גרעונות. "הנהלת ויצו משתמשת בעובדי הארגון ובכ-14 אלף ילדי המעונות כבני ערובה לניהול הבזבזני שלה", נמסר מהוועד.

חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
"התקציב הועבר במלואו". שר הרווחה כץ/ניב אהרונסון

לפני כשלושה חודשים הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ על סיכום שהושג מול נציגי האוצר וראשי ארגוני מעונות היום בדבר תוספת שכר למטפלות ולמבשלות במעונות היום המוכרים על ידי המשרד, בשווי של כ-50 מיליון שקל. ההעלאה הייתה אמורה לסייע בגיוס מטפלות חדשות, לשימור מטפלות ותיקות ולהגדלת היקף המטפלות שעברו הכשרה. על פי העובדים, למרות הודעה זו, דבר לא נעשה בפועל.

יו"ר הוועד רחל מירון האשימה כי יו"ר ויצו רבקה לזובסקי מסרבת להיפגש עם נציגות העובדים. לדבריה, בפגישה עם המנכ"ל יגאל דקל, בתגובה להודעת העובדים על השבתת המעונות, "הוא ענה כי מצדו שלא נפתח אותם. בלית ברירה, אנו נאלצים לקבל את הצעתו".

כ-3,500 עובדים צפויים לקחת חלק בשביתה, שתכלול את המעונות הרב תכליתיים של הארגון, את בתי הספר, את הסניפים ואת עובדי המנהלה. העובדים, שזוכים לתמיכת ההסתדרות, מוחים גם על הפיטורים בארגון, הפחתת דמי ההבראה והביגוד, הפחתת העלאות השכר העתידיות ועיכוב הקידום בדרגות.

גן הילדים הגן הראשון שלי בבאר יעקב – ילדי הגן פונו לבית חולים בעקבות אכילת טונה. לירון מולדובן
"צעד לא אחראי". גן ילדים/לירון מולדובן

מהנהלת ויצו נמסר בתגובה: "מדובר בצעד לא אחראי, שהראשונים להיפגע ממנו הם אלפי הורים וילדיהם, נוער בסיכון, נשים נפגעות אלימות ואוכלוסיות במצוקה ברחבי הארץ. הארגון, המצוי בתהליכי התייעלות, פועל לקדם הידברות מול הוועד על מנת להוציא אל הפועל את הסכם כץ, ומבקש במקביל לקדם פתרונות נוספים. אנו מצרים על מצג השווא לפיו אנו מתנים את קבלת תוספת השכר בקיום התייעלות ארגונית, ופונים לוועד לחזור ולשוב אל שולחן הדיונים בהקדם".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "לא נקבל מצב שבו תקציב שהקצנו והעברנו לטובת הגדלת שכר המטפלות לא יגיע ליעדו. במסגרת הסכם תקדימי לשיפור שכר המטפלות והמבשלות, השיג השר חיים כץ תוספת משמעותית לשכרן שנעה בין 300 ל-400 שקל בחודש ומסתכמת בכ-53 מיליון שקל. התקציב הועבר במלואו לארגונים, ואנו מצפים שעדכון השכר יתבצע ללא כל עיכוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully