וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב נגד התאגיד, טייק 2: "יש להם אג'נדה להפיל את הממשלה"

4.5.2017 / 2:29

גורמים שנכחו בישיבת הממשלה סיפרו כי שרת התרבות זעמה על המתווה לפיצול חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי, שמסמיכה מועצה ציבורית לבחור את מנהליה: "למה נבחרנו, שהשופטים ימנו אנשים?". השר הנגבי השיב לה: "המודל לא השתנה מהחוק הקודם"

צילום: מיכאל שמש, עריכה: יוסי אלטר

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, תקפה אתמול (רביעי) את תאגיד השידור הציבורי בישיבת הממשלה, שבה אושרה הצעת החוק לפצל ממנו את חטיבת החדשות לתאגיד נפרד. "להנהלת התאגיד יש אג'נדה להפיל את הממשלה", אמרה רגב, "מה התאגיד שווה אם הציבור לא שולט בו? 700 מיליון שקלים מנוהלים על ידי מי, אנשים שאין עליהם פיקוח?".

לדברי גורמים שנכחו בישיבה, רגב זעמה על המודל המוצע להקמת תאגיד החדשות החדש, ולפיו המינויים הבכירים בו ימונו על ידי מועצה ציבורית בראשות שופט. "למה נבחרנו, שהשופטים ימנו אנשים? זה לא אמור להיות מנוהל על ידי מועדון פרטי של מישהו", אמרה רגב.

השר צחי הנגבי, ממלא מקום שר התקשורת, ענה לדברים: "על מנת שנתגבר על הצווחות, המודל לא השתנה מהחוק הקודם". רגב השיבה: "המינויים האלה עובדים רע, אין פיקוח על זה. חבל מאוד שהגעתם למצב הזה. זה תאגיד רע שבנוי רע ומנוהל רע. חטיבת חדשות שמנוהלת באותו הדפוס כמו התאגיד".

שרת התרבות מירי רגב  בישיבת הממשלה היום 3 במאי 2017. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
רגב בכניסה לישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

השר זאב אלקין פנה לשר האוצר, משה כחלון, כדי לשמוע את עמדתו בנושא. כחלון השיב: "מה אתם רוצים ממני? זה חוק של צחי (הנגבי, ט"ש). אתם הבאתם את החוק הזה, תשנו, תעשו מה שאתם רוצים".

בחודש מרץ פרץ משבר קואליציוני בין כחלון לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שדרש לסגור את התאגיד ולהמשיך את פעילותה של רשות השידור הישנה. המשבר הסתיים בהסכמה לדחות את עליית שידורי התאגיד ל-15 במאי, במקום 30 באפריל כפי שנקבע בחוק הקודם, ולפצלו באופן שיוציא את חטיבת החדשות מידיהם של המנכ"ל אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר.

הקואליציה החלה היום את תהליך החקיקה לפיצול התאגיד, תחת לוח זמנים צפוף במיוחד. הממשלה אישרה את החוק והסמיכה את ועדת השרים לחקיקה להמשיך את הליך אישורו, כדי למנוע את האפשרות להגשת ערר. מליאת הכנסת תכונס לישיבת פגרה מיוחדת כדי להניח את הצעת החוק, ומחר בערב החוק צפוי לעלות להצבעה בקריאה ראשונה. חברי סיעות האופוזיציה הודיעו כי יחרימו את ההצבעה על הצעת החוק.

ההליך ינוהל במתכונת בזק, בניסיון להשלימו עד 15 במאי. בליכוד שואפים לדחות את עליית שידורי תאגיד בשבועיים נוספים, והסוגיה צפויה לעלות כבר בימים הקרובים בדיוני הוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך החוק בראשות יו"ר הקואליציה, דוד ביטן.

יו"ר סיעת כולנו, רועי פולקמן, אמר היום בערוץ הכנסת כי "אם נראה שזה עניין טכני של כמה ימים, לא נתנגד. אבל בגדול, תאגיד החדשות יכול להתחיל ב-15.5".

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה נגד סגירת התאגיד, מול קריית הממשלה בחודש שעבר/ראובן קסטרו

שר הביטחון אביגדור ליברמן העלה אף הוא הסתייגויות בנוגע לחוק החדש בישיבת הממשלה היום, ודרש להעביר את תחנות הרדיו בשפה זרה לאחריות תאגיד החדשות החדש. בחוק המוצע התחנות נותרות תחת אחריות התאגיד המקורי. בנוסף, דרש ליברמן התחייבות לעוד 25 תקנים להפעלת רדיו רק"ע בשפה הרוסית. לקריאה הצטרף השר איוב, שאמר: "חשוב שכל השידורים בכל השפות יעברו לתאגיד החדשות החדש ובכך יישמר גם עיקרון השוויון".

(עדכון ראשון: 21:50)

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully