וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה של חתן התנ"ך העולמי מתמוגג: "אנחנו הסיירת של החידון"

3.5.2017 / 18:45

בועז חדד, שתלמידו באורט מעלות שגיב לוגסי הוא הזוכה הראשון זה 30 שנה שלומד במוסד ממלכתי, סיפר לוואלה! NEWS: "לפני שנתיים זכינו במקום הראשון בחידון הארצי, ועכשיו שגיב הצליח לפרוץ עוד מחסום". חתן השמחה עצמו אמר: "עכשיו אני צריך להשלים את מה שהפסדתי בביה"ס"

יממה חלפה מאז הזכייה של שגיב לוגסי בחידון התנ"ך העולמי ובביתו שבמעלות-תרשיחא, הוא והוריו ניסו היום (רביעי) לעכל את התואר היוקרתי. "אני צריך כמה ימים להירגע, ואז אתחיל לחזור לאט לאט לשגרה", אמר לוואלה! NEWS לוגסי, חתן החידון הראשון זה 30 שנים שמגיע מבית ספר ממלכתי.

בבית המשפחה, שלמרגלותיו שוכנים שמורות נחל קורן ונחל כזיב, מספר לוגסי שהתכונן לחידון במשך שנתיים, ובחודשיים האחרונים אף לקח חופשה מהלימודים כדי להקדיש ללימודי התנ"ך בין 12 ל-14 שעות ביום. "ללימודים אני אחזור רק בעוד שבוע, אני חייב לנוח קצת עכשיו", סיפר. "אחר כך אתחיל להשלים את החומר שהפסדתי".

זוכה חידון התנ"ך העולמי, מעלות-תרשיחא, 3 במאי 2017. אבי אוחיון, צילום מסך
רוצה להיות מהנדס תוכנה. שגיב לוגסי/צילום מסך, אבי אוחיון

הכניסה לביתו של שגיב ורחוב מגוריו קושטו אתמול, עם זכייתו, בסרטים צבעוניים, שנראים למתבונן מהצד כמו קישוטים שגרתיים ליום העצמאות – אך הם הוקדשו לחתן חידון התנ"ך העולמי. עם חזרתם לעיר, הסמוכה לגבול עם לבנון, חיכו לבני המשפחה ראש העירייה, רב העיר ועוד עשרות חברים, מכרים ותושבים. החגיגות העירוניות יגיעו לשיאן הערב, באירוע במרכז המוסיקה של מעלות-תרשיחא.

בבית הספר שבו לומד לוגסי, "אורט מעלות", מכינים תלמידים לחידוני התנ"ך כבר 11 שנים. "שנה אחר שנה התלמידים שלי זוכים בחידון התנ"ך של מחוז הצפון", סיפר בועז חדד, המורה של לוגסי. "לפני שנתיים זכינו במקום הראשון בחידון הארצי, ועכשיו שגיב הצליח לפרוץ עבורנו גם את הגבול העולמי. הפכנו לסיירת של חידון התנ"ך, הנבחרת הכי טובה שיש, שלומדת בכיף ובשעות לא שעות. למדנו בכל שבוע עד שהיינו סמוכים לכניסת השבת".

חדד הבהיר כי העובדה שלוגסי אינו מגיע מחינוך דתי לא משפיעה על הקשר שלו לתנ"ך. "אני כל כך כועס על אלה שאומרים שתלמידים כמו שגיב שלומדים לחידון התנ"ך לומדים את הכתוב רק בעל פה, ולא מבינים את המהות ואת התוכן", אמר. "אם תלמיד לא היה מבין את המשמעות של הפסוק, היה קשה לו לקלוט את הפסוק".

בנוגע לרקע שממנו מגיע חדד, שאינו חובש כיפה, סיפר: "אני תימני, וכמו יתר התימנים גם אבי היה נותן לי לקרוא את התנ"ך לפי טעמי המקרא, אבל הוא לא היה מסביר לי מה מסתתר מאחורי הכתוב, מה זה אומר. זה סקרן אותי מאוד". לדבריו, "אמרתי לעצמי שעם הזמן אני אלמד את התנ"ך יותר לעומק"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זוכה חידון התנ"ך העולמי, מעלות-תרשיחא, 3 במאי 2017. אבי אוחיון, צילום מסך
"זוכים שנה אחר שנה". המורה בועז חדד/צילום מסך, אבי אוחיון

מנכ"ל רשת אורט, צבי פלג, הוסיף כי זו גאווה גדולה שתלמיד תיכון חילוני זכה לראשונה אחרי 30 שנים בפרס היוקרתי. "אנחנו גאים שתלמידינו משלבים לימודים מעולם הרוח והחברה עם מדע וטכנולוגיה", אמר. "נמשיך ונעמיק בספר הספרים בקרב תלמידי הרשת, על מנת לחזק את השורשים ולהגביר הזהות היהודית".

על המשך הדרך, אמר לוגסי: "לא תכננתי שהעתיד שלי יהיה בתנ"ך, אבל עכשיו אני מתכנן להכין תלמידים לחידון". הוא הוסיף: "יחד עם זאת, התכניות שלי לעתיד היו ונשארו בכיוון אחר לגמרי – אני מתכנן לעסוק בהנדסת תוכנה. עד היום פיתחתי אפליקציות, אחת לעסק של אבא שלי ואחת שקשורה לכל מיני משחקים". הוא סיפר כי על האפליקציה האחרונה הוא אף זכה במקום הראשון בתחרות העולמית של MIT, המכון הטכנולוגי היוקרתי של מסצ'וסטס.

חידון התנ"ך העולמי, ירושלים 2 במאי 2017. שלומי אמסלם, מערכת וואלה! NEWS
לוגסי עם ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך בנט/מערכת וואלה! NEWS, שלומי אמסלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully