וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת החניונים יוצאת לדרך: מהיום תשלמו פחות בבתי החולים

השינוי המקיף בתעריפי החניונים בבתי החולים הממשלתיים, שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, נכנס החל מהיום לתוקפו. התעריף המקסימלי ליממת חניה נקבע על 20 שקלים, ויותר מטופלים ומבקרים זכאים לפטור מתשלום. בית החולים איכילוב בתל אביב לא נכלל ברפורמה

פינוי פצועי הפיגוע בקריית גת לבית החולים ברזילי. נובמבר 2015. בני בן סימון,
מי שמגיע בלילה כבר לא ישלם תעריף כפול. בית החולים ברזילי/בני בן סימון

הרפורמה של משרד הבריאות בתעריפי החניונים בבתי החולים הממשלתיים נכנסה היום (רביעי) לתוקף, ובמסגרתה נקבע תעריף אחיד של 20 שקלים ליממת חניה. כמו כן, הורחב מעגל בעלי ההיתרים לקבלת פטור מלא מתשלום חניה בבתי החולים, ובני משפחה של מטופלים המאושפזים למשך יותר משבועיים יקבלו גם הם פטור מתשלום על שימוש בחניון.

הרפורמה, שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS בחודש דצמבר האחרון, תקפה לבתי החולים הציבוריים המחזיקים בבעלותם חניונים לרווחת ציבור המטופלים ובני משפחותיהם. עם זאת, חניונים פרטיים, כמו זה שבבית החולים איכילוב בתל אביב, אינם כלולים בה. עלות הרפורמה נאמדה על ידי משרד הבריאות בכ-25 מיליון שקלים לבתי החולים, הנמצאים ממילא בגירעון כספי מתמשך.

עוד בוואלה! NEWS:
"יכול היה להיגמר באסון": שרשרת מגנטים הוצאה בניתוח מבטנו של פעוט
"שערורייה": עשרות איברי פלסטינים מוחזקים בישראל בניגוד להנחיות
חודשו מענקי הרופאים: יעברו לפריפריה – ויקבלו חצי מיליון ש"ח

בית החולים רמב"ם הבוקר לאחר שחייל נפצע בג'נין , 26 בינואר 2017. ערן גילווארג
משפחות חיילים מאושפזים לא ישלמו. רמב"ם בחיפה/ערן גילווארג

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר היום: "כפי שהודענו, הורדנו את מחירי החניה בבתי החולים וצמצמנו את משך זמן האשפוז המזכה את בני המשפחה לקבל שירותי חניה מוזלים בבתי החולים". לטענתו, "מדובר במהלך חברתי חשוב. אין כל סיבה שביקור בבית חולים יהיה כרוך בהוצאה כספית מיותרת על חניה". מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, הוסיף כי "מדובר בצעד חיוני שיוריד את עלויות של החולים ובני משפחותיהם וישפיע על כל כיס של כל משפחה ישראלית".

עד לחוזר המנכ"ל שנחשף בחודש דצמבר ונכנס לתוקפו ב-1 במאי, במרבית החניונים בבתי החולים גבו סכום לא אחיד, בין 15 ל-36 שקלים, עבור יממת חניה. כמו כן, התעריף חושב על פי תאריך, ולא על פי חישוב של 24 שעות מרגע כניסת כלי הרכב לחניון. כך, למשל, גם בחניונים שבהם התעריף היה נמוך יחסית, מבקרים או מטופלים שנכנסו לחניון זמן קצר לפני חצות ונותרו בו כמה שעות נדרשו לשלם על שתי יממות חניה. כעת, נקבע תעריף מקסימלי אחיד בגובה 20 שקלים, וספירת 24 שעות תחל מרגע כניסת הרכב למתחם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר הבריאות יעקב ליצמן בישיבת הממשלה היום 3 במאי 2017. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"מהלך חברתי חשוב". ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

כמו כן, חברי עמותות ומתנדבים המסיעים מטופלים, כמו גם עובדים בארגוני בריאות, זכאים כעת לפטור מלא מתשלום חניה בחניוני בתי החולים, בכפוף לאישור ההנהלה. כך גם מי שמוגדר מורשים ותיקים, כמו מטופלים אונקולוגיים, מטופלי דיאליזה ומלוויהם ומטופלים אמבולטוריים הנדרשים להגיע לטיפול רצוף של חודש לפחות, והורי פגים מאושפזים, נכים, מוניות או אמבולנסים המסיעים חולים, בני משפחה של חיילים מאושפזים, כלי רכב צבאיים בתפקיד, משפחות שהשירות הסוציאלי של בית החולים המליץ עליהם לקבלת פטור ועובדי משרד הבריאות.

בני משפחה המבקרים מטופלים המאושפזים לתקופה של יותר משבועיים פטורים, במסגרת הרפורמה החדשה, מתשלום חניה בבתי החולים החל מהיום ה-14 לאשפוז. זאת, בניגוד לנוהל הקודם, המאפשר פטור כזה רק החל מחודש אשפוז.

הנהלים החדשים חלים על בתי החולים הממשלתיים – שיבא בתל השומר, וולפסון בחולון, הלל יפה בחדרה, רמב"ם בחיפה, בני ציון (רוטשילד) בחיפה, המרכז הרפואי לגליל בנהריה, זיו בצפת, פוריה בטבריה, ברזילי באשקלון ואסף הרופא (על שם יצחק שמיר) בצריפין. בתי החולים הציבוריים תחת אחריות "שירותי בריאות כללית" אינם מחויבים בשלב זה בהוראות הרפורמה, אולם במשרד הבריאות הבהירו כי הם יוכפפו לנהלים החדשה בשלב מאוחר יותר. בתי החולים הפרטיים מוחרגים אף הם מהנהלים, ואינם נתונים לפיקוח של תעריפי החניונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully