וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשו מענקי הרופאים: יעברו לפריפריה – ויקבלו חצי מיליון ש"ח

חמישה חודשים לאחר שבוטל ללא התרעה, חודש מתווה התמריצים לרופאים המומחים שייקלטו בבתי החולים בפריפריה – והיקפו 11.5 מיליון שקלים. על פי המתווה, רופאים מומחים ופסיכיאטרים שיבחרו להעתיק מקומם הרחק מהמרכז לשש שנים לפחות יזכו למאות אלפי שקלים

צילום: יותם רונן, שלומי גבאי ושי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

משרד הבריאות ומשרד האוצר פרסמו היום (שלישי) את מתווה התמריצים לרופאים מומחים שייקלטו בבתי החולים בפריפריה – שהיקפו 11.5 מיליון שקלים. חמישה חודשים לאחר שבוטלו המענקים הכספיים למתמחים בבתי חולים הרחוקים ממרכז הארץ, מה שעורר סערה במערכת הבריאות, הוצגה היום התכנית שתיכנס לתוקפה החל מ-1 באוגוסט הקרוב, ובמסגרתה יזכו הרופאים המומחים שיתרחקו מגוש דן למענק בגובה של 575 אלף שקלים, שיינתן להם בשלוש פעימות.

על פי המתווה, 33% מהמענק יינתנו לרופאים שיחתמו על כתב התחייבות בשנה והסכום המלא יינתן עד שלוש שנים מרגע החתימה. מומחים צעירים, כלומר שנמצאים בתקופת חמש השנים הראשונות ממועד סיום ההתמחות הבסיסית שלהם, במחלקות הפסיכיאטריות בבתי החולים הכלליים בפריפריה, ייהנו ממענק בשווי של 143,750 שקלים, גם הוא יינתן להם תוך שלוש שנים ובשלוש פעימות. רופאים מומחים ברפואת משפחה בפריפריה יהיו זכאים למענק של 287,500 שקלים, אך בכפוף להמלצת מנהל המחלקה ולמעבר בחינת שלב א' בהצלחה.

עוד בוואלה! NEWS:
פועל שנפגע בגבו מקריסת קיר עבר ניתוח פורץ דרך בסיוע רובוטים
"בית חולים לדובים": המטופלים המפתיעים של הסטודנטים לרפואה בגליל
דוח: תוחלת החיים של הישראלים גבוהה, אך איכות חייהם בירידה

בית חולים. ערן גילווארג
המענקים יחולקו בשלוש פעימות על פני שלוש שנים/ערן גילווארג

מדובר בתכנית תמריצים מחודשת, אך חדשה עבור הרופאים שזכאים להשתתף בה: מומחים שקיבלו כבר בעבר מענקים לא זכאים למענקים נוספים. בנוסף, מענקים יינתנו רק לרופאים שנקלטו בבתי החולים במהלך 2017. תנאי מרכזי למענק יהיה התחייבות מצד הרופאים לשש שנות עבודה בבית החולים. רק רופאים חדשים בפריפריה יזכו למענק – לאחר שלפחות שנתיים לא עבדו בבתי חולים ציבוריים הרחק מהמרכז.

"המענקים יינתנו למומחים בפריפריה בלבד, תוך מתן גמישות מרבית למנהלי בתי החולים על מנת ליצור מערכת תמריצים אפקטיבית למשיכת כוח אדם איכותי למוסדות שבניהולם, וזאת תוך מתן עדיפות לרופאים מומחים שיעברו לעבוד בפריפריה", נכתב בגוף ההודעה שנשלחה למנהלי בתי החולים הפריפריאליים, שנמצאים במצוקת כוח אדם קשה במקצועות רבים.

בתי החולים הציבוריים שנכללים בתכנית המענקים הם ברזילי שבאשקלון, שיזכה ל-3.450 מיליון שקלים מהתקציב, בית החולים גליל מערבי שבנהריה עם סכום זהה, בית החולים פוריה שבטבריה עם תקציב תמריצים בשווי 2.875 מיליון שקלים, בית החולים זיו שבצפת עם תקציב זהה, ובית החולים שוהם פרדס חנה עם תקציב תמריצים של 575 אלף שקלים. בתי החולים הפסיכיאטריים בפריפריה שיתומרצו הם בית החולים "באר שבע", עם תקציב של 575 אלף שקלים, בית חולים מזרע שבעכו עם תקציב זהה, בית חולים "לב השרון" עם תקציב של 287,500 שקלים ובית חולים שער מנשה עם תקציב זהה. כל בתי החולים יידרשו לשלוח תכנית תמריצים לאישור משרד הבריאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בית חולים. ערן גילווארג
רק רופאים חדשים בפריפריה יזכו למענק/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully