וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכול היה להיגמר באסון": שרשרת מגנטים הוצאה בניתוח מבטנו של פעוט

הפעוט הובהל לבית החולים לאחר שהקיא וחש ברע, אולם הטיפול הבהול בבית החולים שניידר עבר בשלום. אמו טענה: "בחו"ל הוציאו את המשחק הזה, ופה זה נמכר חופשי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עכשיו הוא בסדר". השרשרת המגנטית שבלע הפעוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעוט בן שנתיים הובהל לאחרונה לבית החולים לילדים שניידר שבפתח תקווה לאחר שחש ברע והקיא. לאחר בדיקות רפואיות גילו הרופאים כי הוא בלע שרשרת ובה 40 מגנטים, שהוצאה מבטנו בניתוח.

"הוא לא הרגיש טוב, הוא הקיא המון. הגענו בכלל לבית החולים בגלל התייבשות", סיפרה רחל, אמו של הפעוט. "עשו לו צילום ואז ראו שיש לו את השרשרת הזאת בגוף. אנחנו לא יודעים כמה זמן השרשרת הייתה שם בפנים. זה משחק ילדים מאוד פופולרי".

לאחר שעבר את הניתוח בשלום, אין סכנה למצבו הבריאותי של הפעוט אך רחל מאשימה דווקא את חברת הצעצועים באירוע, שיכול היה להיגמר באסון. "אמרו לי שבחו"ל הוציאו את המשחק הזה מהתקן ופה בארץ זה נמכר חופשי. אני חושבת שמכון התקנים חייבים להוציא את זה מהתקן בארץ. זו שרשרת מאוד מסוכנת", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
"שערורייה": עשרות איברי פלסטינים מוחזקים בישראל בניגוד להנחיות
פועל שנפגע בגבו מקריסת קיר עבר ניתוח פורץ דרך בסיוע רובוטים
"חולמים לנשום": הפוסט המרגש של הורים לתאומים שסובלים מתסמונת נדירה

בית החולים שניידר לרפואת ילדים. פתח תקווה, מאי 2015. ראובן קסטרו
"הפעוט עבר כמה צילומים". בית החולים שניידר/ראובן קסטרו

הצוות הרפואי בבית החולים חשד כי הסיבה למצבו הקשה של הפעוט היא חסימת מעיים, והעביר אותו סדרה של בדיקות. "קראו לי ישר למחלקה, אחרי שהצילום העלה ממצאים שישנה שרשרת עם כ-40 מגנטים בגוף של הילד", סיפרה ד"ר אדריאנה ניקה, כירורגית ילדים בכירה בשניידר. "בגלל שהאימא אמרה שאין שום סיכוי שיש בבית מגנטים אז חשבנו בהתחלה שהוא בלע שרשרת קטנה רגילה, אבל במשך 24 שעות הוא עבר מספר צילומים בבטן וראינו שאין תזוזה".

"השרשרת לא זזה וזה כבר לא סביר לשרשרת רגילה", הבהירה ד"ר ניקה. "המגנטים גם גורמים לחורים במעיים, ובחסימת מעיים יש סכנת מוות ממשית כי המעי יכול להתפוצץ". במהלך הניתוח הוצאו כל 40 המגנטים מגופו של הפעוט, והוא שוחרר מבית החולים כעבור כמה ימים ולאחר שהצוות הרפואי וידא כי לא נותרו חלקי מגנטים בגופו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההורים חייבים לעשות את ההפרדה" . השרשרת שהוצאה מגופו של הפעוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בליעת חפצים זרים בקרב פעוטות היא תופעה שכיחה. מוצרים וצעצועים רבים מציינים על גבי האריזה את הגיל המינימלי שבו יכול הילד לשחק במשחק הרצוי, וזאת בכפוף לגודל החלקים ולסכנת החנק הצפויה מכך, ככל שישנה כזו. בישראל קיימים תקנים מחמירים על צעצועים, אולם עדיין מיובאים לישראל צעצועים רבים, באמצעות רשתות השיווק הקמעוניות הרבות בשוק, ללא כל פיקוח.

תעשיית תכשיטי הצעצועים לילדים ולפעוטות עדיין נותרה פרוצה וללא תקינה. לפני ארבעה חודשים פורסם בוואלה! NEWS כי כמות גדולה של תכשיטי ילדים רעילים נמכרים ברשתות אופנה גדולות כמו קסטרו והוניגמן.

רחל, אמו של הפעוט מחתה על מכירת הצעצוע, אולם לדעתה של ד"ר ניקה, שנתקלה במקרים דומים בעבר, האחריות מוטלת קודם כל על כתפי ההורים. "מאוד קשה להוציא את הצעצועים האלו משימוש, גם כי הם מטיבים עם ילדים גדולים, התפתחותית זה טוב לילד. אבל ההורים חייבים לעשות את ההפרדה בין צעצועים של ילדים גדולים לקטנים ולהקפיד עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully