וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריכוזים גבוהים של מתכות רעילות בתכשיטי ילדים: "הורים, זרקו מה שרכשתם"

בבדיקה שערך משרד הבריאות נמצאו חומרים מסוכנים בעשרות פריטים הנמכרים ברשתות גדולות, ובהן "קסטרו" ו"הוניגמן". המשרד דרש להסירם מן המדפים והמליץ להורים לזרוק אותם. בניגוד לתקנות המחמירות בצעצועי ילדים, תחום תכשיטי הילדים נותר ללא פיקוח

חומרים מסוכנים נמצאו בעשרות תכשיטים לילדים. משרד הבריאות, אתר רשמי
"מומלץ להורים לזרוק את התכשיטים שנרכשו". אחד המוצרים שנמצא מסוכן/אתר רשמי, משרד הבריאות

בדיקה שערך משרד הבריאות חשפה היום (רביעי) כי תכשיטים רבים הנמכרים ברשתות אופנה מרכזיות מכילים חומרים המסוכנים לבריאות. הפריטים מכילים ריכוזים חריגים של מתכות רעילות, כגון עופרת וקדמיום, ונמכרים ברשתות גדולות, ובהן "קסטרו", "הוניגמן", "טופ-טן", ו"סוויט גירל שופ". משרד הבריאות דרש להסיר את המוצרים הללו מן המדפים וממליץ לציבור לזרוק את התכשיטים שכבר נרכשו.

על פי תוצאות הבדיקה, שנערכה בשיתוף מכון התקנים הישראלי וחוקרי אוניברסיטת חיפה, במחצית מהפריטים שנבדקו נמצאה חריגה ברמת העופרת. בחלק מהם נמצאו גם רמות גבוהות של ניקל, ארסן וכרום. בכמה מן הפריטים נמצאו ריכוזי המתכות הגבוהים פי אלף מהמותר בתקן האמריקני והאירופי.

במשרד הבהירו כי החומרים מסכנים את בריאות הילדים במגע - כמו הכנסת התכשיט לפה, כפי שילדים נוטים לעשות – אך ענידתם בלבד אינה מזיקה לבריאות.

עוד בוואלה! NEWS:
"הורשע החיל הרוצח": כך מסקר העולם הערבי את הרשעת אזריה
השכנים החדשים של משפחת אובמה: איוונקה טראמפ ובעלה
מסמכים מ-1968 חשפו: ניקסון סיכל במכוון את השלום עם וייטנאם

חומרים מסוכנים נמצאו בעשרות תכשיטים לילדים. משרד הבריאות, אתר רשמי
ריכוזים חריגים של מתכות רעילות. אחד הצמידים שנבדקו/אתר רשמי, משרד הבריאות

בניגוד לתקנות המחמירות בצעצועי ילדים, תחום תכשיטי הילדים נותר פרוץ, שכן לא הוגדר תקן ברור בנושא. הרשתות אינן מחויבות להעביר את המוצרים בדיקת רעלים, ולרוב אינן מודעות למרכיביהם.

"זאת פעם ראשונה שאנחנו עושים מחקר מקיף כזה במוצרים לילדים. לרעלים שיש במוצרים האלו יש השפעה ישירה על בריאות הילדים", אמר פרופ' איתמר גרוטו, ראש מנהל בריאות הציבור במשרד הבריאות. "פנינו למכון התקנים שיעבדו על תקן ישראלי לתכשיטי ילדים. אבל עד שיעשו כזה, ייקח שנה לפחות. דרשנו שיורידו את הפריטים מהמדפים בינתיים, והומלץ לציבור ההורים לזרוק את אלו שנרכשו".

חשיפה לעופרת עלולה לגרום למגוון של השפעות בריאותיות, כולל בעיות התנהגות ולמידה, פגיעה במערכת העצבים ובהתפתחות הקוגניטיבית. כמו כן, חשיפה לקדמיום עלולה לגרום לפגיעה בתפקוד הכליות ולפגיעה בעצמות.

בעקבות הממצאים, פרסם משרד הבריאות המלצות רפואיות. לפיהן, אין צורך במעקב רופא אם הילדים ענדו תכשיט שלא הוכנס לפה, או הוכנס באופן חד פעמי. מנגד, אם יש נטייה להכניס את התכשיטים המדוברים לפה באופן תכוף, רצוי לגשת לרופא שיחליט אם יש צורך בבדיקת ריכוז עופרת בדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully