וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה השביתה בוויצו: מעונות היום יפעלו כסדרם ביום ראשון

4.5.2017 / 22:59

בית הדין לעבודה בתל אביב הורה להנהלת הארגון לשלם את תוספות השכר למטפלות ולמבשלות המעונות באופן מידי, בכפוף להוראת משרד הרווחה. נציגת העובדים הסכימה להקפיא את השביתה והצדדים ייכנסו למו"מ על תכנית הבראה לארגון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצדדים יכנסו למו"מ. מעון יום של ויצו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אופירה דגן הורתה אמש (חמישי) להנהלת ויצו לשלם את תוספות השכר למטפלות ולמבשלות המעונות במלואן באופן מידי, מכוח ההסכם של משרד הרווחה והאוצר. בשל כך, נציגת העובדים רחל מירון הסכימה להקפיא את השביתה שתוכננה ליום ראשון בכל מוסדות הארגון, ולהיכנס למו"מ על תכנית הבראה. זאת, לדבריה, "בתנאי שההנהלה תנהג בתום לב ובשקיפות".

ביום ראשון הקרוב תכנן ועד עובדי ויצו להשבית 187 מעונות יום של הארגון. העובדים טענו כי ההנהלה לא העבירה להם כסף שהתקבל ממשרד הרווחה להעלאת שכר המטפלות, ואילו המשרד לא אוכף את העברת הכסף. העובדים האשימו את ההנהלה בשימוש בשבעה מיליון השקלים שהתקבלו מהמדינה לצורך כיסוי גירעונות. "הנהלת ויצו משתמשת בעובדי הארגון ובכ-14 אלף ילדי המעונות כבני ערובה לניהול הבזבזני שלה", נמסר מהוועד.

מנכ"ל ויצו יגאל דקל מסר אמש בתגובה: "אנו שמחים שהצלחנו למנוע שביתה מיותרת אשר הייתה פוגעת באלפי הורים וילדיהם ואוכלוסיות מוחלשות ומצפים לתחילת ההתדיינות מול הוועד לקידום צעדים ארגוניים שיטיבו הן עם הארגון והן עם עובדיו".

עוד בוואלה! NEWS:
עובדי ויצו מאיימים לשבות: "נלקחנו כבני ערובה לניהול בזבזני"
30 ילדים במעון בי-ם נדבקו בסלמונלה: "משרד הבריאות יושב בחיבוק ידיים"
פרסום ראשון: בתי החולים הונחו להיערך להזנה בכפייה של אסירים שובתי רעב

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
תקציב תוספת השכר למטפלות ולמבשלות במעונות היום: 50 מיליון שקלים/שי מכלוף

לפני כשלושה חודשים הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ על סיכום שהושג מול נציגי האוצר וראשי ארגוני מעונות היום בדבר תוספת שכר למטפלות ולמבשלות במעונות היום המוכרים על ידי המשרד, בשווי של כ-50 מיליון שקלים. ההעלאה הייתה אמורה לסייע בגיוס מטפלות חדשות, לשימור מטפלות ותיקות ולהגדלת היקף המטפלות שעברו הכשרה. על פי העובדים, למרות הודעה זו, עד היום דבר לא נעשה בפועל.

שלשום אמרו במשרד העבודה והרווחה כי לא יקבלו מצב שבו תקציב שהוקצה והועבר לטובת הגדלת שכר המטפלות לא יגיע ליעדו. "במסגרת הסכם תקדימי לשיפור שכר המטפלות והמבשלות, השיג השר כץ תוספת משמעותית לשכרן שנעה בין 300 ל-400 שקל בחודש ומסתכמת בכ-53 מיליון שקל. התקציב הועבר במלואו לארגונים, ואנו מצפים שעדכון השכר יתבצע ללא כל עיכוב", אמרו אז.

(עדכון ראשון: 22:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully