וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המתנות: המיליארדר ג'יימס פאקר נחקר באוסטרליה בחשד לשוחד

במהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה דווח כי עדותו של איש העסקים חיזקה את החשדות נגד נתניהו. בנוסף, נראה כי במשטרה שוקלים לפצל את ההמלצות בתיקים 1000 ו-2000. זאת במטרה לפרסם את עמדת המשטרה בפרשת המתנות לפני כניסת חוק ההמלצות לתוקף

עריכת וידאו:ניר חן

המיליארדר ג'יימס פאקר נחקר באוסטרליה בחשד לשוחד במסגרת פרשת המתנות - כך פורסם אמש (שישי) בחברת החדשות. עדותו, כך העריכו השבוע גורמי משטרה, חיזקה את עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של יוסי מילצ'ן. כמו כן, היא נחשבת משמעותית במיוחד שכן בעתיד, ניתן להניח שפאקר ישמש עד הגנה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נוסף על כך, אמש דווח בחדשות עשר כי המשטרה שוקלת בחיוב לפצל את ההמלצות בתיקים 1000 ו-2000. למרות ההערכות כי תינתן המלצה משותפת בשני התיקים, במשטרה שוקלים לפרסם בקרוב את ההמלצות רק בתיק 1000, המתקדם יותר, לפני כניסת חוק ההמלצות לתוקף. לפי גורם בכיר, התיק מגובש גם מבחינת כתב האישום בו, ועדותו של פאקר חיזקה מאוד את החשדות נגד נתניהו בעבירות מרמה והפרת אמונים.

עוד בנושא
"פאקר חיזק את גרסתו של מילצ'ן": פרטים חדשים מהעדות באוסטרליה
חקירות נתניהו: המיליארדר פאקר מסר עדות לחוקרים באוסטרליה
העוזרת של מילצ'ן: הוזעקתי לספק שמפניות לשרה נתניהו בליל הסדר

ג'יימס פאקר, איש עסקים אוסטרלי. ניו יורק, דצמבר 2015. AP
עדותו חיזקה את החשדות נגד ראש הממשלה. פאקר/AP

היומון "סידני מורנינג הראלד" דיווח אתמול כי תשאולו האחרון של פאקר במסגרת חקירת פרשת המתנות כ"ריאיון" ונערך במלבורן בידי חוקרי המשטרת הפדרלית האוסטרלית. חוקרי משטרת ישראל "האזינו" לחילופי הדברים, אך לא נמסר אם נכחו בחדר החקירות, או צפו בו מחדר סמוך.

בהודעת הבולשת האוסטרלית נאמר שפאקר השתתף בריאיון "מרצונו, כעד בחקירה שמנהלות הרשויות בישראל". דוברו של פאקר אישר כי הוא "רואיין כעד בכוח בחקירה המתנהלת בישראל" והדגיש כי "פאקר אינו חשוד בעבירות פליליות בישראל או באוסטרליה, בכל הקשור בחקירה זו".

עוד באותו נושא

מילצ'ן קנה לשרה נתניהו תכשיטים ב-34 אלף שקל - וקיבל מחזיק מפתחות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
לפאקר ולמילצ'ן היו יחסים הדוקים עמו. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

בנוסף לקשריהם עם נתניהו, טיפחו פאקר ושותפו העסקי ארנון מילצ'ן יחסים הדוקים גם עם ראש המוסד יוסי כהן, בתקופתו כראש המטה לביטחון לאומי בממשלת נתניהו. למילצ'ן היו קשרים עם כהן עוד קודם לכם, בעת שכהן טיפס במעלה המדרג במוסד. למשטרה נמסר בתחילת השנה מידע על יחסים אלה, אך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סירב אז לחקור אותם. לא ידוע אם נושא היחסים עם כהן נכלל ברשימת השאלות שהחוקרים מישראל העבירו לעמיתיהם מאוסטרליה, לקראת גביית עדותו של פאקר.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully