וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירות נתניהו: המיליארדר פאקר מסר עדות לחוקרים באוסטרליה

29.11.2017 / 20:13

אחרי חודשים שבהם לא הצליחה המשטרה לגבות ממנו עדות, נשאל מקורבו של ראש הממשלה על ידי חוקרים מקומיים שקיבלו את השאלות מאנשי להב 433. הוא לא נחקר באזהרה בפרשה שבה חשוד נתניהו בקבלת שוחד

צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי

המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר מסר עדות במסגרת חקירת פרשת המתנות, שבהן חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבלת שוחד. העדות נגבתה אתמול בתיאום עם פאקר, שלא נחקר באזהרה. השאלות הועברו לחוקרים המקומיים על ידי חוקרי יחידת להב 433. הפרסום דווח לראשונה במהדורת חדשות 2 ובמהדורה של ערוץ עשר.

בפרשה מעורב גם המיליארדר הישראלי-אמריקני ארנון מילצ'ן, שלפי החשד הזרים שמפניות וסיגרים למשפחת נתניהו במאות אלפי שקלים. החשד הוא שמילצ'ן הסתייע בפאקר במימון אורח החיים של בני הזוג נתניהו, שטוען כי הייתה זו חלופת מתנות לגיטימית בין חברים. גם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, היה מיודד עם פאקר ומסר עדות על כך בינואר האחרון.

בשבוע שעבר נחקר נתניהו בפעם השישית בפרשת המתנות, המכונה גם תיק 1000, ובפרשת השיחות עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס, המכונה תיק 2000. נתניהו מכחיש את כל החשדות נגדו.

לקריאה נוספת בנושא
עדות העוזרת של מילצ'ן: "שרה ביקשה בקבוקים, ביבי ביקש סיגרים"
העוזרת של מילצ'ן: הוזעקתי לספק שמפניות לשרה נתניהו בליל הסדר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיש העסקים ג'יימס פאקר. לע"מ, AP, עיבוד תמונה
החוקרים הגיעו לאוסטרליה. נתניהו ופאקר/עיבוד תמונה, לע"מ, AP

מערכת היחסים בין הזוג נתניהו לבין אנשי העסקים מילצ'ן ופאקר נחשפה לכאורה בעדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של מילצ'ן, שמוגדרת "אשת מפתח" בחקירה ואינה חשודה בעצמה.

לפי תמלילי חקירתה, שפורסמו מוקדם יותר החודש במהדורות החדשות, היא סיפרה כי רכישת המתנות לא הייתה ביוזמת מילצ'ן או פאקר. שרה היתה מבקשת בקבוקים, ב(ארגזים) של שישה או 12 בקבוקים שמפניה. ביבי היה מבקש סיגרים, וידע גם על כמויות השמפניה שאשתו קיבלה. הנהג של החברה היה נוסע במיוחד לירושלים לספק את הסיגרים והשמפניות", אמרה קליין.

לוואלה! NEWS נודע כי קליין סיפרה בעדותה כי התבקשה להביא ארגז שמפניות לשרה נתניהו במהלך ערב פסח, בדומה לדברים שאמר הנהג של מילצ'ן. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי דבריה חיזקו את העדות של הנהג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully