וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פאקר חיזק את גרסתו של מילצ'ן": פרטים חדשים מהעדות באוסטרליה

30.11.2017 / 10:57

חוקרי המשטרה מעריכים שעדותו של המיליארדר המעורב לכאורה בתיק המתנות נגד נתניהו "נעצה את החשדות" בתיק. החוקרים הציגו בפני פאקר חלקים מעדות העוזרת של מילצ'ן, על חלוקת המימון למתנות למשפחת נתניהו בין שני המיליארדרים

צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי

עדותו של המיליארדר ג'יימס פאקר באוסטרליה חיזקה את עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של יוסי מילצ'ן, כך מעריכים חוקרי המשטרה. החוקרים האוסטרלים הציגו בפני פאקר חלקים מעדותה של קליין, בכל הנוגע לחלוקת כספי מימון המתנות למשפחת נתניהו בינו ובין מילצ'ן. עדותו של פאקר חשובה לחוקרים, מתוך הנחה שבעתיד ישמש עד הגנה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורם המעורה בחקירה טען כי "פאקר נעץ את החשדות בתיק 1000".

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור אמורים לעמת את ראש הממשלה עם העדות כבר בימים הקרובים, ולהציג את עיקרי דבריו של פאקר במטרה לקבל את תגובתו לדברים.

היומון "סידני מורנינג הראלד" דיווח הבוקר (חמישי) כי תשאולו של פאקר, במסגרת חקירת פרשת המתנות של ראש הממשלה הוגדר כ"ריאיון" ונערך במלבורן בידי חוקרי המשטרת הפדרלית האוסטרלית. חוקרי משטרת ישראל "האזינו" לחילופי הדברים, אך לא נמסר אם נכחו בחדר החקירות, או צפו בו מחדר סמוך.

איש העסקים ג'יימס פאקר. AP
"העיד מרצונו". פאקר/AP

בהודעת הבולשת האוסטרלית נאמר שפאקר השתתף בריאיון "מרצונו, כעד בחקירה שמנהלות הרשויות בישראל". דוברו של פאקר אישר כי הוא "רואיין כעד בכוח בחקירה המתנהלת בישראל" והדגיש כי "פאקר אינו חשוד בעבירות פליליות בישראל או באוסטרליה, בכל הקשור בחקירה זו".

בנוסף לקשריהם עם נתניהו, טיפחו פאקר ושותפו העסקי ארנון מילצ'ן יחסים הדוקים גם עם ראש המוסד יוסי כהן, בתקופתו כראש המטה לביטחון לאומי בממשלת נתניהו. למילצ'ן היו קשרים עם כהן עוד קודם לכם, בעת שכהן טיפס במעלה המדרג במוסד. למשטרה נמסר בתחילת השנה מידע על יחסים אלה, אך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סירב אז לחקור אותם. לא ידוע אם נושא היחסים עם כהן נכלל ברשימת השאלות שהחוקרים מישראל העבירו לעמיתיהם מאוסטרליה, לקראת גביית עדותו של פאקר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 26 בנובמבר 2017. רויטרס
נחקר שש פעמים. ראש הממשלה נתניהו/רויטרס

מערכת היחסים בין הזוג נתניהו לבין אנשי העסקים מילצ'ן ופאקר נחשפה לכאורה בעדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של מילצ'ן, שמוגדרת "אשת מפתח" בחקירה ואינה חשודה בעצמה.

לפי תמלילי חקירתה, שפורסמו מוקדם יותר החודש במהדורות החדשות, היא סיפרה כי רכישת המתנות לא הייתה ביוזמת מילצ'ן או פאקר. שרה היתה מבקשת בקבוקים, ב(ארגזים) של שישה או 12 בקבוקים שמפניה. ביבי היה מבקש סיגרים, וידע גם על כמויות השמפניה שאשתו קיבלה. הנהג של החברה היה נוסע במיוחד לירושלים לספק את הסיגרים והשמפניות", אמרה קליין.

לוואלה! NEWS נודע כי קליין סיפרה בעדותה כי התבקשה להביא ארגז שמפניות לשרה נתניהו במהלך ערב פסח, בדומה לדברים שאמר הנהג של מילצ'ן. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי דבריה חיזקו את העדות של הנהג.

(עדכון ראשון 9:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully