וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נחקר בפעם השישית; שמרון קיבל הצעה להיות עד מדינה

19.11.2017 / 21:10

במשך יותר מארבע שעות הציגו חוקרי יאח"ה בפני ראש הממשלה ממצאים נוספים במסגרת חקירת פרשת המתנות המכונה "תיק 1000". במסגרת פרשת הצוללות, הציעו החוקרים לשמרון לחתום הסכם עד מדינה ופשטו על מוסדות ממשלתיים במסגרת בדיקות העוסקות בדוד שרן

צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי

צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר הערב (ראשון) בפעם השישית בפרשת המתנות, המכונה "תיק 1000". במהלך החקירה שנמשכה כארבע שעות וחצי, הציגו חוקרי יאח"ה בפני ראש הממשלה חומרים נוספים שנאספו במסגרת חקירת הפרשה בה מעורבים כמה אנשי עסקים. בתום החקירה צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "גם הערב אני בטוח לחלוטין - לא יהיה כלום, כי לא היה כלום"

בתוך כך, במסגרת פרשת הצוללות, הציעו במשטרה בשבוע שעבר לעורך דינו של נתניהו ובן דודו, דוד שמרון, להיות עד מדינה. על פי ההצעה, שדבר קיומה פורסם לראשונה בחדשות 2, שמרון קיבל את ההצעה ביום ראשון האחרון מראש צות החקירה, ניצב-משנה יואב תלם, בפגישה ממודרת לחלוטין שגם פרקליטו ומרבית השוטרים המעורבים בחקירה לא ידעו עליה. חשוד בפרשה ונאסר עליו לשוחח עם שאר המעורבים בה וכן עם נתניהו.

כמו כן, פשטו היום חוקרי היאל"כ על משרד האוצר ועל משרדי קצא"א כשבידיהם צו מבית משפט השלום בראשון לציון, במטרה לאתר חומרים העוסקים בפרשת הצוללות ובפרט בדוד שרן החשוד כי הסווה את נתיב השוחד בעסקת הרכש. בהמשך, צפוים החוקרים גם לפשוט על משרד ראש הממשלה. במשטרה סירבו להגיב.

לקריאה נוספת:
נתניהו צפוי להיחקר היום בפעם השישית: "יוטחו בו חומרים חדשים"
לקראת חקירת ראש הממשלה: מילצ'ן כינס את צוות יועציו בלונדון
חברות ארוכת שנים? התמונות שנתניהו העביר לחוקרי פרשת המתנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה ירושלים 7 בנובמבר 2017. רויטרס
נתניהו/רויטרס
רכב החוקרים נכנס למעון רה"מ, ירושלים. 2 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
חוקרי יאח"ה בבית ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

במסגרת החקירה היום, הוצגו ככל הנראהבפני נתניהו עניינים שעלו מעדותו השנייה של איש העסקים ארנון מילצ'ן, שנמסרה בזמן שנחקר באזהרה בשגרירות ישראל בלונדון, מעדותה של העוזרת שלו הדס קליין, ומעדותו של ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו. האחרון הפך לעד מדינה בתיק 1000 ובתיק 2000, שבו נחקרים יחסיהם של ראש הממשלה ושל מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס.

גורם המקורב לחקירה טען כי היא עשויה להיות דרמטית ובעלת משמעות רבה, מאחר שראש הממשלה נחשף לחומרי חקירה חדשים, שלא הוזכרו עד כה בתקשורת. לפי ההערכות, בתום החקירה, יעברו החוקרים שאמונים על התיק, תחת פיקודו של סגן-ניצב מומי אבן צור, לסכם את התיק לקראת העברתו לפרקליטות.

בסוף השבוע היה זה מילצ'ן עצמו שנערך לקראת סיום חקירת תיק 1000 וההשלכות של כך עליו. מילצ'ן כינס בדירתו בלונדון את כל יועציו הקרובים והקים מעין "חדר מצב". בין העוזרים שנכחו בהתייעצות, עורך דינו בועז בן צור, יועץ התקשורת רונן צור והעוזרת הדס קליין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן 17.11. באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית", מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומילצ'ן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית"

השבוע פורסמה בערוצי הטלוויזיה עדותה של קליין במשטרה לפיה בני הזוג נתניהו ביקשו ממילצ'ן לרכוש עבורם שמפני וסיגרים. על פי תמלילי החקירה, קליין – שאינה מוגדרת כחשודה בפרשה, אלא כ"אשת מפתח" – הבהירה כי רכישת המתנות לא הייתה ביוזמתו של מעסיקה, או של ג'יימס פאקר, איש העסקים הנוסף ששמו נקשר בפרשה.

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully